KL-varaosat  Race.fi

Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.

  • 31 Vastauksia
  • 15700 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #15 : 27.05.2012, 23:45:47 »
Hälyttimelle ei ole tarvetta. Ja se tietääkseni vaatisi paljon enempi työtä?

Ei vaadi, laitteesta riippuen lisäksi pitää asentaa sireeni sekä konepellin luukkukytkin ja kontin valolta tuoda yksi piuha, lisäksi kytkentä ovitunnistukseen, eli aika mitätön homma kuitenkin jos on jo remonttipaikka sekä työkalut hankittuina, ja auto muutenkin levällään.

Sit jos haluaa hyvän ja halvan, niin ostaa jonkun kiinalaisen ja sitten sen hyvän eli DEI tuotteen.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #16 : 31.05.2012, 08:59:29 »
Noniin paketti saapui eilen postissa  :)
Tänään rupean pikkuhiljaa etsimään johtoja ja mahdollisesti kytkentä hommia.

Ohjeissa lukee näin:
Vasen vilkku: Vihreä.
Oikea vilkku: Vihreä/sininen.
Suositeltava asennuspaikka: Vilkkukytkimestä releeseen meneviin johtoihin TAI Suoraan vilkkuihin, taakse tai eteen TAI Kuskin oven viereinen kynnyskotelo (kick panel) (suositeltava)

Lukitus:
Avaa: Harmaa/punainen.
Sulkee: Keltainen/harmaa.
Suositeltava asennuspaikka: A-pilarissa tuleviin johtoihin TAI Kuskin oven viereinen kynnyskotelo (kick panel)

Eli löydänkö kaikki tarvittavat johdot kuskinpuolen kickpanelista?
Tietenkin virta+maa pitää vetää jostain.

Eihän tuossa ole kuin neljä värillistä johtoa+ virta ja maa.
Ei uskoisi että siellä on montaa saman väristä johtoa?

Niin johdot ilmeisesti haaroitetaan? Eli alkuperäiset kytkennät toimivat silti.

Kuulostaa liian helpolta  ;)

V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #17 : 31.05.2012, 14:59:54 »

Niin johdot ilmeisesti haaroitetaan? Eli alkuperäiset kytkennät toimivat silti.


Itse tein siten että kuorin auton johtosarjan johdon kuorintapihdeillä katkaisematta sitä, ja juotin keskusyksikölle menevän johdon tuohon kuorittuun osioon. Tällöin auton omaa johtosarjaa ei tarvinnut katkoa ollenkaan, ja liitoksista tuli kohtuullisen luotettavat :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa valis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #18 : 09.06.2012, 18:30:32 »
Tsau.

Hommasin rimeltä tämmösen tarvikesäätimen vuoden 1996 v40:een, jossa siis alunperin vain keskuslukitus ilman kaukosäätöä. Eli tää paketti http://www.rime.fi/ke61n-kaukoohjattu-keskuslukitus-p-1016.html

Ohjeet tuli ihan autokohtasena, vaikka tässäkin muutama TAI -sana johtojen värien yhteydessä. Ajattelin tehdä helpomman kautta ja irrotin ovipahvin ja kaivoin lukolta tulevat piuhat esiin. Kytkin kaukkarin boksin suoraan näihin ja aloin testailemaan, mitä se sanoo. Tuloksena 6 yritystä ja 6 poltettua sulaketta boksin virtajohdosta.

Oven sisaltä löytyi lukon vierestä sininen ja musta piuha. Pistin siis suoraan siihen piuhat ryöstäjillä kiinni, kokeilin eripäin, toista kerrallaan jne.. Huomasin, että kun molemmat on kiinni, ei toimi autossa keskuslukitus ollenkaan, kun painaa lukon napin ovesta alas. Toisen piuhan kun irrottaa niin toimii taas. Ekalla kerralla unohdin laittaa maan kiinni mihinkään, boksi reagoi silti ja poltti sulakkeensa? Eli jossain jotain kuitenkin pielessä, kun saa virtaa pelkällä + piuhalla. Boksista on ohjeiden mukaisesti liitetty oranssi piuha ryostäjällä mustaoranssiin ja ne edelleen mustaan, keltainen ja mustakeltainen punaseen. Jäljelle jaa siis enää virtapiuhojen kytkeminen ja avaus/lukituspiuhojen kytkeminen lukkosysteemiin, mutta jotain menee silti pieleen.

Tuli mieleen vaan, että onko tossa ollenkaan lukkomoottoria kuskin ovessa, ja voiko sen puute aiheuttaa tämmöstä? Eikö signaalin pitäis kuitenkin kulkea johtoja pitkin muille oville?

Eri foorumeilla asennuksen helppoutta toitotettiin, mut yllätys olikin melkoinen, kun näki sen johtosotkun, mikä kuskin jalkatilasta paljastui. Voiko muuten luottaa täysin noiden johtojen väreihin? Vilkuille on ohjeen mukaan ruskee/keltanen vasemmalla ja sini/valkonen tai sini/musta oikeelle, mut jos näit värei on useemmassa johtonipussa, niin kelpaako kaikki vai pitääks siit arpoo oikee?


E: Niin joo, tuli mieleen et siel on ilmeisesti joku ohjausboksi siel jalkatilas.. onko pakko laittaa sielt menee et toimii? Silti arveluttaa miten toi saa eloa ilman maakytkentää, et meniks sittenki jotai pielee ekois kytkyis. Ohjeiden mukaan kyl tein.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 21:10:27 kirjoittanut valis »

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #19 : 10.06.2012, 10:45:01 »
Tsau.

Hommasin rimeltä tämmösen tarvikesäätimen vuoden 1996 v40:een, jossa siis alunperin vain keskuslukitus ilman kaukosäätöä. Eli tää paketti http://www.rime.fi/ke61n-kaukoohjattu-keskuslukitus-p-1016.html

Ohjeet tuli ihan autokohtasena, vaikka tässäkin muutama TAI -sana johtojen värien yhteydessä. Ajattelin tehdä helpomman kautta ja irrotin ovipahvin ja kaivoin lukolta tulevat piuhat esiin. Kytkin kaukkarin boksin suoraan näihin ja aloin testailemaan, mitä se sanoo. Tuloksena 6 yritystä ja 6 poltettua sulaketta boksin virtajohdosta.

Ohjeiden mukaan kyl tein.

Sit jos haluaa hyvän ja halvan, niin ostaa jonkun kiinalaisen ja sitten sen hyvän eli DEI tuotteen.

Jotkut ovat valmiita maksamaan lisää siitä, että saavat myöskin kunnolliset asennusohjeet, autokohtaiset sekä sellaiset asennettavan laitteen manuaalit joissa neuvotaan kuinka oikea johto asennuskohteesta etsitään, hukatut tunnit kun oikeasti ovat kalliita.

Lainaus sivulta http://www.rime.fi/ke61n-kaukoohjattu-keskuslukitus-p-1016.html
PAKKAUKSESSA:
5 kpl rosvoliitintä


Tuon pitäisi viimeistään laittaa hälytyskellot soimaan.
Sen verran olen minäkin ja monet muut ammattilaiset sähkölaitteiden kanssa pelannut, että jos niistä haluaa pitkäikäisiä ja luotettavia niin rosvoliittimillä sitä ei ainakaan saada aikaiseksi vaan ainoastaan juottamalla, asennustunnit kertaantuu kun myöhemmin joutuu etsimään rosvoliittimistä johtuvia vikoja.
Edesvastuutonta.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012, 10:48:57 kirjoittanut Juniku »
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #20 : 10.06.2012, 11:37:25 »
Itse asensin ensimmäistä kertaa tälläisen juurikin S40 volvoon joskus 2008. Kuskin oveen piti lisätä lukkosolenoidi. Vilkut oli todella ihmeelliset laittaa. Kun laittoi johdot vilkkuihin ja avas/lukitsi ovet, virrat meni päälle. Eli mittarivalot vilkkui ja bensapumputkin surahti. Sama homma ilmeni kun parkkivaloihin laittoi suoraan joten jätettiin kaikki vilkkumiset pois. Mikähän meni pieleen? :2funny:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa valis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #21 : 10.06.2012, 11:51:16 »
Oliko kyseessä minkä vm s40? Ja mahtaakohan toi tarvita sen kuskin lukkosolenoidin toimiakseen, vai voisko yrittää viritellä toimivaksi ennen kuin alkaa lisää räpeltämään? Tarkoitus olisi tosiaan liittää johdot kunnolla, kunhan ensiki löydän oikeat liitokset.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #22 : 10.06.2012, 11:57:35 »
En muista tarkkaan, 95-97 väliltä. Mutta jos keskuslukitus toimii kuskin oven nupista niin lisäisin siihen lukkosolenoidin ja sitä kautta se sitten käyttäisi keskuslukitusta. Käytännössä auton alkuperäisiin johtoihin ei tarvitse koskea ollenkaan keskuslukituksen osalta ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa valis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #23 : 10.06.2012, 12:04:02 »
No toi kieltämättä kuulostaa helpoimmalta ratkasulta, eipä tarvi alkaa purkamaan niitä pirun johtonippujakaan sitte.  Taidanki lähteä tästä sit lukkosolenoidin hakuun.

E: Ois toki eilenki helpottanu ku ois tajunnu ottaa korjausoppaan mukaan autoa värkätessä. Sieltähän ois voinu vaikka löytyy sähköjärjestelmän kytkentäkaavio ja piuhojen värit ;)
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012, 12:18:04 kirjoittanut valis »

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #24 : 13.06.2012, 14:09:40 »
ei löytynyt parempaakaan säiettä niin kysyn täällä...

volvon avain on tosi kulunut ja tahmainen ja hälyttimen sanka on katki, joten ajattelin että saisiko nuo yhdistettyä helposti stilettivainperään molemmat.esim ohjelmoimalla uusi perä vanhan avulla tms...
tällainen häly


ja suunnilleen tällainen avain

S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #25 : 13.06.2012, 15:24:37 »
ei löytynyt parempaakaan säiettä niin kysyn täällä...

volvon avain on tosi kulunut ja tahmainen ja hälyttimen sanka on katki, joten ajattelin että saisiko nuo yhdistettyä helposti stilettivainperään molemmat.esim ohjelmoimalla uusi perä vanhan avulla tms...
tällainen häly
(Kuva poistettu lainauksesta.)

ja suunnilleen tällainen avain

(Kuva poistettu lainauksesta.)



Jaa tällanen
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #26 : 13.06.2012, 21:41:10 »


Jaa tällanen

juurikin moinen, mitenköhän tuo koodaus onnistuu, tarviiko jotain erikoishärpäkkeitä?
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #27 : 17.06.2012, 19:27:14 »
Tuommoiset ohjeet löytyy FAQ:sta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=184.0
[/quote

Mulla sama ongelma mitä kyseisessä linkissä.

Ohjeen mukaan värit ovat keltainen/harmaa ja punainen/harmaa.

Ovat avautuvat mutta eivät sulkeudu!

Ymmärsinkö ohjeen oikein eli en kytke alkuperäistä ovien sulkemisjohtoa mihinkään?
Liitän siihen vain uuden johdon?


Mulla myös alunperin jää maa "päälle"!
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #28 : 07.07.2012, 17:35:37 »
ei löytynyt parempaakaan säiettä niin kysyn täällä...

volvon avain on tosi kulunut ja tahmainen ja hälyttimen sanka on katki, joten ajattelin että saisiko nuo yhdistettyä helposti stilettivainperään molemmat.esim ohjelmoimalla uusi perä vanhan avulla tms...
tällainen häly


ja suunnilleen tällainen avain


tuli sitten selvitettyä tämäkin... avainta ei pystynyt lukemaan suutarien vehkeillä, joten volvolta joutuisi tilaan uudet avaimet. toivottavasti toi paskanen avain ei huku, en jaksa edes kysyä mitä maksaisi...
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Tarvike kaukosäätöinen keskuslukitus.
« Vastaus #29 : 07.07.2012, 17:52:35 »
Olen miettinyt onnistuuko laittaa se alkuperäinen ajonestosirullinen avain siihen virtalukon lähelle ja sit ajelee "tavallisella" avaimella? Esim piilottaa sen avaimen muovien taakse virtalukon päälle teipillä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Ateho  Elekma