Autoracing  KL-varaosat

Kuljettajaprofiilit V90 ja penkin asetukset

  • 8 Vastauksia
  • 4191 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JohnAce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Kuljettajaprofiilit V90 ja penkin asetukset
« : 10.08.2018, 10:17:21 »
V90CC -19 on auto ja mielenkiintoinen ongelma kuljettajaprofiilien ja penkin asetusten kanssa. Autossa siis kuljettajan sähköpenkki muistilla.

Minulla on käytössä auton toiset avaimet ja olen määritellyt omat asetukseni ja täpät siellä asetuksissa kummassakin kohdassa että profiiliin liitetty minun avaimet ja profiilin asetuksia ei pääse muuttamaan.

Tämä toimii pääsääntöisesti hienosti, mutta: Tyttäreni loi oman profiilin, ja siellä asetuksissa ei ole täpättynä kumpaakaan kohtaa. Kun tyttäreni käyttää toisilla avaimilla autoa ja tietysti valitsee silloin käsin oman profiilinsa. Kun minä sitten tämän jälkeen käytän taas autoa omalla avaimellani, niin profiili vaihtuu hienosti omakseni, mutta penkki menee automaattisesti tyttären asetuksille! No minun penkin asetukset on muistipaikassa 1, joten saan taas penkin kohdalleen ja kaikki taas OK. Kun meen sitten seuraavan kerran autoon, niin penkki siirtyy TAAS automaattisesti tyttären asetuksiin, vaikka profiili minun - Mitä hittoa! Ainoa keino, jolla saan tuon korjattua on laittaa istuin taas minun asentoon ja mennä minun profiiliin ja tallettaa asetukset. Sitten kaikki toimii niin kuin pitää (kunnes tytär taas käynyt ajamassa...)

Onko muut törmänneet samaan? Missä tämä nyt menee vikaan? Vai onkohan tässä mielenkiintoinen softabugi?
Volvo V90CC B5 -23, ex Volvo V90CC D4 AWD -19, ex Volvo V70 D5 -02, ex Volvo XC70 D4 AWD -16, ex Volvo V70 2,5D Classic -00

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Kuljettajaprofiilit V90 ja penkin asetukset
« Vastaus #1 : 10.08.2018, 14:59:33 »
Jotakin yli ymmärryksen menevää niissä on ja insinööri kun ei suostu lukemaan ohjeita... Suunnilleen samanlaisten ongelmien parissa taisteltiin vaimon kanssa. Asia ratkesi tyydyttävästi siten, että minun penkin säädöt ovat muistipaikassa 1 ja vaimon asetukset muistipaikassa 2. Profiiliin ei kosketa...

Epäilisin kuitenkin, että teidän avaimet ovat vaihtuneet jossain kohtaa tai kahdet avaimet ovat yhtä aikaa läsnä lukitushetkellä tms. ja siksi profiilit menevät sekaisin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa JohnAce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuljettajaprofiilit V90 ja penkin asetukset
« Vastaus #2 : 10.08.2018, 15:59:27 »
Jotakin yli ymmärryksen menevää niissä on ja insinööri kun ei suostu lukemaan ohjeita... Suunnilleen samanlaisten ongelmien parissa taisteltiin vaimon kanssa. Asia ratkesi tyydyttävästi siten, että minun penkin säädöt ovat muistipaikassa 1 ja vaimon asetukset muistipaikassa 2. Profiiliin ei kosketa...

Epäilisin kuitenkin, että teidän avaimet ovat vaihtuneet jossain kohtaa tai kahdet avaimet ovat yhtä aikaa läsnä lukitushetkellä tms. ja siksi profiilit menevät sekaisin.
No hyvä että joku kohtalotoveri ilmoittautuu. En oikein usko että avaimet menneet sekaisin, kun sama ilmiö toistuu vaikka toiset avaimet kymmenien tai satojen kilometrien päässä.

Sen verran epätoivoinen tilanne on ollut että ohjekirjaakin olen yrittänyt lukea ja jos oikein olen ymmärtänyt, auton havaitessa kahdet avaimet profiilin talletusvaiheessa pyytää auto laittamaan oikean avaimen sinne mukitelineeseen...

En meinaa vielä luovuttaa!
Volvo V90CC B5 -23, ex Volvo V90CC D4 AWD -19, ex Volvo V70 D5 -02, ex Volvo XC70 D4 AWD -16, ex Volvo V70 2,5D Classic -00

Poissa JohnAce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuljettajaprofiilit V90 ja penkin asetukset
« Vastaus #3 : 13.08.2018, 15:06:33 »
Laitetaanpas tänne tulosta viikonlopun tutkimuksista:

Minua jäi vaivaamaan tuo edellä mainittu mahdollinen avainten sekoittuminen. Poistin omasta profiilistani täpän siitä avaimen linkityksestä, ja näyttää että sen jälkeen ongelmaa ei esiinny - eli minun profiilissani säilyy minun penkkiasetukset. Samalla menettää sen mukavuuden että asetukset vaihtuvat suoraan omiksi autoon astuessa.

Tämän perusteella sanoisin että tuossa ohjelmassa on bugi, jos profiilin linkittää tiettyyn avaimeen niin sille profiilille kopioituu toisen käyttäjän penkkiasetukset...
Volvo V90CC B5 -23, ex Volvo V90CC D4 AWD -19, ex Volvo V70 D5 -02, ex Volvo XC70 D4 AWD -16, ex Volvo V70 2,5D Classic -00

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Kuljettajaprofiilit V90 ja penkin asetukset
« Vastaus #4 : 13.08.2018, 20:20:10 »
Piti käydä oikein kokeilemassa, että miten nämä nyt toimii. Mielestäni minulla toimii ihan oikein, kun profiili on lukittu avaimeen, mutta "suojaa profiili" -kohdassa on tyhjä ruutu. Itsellä käytössä "uima-avain" ja rouvalla toinen tavallisista. Kun vedän kahvasta, minun profiili alkaa latautua radiokanavaa myöten. Vastaavasti, kun avaan ovet rouvan avaimilla, niin hänen profiili alkaa latautua ja penkki sekä peilit rullaavat kohdalleen.

Voihan vm. 2019 olla joku bugi, mutta olisiko tuo "suojaa profiili" se juttu. Siinä ei saa olla täppää. Jotenkin nurinkurisesti se on siihen suomennettu.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mattis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuljettajaprofiilit V90 ja penkin asetukset
« Vastaus #5 : 16.08.2018, 11:04:24 »
Ilmottaudun myös ongelman kärsijäksi, onneksi tytön avain on se joka ei toimi oikein. Muut asetukset vaihtuu mutta penkki säätyy aina minun mukaan.
Täpät juuri kuin edellä. Pystyykö pikku-avaimelle luomaan oman profiilin (emännälle)?
Profiilitoiminta on hieno kun se toimii, kakkosauton V40 ongelmana aina kun ajan niin bassot täysillä, ilmastointi miten sattuu, näyttö performance jne.
Toimi puoli vuotta ongelmitta, mutta lapin reissulla 2 avainta koko ajan mukana ja siskon ajon jälkeen sekosi.
Yritin palauttaa mutta ei onnistunut.
Oikeastaan muita vikoja ei ole ollut, takana 1/2-vuotta ja reilu 20tkm. Ajoja jaettu V40:lle ja aikaisemmalle V70:lle (vaihtui kuukausi sitten).
V90 D4A  Ins -18, V40CC D2A -15

Poissa JohnAce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuljettajaprofiilit V90 ja penkin asetukset
« Vastaus #6 : 16.08.2018, 13:25:23 »
Yritin palauttaa mutta ei onnistunut.
Minä olen siis saanut tilanteen korjattua kun säädän penkin kohdalleen ja käyn tallentamassa omassa profiilissani asetukset uudelleen. Eli niin kauan, kun profiilia ei vaihdeta ja joku muu käy ajelemassa, niin auto palaa minun asetuksiin myös penkin osalta (Kunnes taas tytär liikenteessä ja käyttää omaa profiilia...)

En ole vielä ehtinyt testata tuota edellä mainittua asetusten suojaustäpän poistoa.

OT: Ja joo, kyllä minä muuten erittäin tyytyväinen autoon olen. Toinen asia, joka on ottanut päähän ja josta jo meinasin tuossa säikeenkin avata on peräluukun avaaminen jalan heilautuksella. Menetin jo toivon sen käyttöön, kunnes sattumalta taisin oivaltaa sen oikean heilautustekniikan. Nyt avausprosentti on jo varmaan 50%!! Aivan loistava juttu, kunhan toimisi niin kuin pitää.
Volvo V90CC B5 -23, ex Volvo V90CC D4 AWD -19, ex Volvo V70 D5 -02, ex Volvo XC70 D4 AWD -16, ex Volvo V70 2,5D Classic -00

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Kuljettajaprofiilit V90 ja penkin asetukset
« Vastaus #7 : 16.08.2018, 13:40:29 »
Pystyykö pikku-avaimelle luomaan oman profiilin (emännälle)?
Se purkkapaketin kokoinen pötkylä on ihan käypä avain ilman nappeja. Kerran kolme avainta, niin kolme profiilia pitäisi onnistua.

OT: Ja joo, kyllä minä muuten erittäin tyytyväinen autoon olen. Toinen asia, joka on ottanut päähän ja josta jo meinasin tuossa säikeenkin avata on peräluukun avaaminen jalan heilautuksella. Menetin jo toivon sen käyttöön, kunnes sattumalta taisin oivaltaa sen oikean heilautustekniikan. Nyt avausprosentti on jo varmaan 50%!! Aivan loistava juttu, kunhan toimisi niin kuin pitää.
Itsellä toimii parhaiten siten, että työntää jalkaa puskurin alle ja vetää melko rauhallisesti ulos. Minulla oikea kohta on vähän keskikohdan vasemmalla puolella (autossa vetokoukku). Sanoisin, että toimii n. 80% yrityksistä. Sivuttain jalkaa heiluttamalla ei ainakaan minulla aukea eikä sulkeudu lainkaan. En vissiin osaa heilutella tarpeeksi hitaasti.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mattis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuljettajaprofiilit V90 ja penkin asetukset
« Vastaus #8 : 24.08.2018, 18:01:05 »
Viime viikonloppuna tuli päivitettyä likan avain profiiliin, toimi hyvin. Mutta maanantaina oma avain sääti penkin aina likan asetuksiin. No, päivitin omankin profiilin. Nyt molemmat toimii hienosti, jokin ohjelmabugi tässä on.

Peräkontin aukaisu, itse potkaisen keskilinjalta vasemmalle olevan parkkitutkan kohdalla ja pari askelta taakse, toimii 99%.
V90 D4A  Ins -18, V40CC D2A -15

 

KL-varaosat  Race.fi