Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu

  • 13 Vastauksia
  • 14338 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« : 08.08.2011, 22:26:52 »
Tervehdys pimeneviin iltoihin.

Elikkäs kyseinen auto tuli hankittua, ja sellainen ongelma tuli heti käteen että siinä sattui olemaan kyseiset linssivalot



Ja ongelmana ovat että näiden pitkät valot eivät näytä edes naapurin ovelle asti  :P

Joten monenmonta unetonta yötä myöhemmin olen päätynyt siihen että auton keulalle tulee saada 4 kpl lisävaloa!
Näitten kiinnitystä nyt vähän vain yritän arpoa, koska mistään ei löydy valmista ratkaisua jolla saisi helpon kiinnityksen.
Biltemalta toki löytyy kilpitelineitä 4:lle valolle, mutta näissä lampun halkaisija ei saa olla paljoa yli 150 mm mahtuakseen vierekkäin.

Elikkäs onko ainoa tapa tehdä oma kiinnityslevy rekisterikilven taakse?

tässä ois pikainen malli siittä mitä tarkoitan: Elikkäs keskelle alas siis tulisi kilpi, ja molemmat "siivet" tulisivat noin 250 mm ylitse sivuille



onkos tässä mitään mahdollisuuksia?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #1 : 08.08.2011, 23:21:42 »
Olen pohtinut kanssa että miten saan keulalle riittävän tukevan telineen jotta tulevat lyhdyt kanssa pysyy siinä puskurilla eikä lähde tärisemään tai löystymään.
Joskus asiaa täällä kyselinkin mutta samaa Bilteman kilventaustaa tarjottiin.
Lamppujen kumminkin pitäisi pysyä tukevasti paikoillaan ja suunnassa vaikka ajaisi teräväreunaiseen monttuun tai nimismiehen kiharaa...

Tehdään tuotekehittelyä ja teetetään jossain Pärnäsen pajalla piensarja, eiköhän täältä ottajia löydy jos hinta ei lähde lapasesta.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #2 : 09.08.2011, 05:01:05 »
Se paja olisi kyllä tiedossa joka tekisi telineet kunhan saa vaan alustavan mallin tarpeeksi pitkälle kehitettyä  :) Nyt vaan pitää vähän enemmän mittailla sekä hioa suunnitelmaa, ja vaikka tehdä FEM-stressitesti tuolle kappaleelle ja tutkia kestääkö se ollenkaan  ;)

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #3 : 09.08.2011, 06:06:55 »
Muista että ne lisäpitkät eivät saa tulla alkuperäisten valokeilan/umpion eteen. (vaikka eivät ole käytössä)

Ja lisäpitkien välissä piti olla jokin tietty ilmarako. (muistan vain jostain, vai mahtaako olla pelkkää mutuiluu?)

Ja tietääkseni noissa umpioissa se Linssivalo umpio on lyhyt ja Pitkä on se toinen joka on perustyylinen umpio.. ::)

Edit:


Tässähän on laitettu näin
« Viimeksi muokattu: 09.08.2011, 06:18:43 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #4 : 09.08.2011, 08:36:33 »
Joo siis juuri tuollaiset on keulalla, ja kyllä sen linssivalon lyhyt on ihan tarpeeksi tehokas, mutta se pitkän valon umpio on aivan "kakkaa"  :D

Eli tarkoitus oli siis juurikin ottaa ne pitkät pois käytöstä ja käyttää pitkinä vain lisävaloja. Oliko siis sellainen asetus että lisävalon reuna ei saa tulla valaisimen eteen vaikka se ei ole käytössä?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #5 : 09.08.2011, 09:06:13 »
tuossa ois enemmän rekvisiittaa mukana... ja nyt ois kiinni 210 mm lamput, jolloin kokonaisleveys valoille on 885 mm ilmavälin kanssa. Musta alue on mihin rekisterikilpi tulee kiinni...




Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #6 : 09.08.2011, 15:26:22 »
Joo siis juuri tuollaiset on keulalla, ja kyllä sen linssivalon lyhyt on ihan tarpeeksi tehokas, mutta se pitkän valon umpio on aivan "kakkaa"  :D

Eli tarkoitus oli siis juurikin ottaa ne pitkät pois käytöstä ja käyttää pitkinä vain lisävaloja. Oliko siis sellainen asetus että lisävalon reuna ei saa tulla valaisimen eteen vaikka se ei ole käytössä?

Juuri ton takia se asetus on tyhmä, mitään umpiota ei saa peittää toisella umpiolla vaikka se takimmainen ei ole käytössä. >:(

Sen takia itse meinasin, että tekis valopatterin konepellin päälle. (ralliauto tyyliin)

Edit: tohon kuvaan sen verran että nosta niit keskimmäisiä ylöspäin että ne mahtuu kapeammalle alueelle.

PS:mitä korkeammalla lisäpitkät on, sitä paremmin näet kauas.  ;)

tässä kuvaa esimerkiksi asettelukorkeudesta.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2011, 21:35:36 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #7 : 09.08.2011, 16:22:31 »
tosta konepellin päälle suunnitellusta telineestä sen verran et pysyykö kone pelti pystyssä enään kunnolla jos siihen asentaisi telineen + 4* metallirunkoista bochin lisävaloa? itellä käyny sama mieles et latois siihen mutta miettiny tota paino juttua
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #8 : 09.08.2011, 16:52:05 »
saiko lisävaloja olla 4 kpl? O.o

ps. anteeks nyt mutta tosta telineestä tuli mielee amis 5000 video :D

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #9 : 09.08.2011, 17:14:27 »
Joo siis juuri tuollaiset on keulalla, ja kyllä sen linssivalon lyhyt on ihan tarpeeksi tehokas, mutta se pitkän valon umpio on aivan "kakkaa"  :D

Eli tarkoitus oli siis juurikin ottaa ne pitkät pois käytöstä ja käyttää pitkinä vain lisävaloja. Oliko siis sellainen asetus että lisävalon reuna ei saa tulla valaisimen eteen vaikka se ei ole käytössä?

Sitä kaukovalojen valokeilaa saa nostettua tuossa umpiossa lisää kun purkaa umpion mutta huonot ne kaukovalot tuossa umpiossa ovat silti. Ne kaukovalot näyttävät liian alas noissa umpioissa alunperin kun lähivalojen korkeus on hyvä.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #10 : 09.08.2011, 21:34:10 »
saiko lisävaloja olla 4 kpl? O.o

ps. anteeks nyt mutta tosta telineestä tuli mielee amis 5000 video :D

Saa niitä olla vaiks 10kpl, mutta vain max.4kpl samanaikaisesti päällä.
Ja kytkentä pitää olla toteutettuna sillai ettei niitä saa mitenkään kaikkia päälle.

tosta konepellin päälle suunnitellusta telineestä sen verran et pysyykö kone pelti pystyssä enään kunnolla jos siihen asentaisi telineen + 4* metallirunkoista bochin lisävaloa? itellä käyny sama mieles et latois siihen mutta miettiny tota paino juttua

Ei ne lisät niin paljon pitäis painaa, mut voi sitä kokeilla laittaa saman verran painoa siihen konepeittoon roikkumaan. ::)
« Viimeksi muokattu: 09.08.2011, 21:37:46 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #11 : 17.08.2011, 18:20:44 »
Saa niitä olla vaiks 10kpl, mutta vain max.4kpl samanaikaisesti päällä.
Ja kytkentä pitää olla toteutettuna sillai ettei niitä saa mitenkään kaikkia päälle.

Ei ne lisät niin paljon pitäis painaa, mut voi sitä kokeilla laittaa saman verran painoa siihen konepeittoon roikkumaan. ::)

Kaukovaloja saa olla max 6kpl, joista 4kpl yhtäaikaa päällä.


Tuolisko kysymykseen konepeltiin/maskiin asennettavat valot? Volvolta löytyy ihan alkuperäiset asennusraudat maskin alareunaan.

Edit: mullahan on muuten noista kuvakin.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2011, 07:07:56 kirjoittanut j_tapio »

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #12 : 22.08.2011, 06:02:53 »
Kaukovaloja saa olla max 6kpl, joista 4kpl yhtäaikaa päällä.


Tuolisko kysymykseen konepeltiin/maskiin asennettavat valot? Volvolta löytyy ihan alkuperäiset asennusraudat maskin alareunaan.

Koskas toi 6kpl on tullut?

Missään kohtaa en ole löytänyt moista mainintaa.
Vai onko se määritetty ennen 14.6.1995?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 Lisävaloteline suunnittelu
« Vastaus #13 : 22.08.2011, 07:05:04 »
Koskas toi 6kpl on tullut?

Missään kohtaa en ole löytänyt moista mainintaa.
Vai onko se määritetty ennen 14.6.1995?


En tiedä koska on tullut, muutamia vuosia sitten kävin konttorilla kysymässä erästä valojen kytkentä asiaa kun katsuri näytti jotain koneelta tulostettua silloisen aken valvonna tiedotetta jossa tuo mainittiin. Sama sääntö koski muuten myös kuorma-autoja, et jos jossain ootte huomannu rekoissa pari ylimääräistä umpiota..

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy