Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Jarrujen parantaminen => Aiheen aloitti: Hugemaister - 10.02.2016, 02:48:08

Otsikko: 740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi
Kirjoitti: Hugemaister - 10.02.2016, 02:48:08
Eli miten onnistuisi vaihtaa abs:t nykyiseen. Mitä kaikkea pitää tehdä ja edessähän on muutoskatsastus?
Otsikko: Vs: 740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi
Kirjoitti: miikel - 10.02.2016, 08:32:47
Jarrulinjat uusiksi pumpun asennuksen yhteydessä, joka kulmaan eteen molemmin puolin ja taakse perään asentotunnistimet, sähköjen asennus jne. Unohda koko homma ja vaihda autoa, jos pakko saada abs.
Otsikko: Vs: 740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi
Kirjoitti: Kojontti - 10.02.2016, 11:43:24
Taakse ei tarvitse mitään lisää. Eteen anturit ja kehät, abs pumppu, sähköjohdot ja ohjainyksikkö. Lisäksi jarruputket tosiaan uusiksi.
Otsikko: Vs: 740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi
Kirjoitti: TOK - 10.02.2016, 11:55:25
Ei sen mahdoton työ pitäisi olla kunhan osat saa hankittua ja viitsii rakennella jarrulinjat.

Takapäästähän ABS lukee tosiaan samaa perämurikan anturia kuin nopeusmittari. Siinä käsittääkseni täytyy sitten olla tiheähampainen (oliko 48 ripaa) anturi ABSien kanssa. On olemassa myös versio jossa on 4x vähemmän ripoja, sitä mun käsittääkseni käytetty vanhemmissa autoissa. Vai oliko ABSista olemassa sellainenkin versio joka käyttää harvaa nopeusmittarin anturikehää?
Otsikko: Vs: 740 vm-90 abs:ttomasta absilliseksi
Kirjoitti: TVS - 14.02.2016, 13:23:38
Jarruputket konehuoneen osalta menee jonkunverran uusiksi, johtosarjaa tarvii pätkät että saat ohjausboksin ja sen itse yksikön kytkettyä, ulkosia piuhoja abseillehan ei tosiaan montaa tule eli loppuviimenä aika yksinkertainen kytkettävä. Suurin riesa on se, että etutolpat tarvii vaihtaa absimallisiksi kun kaikissa ei ole paikkaa absin anturille ja sitämyöten myöskään navassa ei ole anturikehää.