Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: jan89 - 29.12.2017, 18:30:08

Otsikko: Volvo S40 T4 -98 Lastu
Kirjoitti: jan89 - 29.12.2017, 18:30:08
Tuli ostettua kyseinen auto ja edellinen omistaja on lastuttanu jossain pajassa. Penkittäny lukemat 212hp/370nm. Alhaista hevosvoimien määrä ihmettelen suhteessa vääntöön. Onko ihan normaalit lukemat?  ::)
Otsikko: Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
Kirjoitti: Make - 29.12.2017, 18:38:10
Tuli ostettua kyseinen auto ja edellinen omistaja on lastuttanu jossain pajassa. Penkittäny lukemat 212hp/370nm. Alhaista hevosvoimien määrä ihmettelen suhteessa vääntöön. Onko ihan normaalit lukemat?  ::)
Ihan nuo normaaleilta pilleri turbon lukemilta näyttää.
Otsikko: Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
Kirjoitti: Maxxxed - 29.12.2017, 19:17:53
Uskoisin olevan oikeat hevoset, todennäköistä että olisi ehkä liikaa vääntöä vs realistiset. Tehoa lastutettuu ph1 on ihan normaali.
Otsikko: Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 29.12.2017, 20:51:33
Tuo T4 vääntää jo vakionakin sen 300nm/2600rpm. Lisäksi vakio nokka-akselit saattavat rajata vääntöä.
Otsikko: Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
Kirjoitti: puliukk0 - 29.12.2017, 20:53:17
Tuo T4 vääntää jo vakionakin sen 300nm/2600rpm. Lisäksi vakio nokka-akselit saattavat rajata vääntöä.

Kyllä se vakio ahdin on vain hevosen kiveksen kokoinen.  :D
Otsikko: Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 29.12.2017, 21:08:29
Kyllä se vakio ahdin on vain hevosen kiveksen kokoinen.  :D
Olen kyllä 14T mitsun nähnyt ja ajanut S40 T4 Volvolla. Lisäksi tuossa on matalanostoiset nokka-akselit vakiona. Tietysti se pieni ahdin herää alempaa noiden lisäksi, niin vääntö on kuin turbodieselissä, mutta tukkeutuu ylhäällä. Noihin verrattuna 70nm vääntölisä lastulla on ihan ok.
Otsikko: Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
Kirjoitti: jan89 - 15.04.2018, 18:15:11
Laitetaas tänne kysymys, että tarviiko moottori uudelleen ohjelmoida/lastuttaa 3tuuman downpipen vaihdon jälkeen?
Onko downpipestä suurta hyötyä (ilmeisesti stage1) 213hp/370nm autossa? Kiitos vastauksista.
Otsikko: Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
Kirjoitti: volvotdi - 15.04.2018, 19:44:22
Laitetaas tänne kysymys, että tarviiko moottori uudelleen ohjelmoida/lastuttaa 3tuuman downpipen vaihdon jälkeen?
Onko downpipestä suurta hyötyä (ilmeisesti stage1) 213hp/370nm autossa? Kiitos vastauksista.

Tarvitsee ohjelmoida jos katti poistuu, muuten ei tarvitse. Downpipestä on hyötyä jos se parantaa moottorin hengitystä.