Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Jepisports - 16.12.2017, 09:38:47
-
Morjesta, tuli sellainen ongelma että 940 B230ft ei pistänyt aamulla lämpöä mökkiin ja hetken ajon jälkeen lämmöt tapissa... Epäilin heti termaria mutta se oli auki ja pari kk uusi ja nestettä oli ja myös lisäsin ja silti nosti lämmöt ja ei tuonut lämpöä hyttiin. Eilen tuli kyllä auton alta savua mutta pakoputki taisi olla niin kuumana että sen takia pukkasi savua kun lunta maassa kumminkin tai sitten syylari?
-
Tai sitten ihan vaan perinteisesti kansipahvi.
-
Tai sitten ihan vaan perinteisesti kansipahvi.
Vaihdettu tuossa elokuun kohdilla
-
Vesipumppu rikki? Epätodennäköistä mutta mahdollista, etenkin muovisiivillä.
-
Vesipumppu rikki? Epätodennäköistä mutta mahdollista, etenkin muovisiivillä.
Kiilahihnan lisäksi, onko paljon muita vaihtoehtoja? On niin yksinkertainen systeemi.
-
Vesipumppu rikki? Epätodennäköistä mutta mahdollista, etenkin muovisiivillä.
Uuden näköinen vesipumppu on kiinni mutta luulisin että tarvike niin voisi olla rikkikin. Kiilahihna itseasiassa aika löysähkö ettei vain luistaisi :o
-
Mist etsimään vikaa jos kiilahihnan kiristys auta :o
-
Nesteenä vesi ja jäässä.
Tai sitten ihan vaan perinteisesti kansipahvi.
-
Eihän se liian laihalla "seoksella", oleva jäähdytinneste varsinaisesti jäädy vaan menee sellaiseksi "puuroksi", jonka jälkeen se ei enää kierrä. Traktorilla kävi yhtenä talvena noin, että oli liian huono pakkaskesto jäähdytinnesteessä niin koppi kylmeni ja moottorin lämmöt alkoivat nousta. Mikäli on ollut vettä pelkästään niin on saattanut tulla jo muitakin vauriota jäätymisestä, syyläri ainakin olisi halki tod. näköisesti. Yhdestä 740 Volvostakin puuroutui nesteet kovemmalla pakkasella, niin siitä halkesi syylärin päädyt.
-
Kyllä mulla seokset nesteessä ihan kunnossa on ;D Voisko syylari olla rikki ja höyrystää vuotavan nesteen ilman että maahan valuttaa?
-
Siis katoaako jäädytysnestettä vai ei?
Jos termostaatti on rikki, eikä estä kiertoa niin jäädyttäjältä puskee viileää nestettä koko ajan koneeseen, eikä lämmöt (sisällä siis) nouse kun järjestelmässä ei ole lämmintä nestettä.
Mutta miksi lämpömittarin mukaan lämmöt nousee?
-
Öljysuodatin jalan vesiletkut ehjät ? ::)
-
Nyt kuulostaa tutulta,pojalla kävi viime talvena kovana pakkasaamuna sama.Yksinkertaistettuna,vesipumppu kyllä pyöri,mutta se (varoventtiili)tiehye siinä pumpan päällä otti ilmat siivelle,eli teki ilmalukon siihen kohtaan,mistä sen(veden siis) pitäis syöksyä moottorille kiertoon.En ole nyt ihan varma,onko se joku tehtaan koneistusreikä vai mikä, mutta se selvisi siinä purkamisen jälkeen ihmetellessä se vika.Vaihdettiin uusi pumppu ja taas oli elämä ihanasti neliskanttinen. Lisään tähän ,että tämä oli meidän oire,enkä siis VÄITÄ antaneeni OIKEAA ratkaisua :( :D