Ateho  Elekma

D5:n käynnistysvinkit "extreme"-oloissa

  • 36 Vastauksia
  • 16289 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5:n käynnistysvinkit "extreme"-oloissa
« Vastaus #30 : 28.02.2011, 08:39:12 »
Allaoleva on hyvä huomioida, kun kelit kylmenee.

27.2.2011 Hesarin jutussa:

Tavallisessa akussa 74 amppeerituntia, esimerkkitapauksessa:
Nollassa latausvirrat 14,8ah =30min lataamiseen
-18 asteessa akku ottaa vastaan 3,7ah =2h lataamiseen
-25 asteessa akkut ottaa vastaan 2,3ah =5h lataamiseen

Vielä muistutus virrankuluttajien määrän vaikutuksesta lataukseen.

Eli se wanha keino, kantaa akku sisään kovimmilla pakkasilla on tässäkin mielessä toimiva. Kait se ainakin jonkin aikaa varaa lämpöä ja ottaa virtaa paremmin vastaan.

Toi uudempi -08> napilla käynnistettävä hehkuttaa automaattisesti. Luulen että hehkuttaa vasta napin painalluksesta. Jos ovet ovat olleet auki tms. lähtee käyntiin yhtä nopeasti kuin muulloin.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: D5:n käynnistysvinkit "extreme"-oloissa
« Vastaus #31 : 28.02.2011, 09:25:56 »
Toi uudempi -08> napilla käynnistettävä hehkuttaa automaattisesti. Luulen että hehkuttaa vasta napin painalluksesta. Jos ovet ovat olleet auki tms. lähtee käyntiin yhtä nopeasti kuin muulloin.
Nappia kun ei tarvitse koko aikaa painaa, jää molemmat kädet vapaaksi hehkutuksen ja startin ajaksi, niin otsikon mukaisesti vinkkinä voi vielä tosi kylmissä oloissa ristiä kätösensä ja pyytää apuja korkeammilta voimilta.  :P
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Lasseter

  • Vieras
Vs: D5:n käynnistysvinkit "extreme"-oloissa
« Vastaus #32 : 15.07.2012, 11:42:28 »
Ehkei Sinolia kuitenkaan ruiskukoneille?
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 15:19:37 kirjoittanut Lasseter »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5:n käynnistysvinkit "extreme"-oloissa
« Vastaus #33 : 16.07.2012, 21:19:56 »
En usko että RE85 sopii dieseleiden kylmäkäynnistykseen normi bensaa paremmin - eli oikein mitenkään.

Lasseter

  • Vieras
Vs: D5:n käynnistysvinkit "extreme"-oloissa
« Vastaus #34 : 16.07.2012, 21:26:14 »
tupla
« Viimeksi muokattu: 17.07.2012, 15:19:56 kirjoittanut Lasseter »

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: D5:n käynnistysvinkit "extreme"-oloissa
« Vastaus #35 : 16.07.2012, 22:43:05 »
itse olen käynnistäny omani kerran -27c pakkasesta 1hehku pimeenä... (ardic tällöin ei toiminut) ...mut ei ollu lasten kuultavaa... 3-5hehkutusta ja eikun lämätiskiin startin ajaks ja eikun avaimesta kääntämään... en suosittele...  :-[ ...mut jos kaikki suuttimet varmasti tikissä, akku mallia AGM ja hehkut kunnossa ja koneessa KUNNON öljyt niin kyllä -30c no problem... Mut ei käyntiin lähtöä voi edes verrata pumppusuutin koneeseen... Mutta elkää hyvät ihmiset menkö pilottia ainakaan näihin common-raileihin työntämään, ellette tietty hävitä autoa heti seuraava kesänä... ...menee niin laihalle käynnistäessä ja pakkasela vielä, et nopiaan entinen mylly...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D5:n käynnistysvinkit "extreme"-oloissa
« Vastaus #36 : 20.07.2012, 12:32:20 »
Mutta elkää hyvät ihmiset menkö pilottia ainakaan näihin common-raileihin työntämään, ellette tietty hävitä autoa heti seuraava kesänä... ...menee niin laihalle käynnistäessä ja pakkasela vielä, et nopiaan entinen mylly...

Pilotti ei tee hyvää millekään koneelle.

"Laihalle" meneminen ei ole diesel koneessa kuitenkaan mikään ongelma. Koko kaasuläppä on siellä vain pakokaasupäästöjen hallintaa varten, ja yhtään vanhemmissa dieseleissä ei ole koko läppää.

 

KL-varaosat  Race.fi