Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: VolvoD - 02.09.2018, 18:23:14
-
Moi
Ostin vm.2009 alta 100 000 ajetun Volvo v50 1,6 d driven. Suunnittelin tehon lisäystä ja hiukkassuodattimen poistoa Debilillä.
Mitä mielipiteitä ja käytännön kokemuksia on asian tiimoilta? Kannattaako samalla kertaa säädättää jotain muutakin? Vai kannattaako auto säilyttää alkuperäisenä? :)
Kiitokset vastauksista jo etukäteen :)
-
EGR nyt tietty samalla pois sekä lisäainejärjestelmä. Kunnolla tehty ohjelma sisään niin kyllä tulee kiva vaikka on pikkukone.
-
Mitä jos teen tehon lisäyksen ja poistan egr.n käytöstä ja jättäisin hiukkasvahdin käyttöön. Mitähän tästä seuraisi?
-
Miksei kerralla vaan kaikki pois?
-
En tiedä riittääkö uskallus. Vai voiko katsastuksessa tulla ajokielto, vielä ei taida tulla. Mutta miten tulevina vuosina?
-
No milläs ne sen tekee?
Vai näkyykö noi muka OBD-testissä?
-
Jos ei muutokset missään näy , niin saatampa muutta kerralla kaikki.
-
Miten päästötestit nyt tai onko uusia sääntöjä tulossa tulevaisuudessa. Mikä tuo savutusarvo valmistajan mukaan pitää olla. OBD testiä näihin siis ei vissiin tehdä.
-
Miten päästötestit nyt tai onko uusia sääntöjä tulossa tulevaisuudessa. Mikä tuo savutusarvo valmistajan mukaan pitää olla. OBD testiä näihin siis ei vissiin tehdä.
Uudet määräykset koskee lähinnä 2011 Euro 5 autoja. Tuolloin savutusarvo katsotaan valmistajan antaman arvon mukaan. Jos tätä arvoa ei löydy käytetään 0,5. Tuollainen 109hv Volvo on Euro4 vielä eli saa töhäyttää 1,5.
-
Jos sen hiukkaspöntön poistaa, niin järkevintä olisi ottaa se ehjänä pois ja pistää talteen siltä varalta että se pitää joskus laittaa sinne takaisin. Ongelma on tietysti se että jos sen korvaa suoralla putkella, sen näkee välittömästi... Tai sitten tekee siihen jotkut pikalaipat, jolla pöntön laittaa vaan leiman ajaksi kinni... :idiot2:
-
Jos sen hiukkaspöntön poistaa, niin järkevintä olisi ottaa se ehjänä pois ja pistää talteen siltä varalta että se pitää joskus laittaa sinne takaisin. Ongelma on tietysti se että jos sen korvaa suoralla putkella, sen näkee välittömästi... Tai sitten tekee siihen jotkut pikalaipat, jolla pöntön laittaa vaan leiman ajaksi kinni... :idiot2:
Ei sitä ehjänä saa pois. Hakee romikselta pöntön jos pelottaa savutukset katsastuksessa. Ohjelman kun tekee oikein ja tekniikka on kunnossa niin ei nuo juuri savuta ja näin katsastus ei ole ongelma.
-
Omasta ajokista tuli poistettua kesällä pdf ja egr. Samalla käytin ohjelmoitavana. Eikä ole tarvinnut katua muuta kuin et miksi en tehnyt sitä aiemmin.
-
Kukas näitä tekee luetettavasti Jyväskylän seudulla tai lähistöllä...
-
Kaksi viestiä ylempänä on linkki. Suosittelen noin viiden auton kokemuksella. Ja ellei ihan Tampereelle saakka viitsi ajella niin jälleenmyyjiä näyttää olevan mm. Jämsässä ja Keuruulla
-
Kaveri teki tuon 250tkm ajettuun V70 driveen. Todella paljon muuttui ajettavuus ja kuulemma 0,5L tippui ainakin ajotietokoneen mukaan kulutus. Meni kuitenkin heti kytkin tuon jälkeen että siihen voi enempi ajetuissa varautua.