Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: Hiltsu - 16.02.2012, 01:45:28
-
Elikkäs mistäs sen tietää millon turbo on parraat päivänsä nähny?
Auto V70 TDI -97 410tkm takana.
Meinaan kun itsellä ahtoputket on sisältä kauttaaltaan öljyssä ja kuulerin ylänurkka aika paksulti öljyssä...
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3426454.jpg)
-
Alkaahan se olla jos oikeen alkaa öljyä puskemaan. Taitaa kyllä tuo cooleriki olla vaihtokunnossa :D
-
Se on jännä kun turbo on päällepäin kuiva :-\
Mikäs tolle kuulerille on tullu?
-
Se on jännä kun turbo on päällepäin kuiva :-\
Mikäs tolle kuulerille on tullu?
Vuotaa jostain ja turbo puhaltaa öljyt sitäkautta coolerin päälle. Cooleri ei välttämättä ole vaihtokunnossa jos jostain liitoksesta vuotaa. Itse purkaisin coolerin ja ahtoputket pois niin näkisi miten paljon on päässyt hönkimään öljyä tuonne ja sitten vaan kunnon pesu ahtoputkille ja coolerille niin taas pelittää jos liitokset on ehjät.
-
Milläs noi ois paras pestä? Mistä lie sitten noin paljo öljyä tullu ???
-
Milläs noi ois paras pestä? Mistä lie sitten noin paljo öljyä tullu ???
Naftalla voi koittaa huuhdella.
-
itse huuhtelin coolerin tuosta 940 dieselistä ihan bensalla... :P
-
Teollisuusbensiini + paine pesuri
Ainakin Teknosilla ja Turtlevaxilla myynnissä litran pulloissa
-
Ei se vielä o vaihtokunnossa jossei se öljylaukkaan o vielä alkanu
-
Onkos näissä laitteissa kampikammion huohotus turbon imupuolelle? Jos on, niin yleisin syy turbon ja välijäähyn/imuputkien öljyisyyteen löytyy siitä, eikä itse ahtimesta.
Huohotuksessa on aina öljyä mukana ja se sotkee paikat ajanmittaan tuon näköiseksi. Eikä sille oikein voi mitään ellei muuta huohotusta toisentyyppiseksi, tai asenna kerääjäsäiliötä. Pahinta tuo sotkeminen on, jos kampikammion huohotus on toteutettu suoraan venttiilikopasta letkulla turbon imupuolelle lman minkäänlaista välikammiota, kuten esim. monissa uusissakin Peugeoteissa on. Silloin on mukavasti öljypinnoitettu kaikki imupuolen osat sisältä jo parin ajovuoden jälkeen.
-
Onkos näissä laitteissa kampikammion huohotus turbon imupuolelle? Jos on, niin yleisin syy turbon ja välijäähyn/imuputkien öljyisyyteen löytyy siitä, eikä itse ahtimesta.
Onhan se. Tuohon tulee.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0384.jpg)
Mulla on ainakin imupuoli siisti. Ei pahemmin öljyssä.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0375.jpg)
Coolerille menevä letku on kyllä päältä tollanen. Mistä lie johtua?
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0368.jpg)
-
Kone ei pahemmin huohota mutta ahdin valskaa.
Ei tuo kyllä mitään kamalaa vielä ole... O0
-
Kone ei pahemmin huohota mutta ahdin valskaa.
Ei tuo kyllä mitään kamalaa vielä ole... O0
Näin vähän epäilinkin. ::)
-
Moi vaan!
Mulla tuo V70 TDI 98 automaatti alko kuuluvasti erityisesti kiihdyttäessä vinkumaan/huutamaan. Erään tiukan ohitustilanteen jälkeen se alkoi, ku piti painaa kaasu pohjaan että ehdin takaisin omalle kaistalle. Vikakoodit on luettu, ei koodeja. Painevuodot kaveri tarkasti höyryttämällä, ei vuotoja.
Mistä ihmeestä tuo mahtaa tulla, karmea vinkuna? Kanssa-autoilijat luulee, että hälytysajoneuvoa on tulossa. Itteä tympäsee. Eli onko tuosta ahdin sökönä?
-
Moi vaan!
Mulla tuo V70 TDI 98 automaatti alko kuuluvasti erityisesti kiihdyttäessä vinkumaan/huutamaan. Erään tiukan ohitustilanteen jälkeen se alkoi, ku piti painaa kaasu pohjaan että ehdin takaisin omalle kaistalle. Vikakoodit on luettu, ei koodeja. Painevuodot kaveri tarkasti höyryttämällä, ei vuotoja.
Mistä ihmeestä tuo mahtaa tulla, karmea vinkuna? Kanssa-autoilijat luulee, että hälytysajoneuvoa on tulossa. Itteä tympäsee. Eli onko tuosta ahdin sökönä?
Ainakin käyttäjällä twin oli juurikin niin. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=13484.0