Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: jan89 - 29.12.2017, 18:30:08
-
Tuli ostettua kyseinen auto ja edellinen omistaja on lastuttanu jossain pajassa. Penkittäny lukemat 212hp/370nm. Alhaista hevosvoimien määrä ihmettelen suhteessa vääntöön. Onko ihan normaalit lukemat? ::)
-
Tuli ostettua kyseinen auto ja edellinen omistaja on lastuttanu jossain pajassa. Penkittäny lukemat 212hp/370nm. Alhaista hevosvoimien määrä ihmettelen suhteessa vääntöön. Onko ihan normaalit lukemat? ::)
Ihan nuo normaaleilta pilleri turbon lukemilta näyttää.
-
Uskoisin olevan oikeat hevoset, todennäköistä että olisi ehkä liikaa vääntöä vs realistiset. Tehoa lastutettuu ph1 on ihan normaali.
-
Tuo T4 vääntää jo vakionakin sen 300nm/2600rpm. Lisäksi vakio nokka-akselit saattavat rajata vääntöä.
-
Tuo T4 vääntää jo vakionakin sen 300nm/2600rpm. Lisäksi vakio nokka-akselit saattavat rajata vääntöä.
Kyllä se vakio ahdin on vain hevosen kiveksen kokoinen. :D
-
Kyllä se vakio ahdin on vain hevosen kiveksen kokoinen. :D
Olen kyllä 14T mitsun nähnyt ja ajanut S40 T4 Volvolla. Lisäksi tuossa on matalanostoiset nokka-akselit vakiona. Tietysti se pieni ahdin herää alempaa noiden lisäksi, niin vääntö on kuin turbodieselissä, mutta tukkeutuu ylhäällä. Noihin verrattuna 70nm vääntölisä lastulla on ihan ok.
-
Laitetaas tänne kysymys, että tarviiko moottori uudelleen ohjelmoida/lastuttaa 3tuuman downpipen vaihdon jälkeen?
Onko downpipestä suurta hyötyä (ilmeisesti stage1) 213hp/370nm autossa? Kiitos vastauksista.
-
Laitetaas tänne kysymys, että tarviiko moottori uudelleen ohjelmoida/lastuttaa 3tuuman downpipen vaihdon jälkeen?
Onko downpipestä suurta hyötyä (ilmeisesti stage1) 213hp/370nm autossa? Kiitos vastauksista.
Tarvitsee ohjelmoida jos katti poistuu, muuten ei tarvitse. Downpipestä on hyötyä jos se parantaa moottorin hengitystä.