Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Salilla - 13.02.2019, 19:43:55

Otsikko: 240 käy kolmella
Kirjoitti: Salilla - 13.02.2019, 19:43:55
Ongelman kohteena 1984 vuotinen B230A koneella ja Pierburgin kaasarilla. Kaikin puolin vakio.

Käy siis tyhjäkäyntiä 3 pytyllä. Kaikista pahin kylmänä ryypyn kanssa, helpottaa vähän kun lämpenee ja saa ryypyn laittaa pois, mutta yleensä jatkaa kolmella käyntiä. Ottaa kaikki pystyt mukaan kyllä kun ajaa tai kun pitää kaasulla kierrokset ylhäällä.

Uudet tulpat, uudet tulpan johdot, uus virranjakajan kansi otettu varmasti toimivasta jakajasta käytettynä (kuin uusi), uus akku.

Kovin paljoa en ole vielä jaksanut tutkia kun auton hitsaaminen  on vielä kesken, tämä ongelma sit sen jälkeen edessä. Olisko ideoita mistä lähteä etsimään vikaa? Koneella ajettu 250k ja kaikin puolin hyvässä kunnossa teknisesti kaikki muukin. Kaasari pitää putsata anyway eli sitäkään ei ole vielä tutkittu. Voisikohan voika löytyä alipainejärjestelmästä?
Otsikko: Vs: 240 käy kolmella
Kirjoitti: jen - 13.02.2019, 19:47:23
imusarjantiiviste,onko puristuksia mitattu?
Otsikko: Vs: 240 käy kolmella
Kirjoitti: Wompatti - 13.02.2019, 23:31:43
Kannentiiviste?
Otsikko: Vs: 240 käy kolmella
Kirjoitti: Salilla - 20.02.2019, 10:32:50
imusarjantiiviste,onko puristuksia mitattu?

Ei oo vielä mitattu kun auto on tosiaan pukeilla ilman akkua ja sisältä lähes kaikki moottorin pyörittämiseen vaadittavat kilkkeet purettu.. Se on kuitenkin ekana vastassa kun alan selvittelemään.

Imusarjan tiiviste näyttää kohtuu uudelta ja hyvin voivalta, mutta tiedä sitten mitä oikeasti on kun ei oo omilta jäljiltä...
Otsikko: Vs: 240 käy kolmella
Kirjoitti: Salilla - 20.02.2019, 10:35:12
Kannentiiviste?

Ei oo sitäkään vielä tarkastettu. Ajattelin että jos alkaa mennä homma mystiseksi niin laitan toisen vasta koneistamolla olleen kannen paikalleen niin ei ainakaan jää niiltä osin kiinni.. :D