Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Volvettelutkuttaa - 25.06.2018, 20:24:33
-
Moi!
Kaavailen b200e koneen vaihtamista b230et tai b230ft koneeseen. Eikös se niin mennyt että et-pääte tarkoittaa sähköistä ruiskua ja ft-pääte mekaanista ruiskua?
Mietin tässä myös mitä muutoksia moottorin vaihtaminen edellyttää. ECU
Täytynee ainakin vaihtaa? Mutta tarvitseeko bensapumppuja vaihtaa? B200e toimii kahdella pumpulla.
Onko näissä volvon 2.3l turboissa erilaista vaihdelaatikkoa kuin 2.0l vapareissa? Jos näin on niin millaisia teho ja vääntölukemia tämä vahvempi vaihdelaatikko kestää?
Myös muut vinkit ja kommentit moottorin vaihdon suhteen ovat tervetulleita! Kiitos jo etukäteen!
-
E= mekaaninen ruiskutus K-Jetronic
F= sähköruisku LH-Jetronic
ET= sähköruisku Motronic
A ja K ovat kaasutinkoneita
-
T=Turbo
-
740 loota vaihtoehdot vinokoneen perä
m46 sähkönen ylivaihde
m47 kova 5
aw7x L:llä tai ilman (automaatti)
Ja oliko ny silleen ett b230et koneissa oli zf:n automaattia käytetty
Noi kaikki voidaan korvata 940:stä löytyvällä m90 laatikolla