Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 nykii kylmänä

  • 11 Vastauksia
  • 3801 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
V70 nykii kylmänä
« : 02.10.2018, 21:55:35 »
V70 Mk.1 vm. 2000 automaatti nykii kylmänä pirusti. Paikallaan vaihde päällä heijaa tyhjäkäyntiä, tasakaasulla tuntuu siltä että joku runkkaisi kaasupoljinta eestaas. Kun kone lämpiää niin muuttuu normaaliksi. Joskus sytyttää moottorivalon ja ETS-valon yhtä aikaa. Tuskin on kaasuläppävika kun koneen lämmetessä nykiminen häviää ,funtsin että vois olla lambda ja/tai puola finaalissa, puolat ja tulpat on kyllä aika vanhat. Onko jollakin muulla ollut samaa ongelmaa?
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
Vs: V70 nykii kylmänä
« Vastaus #1 : 06.10.2018, 20:53:39 »
Päivitystä.

Käytettiin Volvo Autopalvelu Markkolla Muuramessa ja otettiin vikakoodit ylös. Koodeja oli mm. imuilman anturista ja kaasuläppäkotelosta. MAF putsattiin sille sopivalla aineella ja kaasuläppäkotelo brakleenilla. Laakista parempi. Kyseessä oli ilmeisesti tämä kestävämpi Denson MAF-anturi?

Läppäkotelo ei edes näyttänyt kovin likaiselta, mutta kun sudilla ja rätillä pyyhkäisi oli kaasuläppä ja sen ympäristö mustan p*askan peitossa. Nyt vastaa kaasuun paljon paremmin, ei vilkuttele ETS:ää mutta taitaa olla vain lyhytaikainen ratkaisu. Katsotaan milloin pitää tehdä ETM-modi, varmasti on edessä jossain vaiheessa.

Yksi vikakoodi kertoi viallisesta imuilman lämpöanturista, mistä sellaisen saa? Ja mikä tärkeintä, mitä se maksaa?  ;D ;D ;D
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
Päivitystä
« Vastaus #2 : 18.10.2018, 18:22:41 »
Päivitystä.

ETS-valo mollottaa taas kojetaulussa ja korjaussarja on tilattu. Ensi viikolla päivittelen lisää kunhan saan koululta kunnon juotoskolvin ja Dremelin lainaan. Katsotaan saadaanko magneetti marcellon kusetusläppä korjattua.
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
Vs: V70 nykii kylmänä
« Vastaus #3 : 21.10.2018, 13:15:54 »
Lukasin muuten netistä noista tarroista mitä näissä bokseissa on ja valkoinen tarra kuulemma on alkuperäinen boksi ja keltainen on tehdaskunnostettu. No, omassa boksissa on valkoinen tarra ja johdot kiersi startin takaa.  :idiot2:
Eli onko kyseessä täysin alkuperäinen boksi mikä on auton mukana tullut, meinaan epäilen koska autolla on kumminkin jo ajettu 310tkm. Mutta yleensä jos läppä on vaihdettu niin ne johdot ei kierrä startin takaa. Jos on alkuperäinen niin oli kyllä sitkeä pirulainen, noiden käyttöikähän oli muistaakseni jotain 160tkm luokkaa.
Boksi kylläkin huutaa ja läppä kääntyilee kun laittaa virrat II-asentoon, eli henki pihisee vieläkin. Katsotaan miten lähtee uuden anturin kanssa pelittämään.

Oli muuten v-mäinen homma saada se boksi kokonaan irti kun piti irroittaa startin takakannake että sai ne johdot startin välistä. Onneksi oli vapari, turbon imusarjalla homma ei olisi onnistunut ilman imusarjan tai flektin irroittamista. Joku Börje oli vielä laittanut tuubillisen kierrelukitetta siihen ruuviin mikä meni lohkoon kiinni. Teki vähän tiukkaa mutta 18-vuotiaan narukädet on vielä niin näppärät  ;)
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

Poissa tomeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 nykii kylmänä
« Vastaus #4 : 22.10.2018, 08:50:26 »
Läppäkotelon kesto kai vaihtelee todella paljon (itsellä kesti reilu 250tkm) ja se vika tulee asennon tunnistamiseen, jossa on mekaaninen kosketus niin kuin potentiometrissä ja kuluu yhdestä kohtaa johtavat pinnat.

Edit: no toiminnallisuus varmaan oli kyllä jo tuttu juttu :)

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
Vs: V70 nykii kylmänä
« Vastaus #5 : 22.10.2018, 20:43:23 »
Päivitystä.

Saceri vaihdettu paikoilleen ja magneetti säädetty oikeaan asentoon. Supra Bluea persiiseen ja ootellaan että silikoni kuivaa.
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
Volvo vääntää jälleen
« Vastaus #6 : 23.10.2018, 11:05:23 »
No niin, silikoni on kuivunut ja testilenkki ajettu. Oikein pelästyin kun täräytin käyntiin, räjähti tulille niinkun tinakoneen kuuluukin. Ajoin testilenkin, ainoa nykiminen mikä tuli oli kylmä vaihdelaatikko, lämmetessään ei nykimisiä. Heti tuntuu kuinka lähtee pintakaasullakin liikkeelle, vähän lisää kun anto keittoa niin löi jo luistonestoa päälle  ;D Ajellaan nyt 200-300 km ja katsotaan miten meikäläisen vesieristys kestää.
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
Vs: V70 nykii kylmänä
« Vastaus #7 : 27.10.2018, 20:29:13 »
Päivitystä.

Nyt on noin 400km rullattu korjatulla boksilla ja ai että kun pelittää hienosti. Nykimisestä ei tietoakaan. Seuraavaksi pitää vaihdella vaihteistoöljyt ja kampikammion tuuletusjärjestelmä. Saisiko järkihintaan jotain kätevää sarjaa tuohon PCV:n vaihtamiseen? IPD:ltä löysin mutta oli niin hävyttömän hintainen että sieltä en ainakaan osta (~380e).
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

Poissa Eelisvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo vääntää jälleen
« Vastaus #8 : 09.02.2019, 01:20:15 »
No niin, silikoni on kuivunut ja testilenkki ajettu. Oikein pelästyin kun täräytin käyntiin, räjähti tulille niinkun tinakoneen kuuluukin. Ajoin testilenkin, ainoa nykiminen mikä tuli oli kylmä vaihdelaatikko, lämmetessään ei nykimisiä. Heti tuntuu kuinka lähtee pintakaasullakin liikkeelle, vähän lisää kun anto keittoa niin löi jo luistonestoa päälle  ;D Ajellaan nyt 200-300 km ja katsotaan miten meikäläisen vesieristys kestää.


Mistä tilasit osat ja paljoko tuli hintaa koko hommalle?
-Volvo STW 940 TURBO
-V70 rdesing

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Old
Vs: V70 nykii kylmänä
« Vastaus #9 : 09.02.2019, 18:22:37 »
Multa löytyis pariki korjaussarjaa Tikkurilasta. rillunolno7@gmail.com
RTS

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Old
Vs: V70 nykii kylmänä
« Vastaus #10 : 09.02.2019, 18:25:07 »
Korjaus edelliseen. rillunolnol7@gmail.com
RTS

Poissa JPSalmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • OPEL - Saa muovin ruostumaan
Vs: Volvo vääntää jälleen
« Vastaus #11 : 16.02.2019, 13:24:48 »

Mistä tilasit osat ja paljoko tuli hintaa koko hommalle?
Uusi potentiometri maksoi muistaakseni noin 100 euroa ja uusi tiiviste 10 euron luokkaa. Kolvin, Dremelin ja yleismittarin sain koululta lainaan, niistä ei tullut mitään kuluja. Motonetistä silikonia ja Lidlistä muutama olut lasketaan kuluihin mukaan joten hommalle tuli kaikenkaikkiaan hinnaksi n. 150 euroa.
Kun se lähtee niin se lähtee, siinä ei mikään kaasu tai jarru enää auta.

Opel Astra F 1.6 8v vm. 1993
Volvo V70 Classic 2.4 vm. 2000

 

Samppasport  Futurez