Proturbo  Autodiagnoosi

Tärinä ajossa **Selvinnyt**

  • 26 Vastauksia
  • 8291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #15 : 27.10.2018, 13:32:46 »
Eikös näissä ollut jotain kuulia jotka voi vetaria irroittaessa tipahtaa joita on vaikea saada takaisin paikoilleen.

Lankun kommentti pitänee paikkansa, itse en osaa sanoa. Minä olen aina hirttänyt sähköjohdolla vetarin niin, ettei se pääse venähtämään ja tiputtamaan sieltä niitä kuulia kumin sisään siltä varalta jos niitä siellä on.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa v70volvo04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #16 : 27.10.2018, 19:17:28 »
Nojuu sen verra hauska juttu tuli huomattua, kun vaihteli talvirenkaita alle ja jokaista rengasta vielä heilutteli välyksen toivossa, että vasemmassa etupyöränlaakerissa on huomattava välys, vaikka se laakeri tosiaan tuli vaihdettua ennen vetaria ehkä n. 5tkm sitten tai allekin.  :-[  voikohan jokin muu kuin pielessä olevat ohjauskulmat vaikuttaa laakerin menemiseen, vai tulikohan motonetista vain huono yksilö  :idiot2:

Poissa v70volvo04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #17 : 27.10.2018, 19:20:04 »

Vanteet eivät kuumene keskiöstään vaikka laakerit olisi huonossa kunnossa. Tämä myytti tuli murrettua kaksi viikkoa sitten, kun epämääräisen äänen lähteeksi paljastui vasen pyöränlaakeri edestä. Se aiheutti pientä värinän tunnetta jo rattiinkin.

Juu ei mullakaan kyllä vasemman etupyörän vanne kuumennu mistään, vaikka välystä nyt sattuiki olemaan

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 796
  • www.vrcf.fi
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #18 : 27.10.2018, 19:32:17 »
Kyllä kuulostaa oudolta. Tarkistitko että kaikki pultit on kunnolla kiinni eli laakerin ja napapultit.

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #19 : 27.10.2018, 21:50:23 »
Motonetin laatu vaihtelee. Reilu kaks vuotta takaperin vaihdoin takapyörän laakerit. Toinen kesti vähän yli vuoden, nyt menee toinenkin vaihtoon. Km jälkimmäisellä n 60t.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #20 : 28.10.2018, 00:37:36 »
Motonetin laatu vaihtelee. Reilu kaks vuotta takaperin vaihdoin takapyörän laakerit. Toinen kesti vähän yli vuoden, nyt menee toinenkin vaihtoon. Km jälkimmäisellä n 60t.

Minkä valmistajan laakereita? Itse ostin skf:t motonetistä ja hyvin nuo kesti ainakin minulla. Autossa oli papparenkaat ja alusta
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa v70volvo04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #21 : 28.10.2018, 15:47:54 »
Minkä valmistajan laakereita? Itse ostin skf:t motonetistä ja hyvin nuo kesti ainakin minulla. Autossa oli papparenkaat ja alusta
Ne vähän halvemmat ostin, mut lähinnä sen takia et näkeekö voiko vika olla siinä laakerissa, mutta ei sillon vaihdon jälkee huomannu mitää eroo tärinässä. Täytyy kyllä panostaa tuoho skf:n, jos on laakeri menny rikki eikä oo kiinnityspultit löysällä

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #22 : 28.10.2018, 21:04:44 »
Minkälaiset vanteet ja renkaat?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa kimmo72

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #23 : 30.10.2018, 10:31:15 »
Emännän auto täristeli 80-110 vauhdissa. Ei mitään ylimääräisiä ääniä ajossa ja jarrutuksetkin toimi ihan ok ilman ääniä. Kuitenkin aiheuttajaksi paljastui kuvan takajarrupala tai ainakin palat uusimalla ja liukutapit rasvaamalla vaiva katosi.


V60 -11 2.0t

Poissa v70volvo04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #24 : 16.01.2019, 22:21:17 »
Parin kuukauden jälkee hyvä palata asian äärelle edelleen yhtä tyhmänä  :idiot2: auto käytetty nyt katsastuksessa ja nätisti meni läpitte eli ei vissiin alustassa väljää. Toki puhuttiin samalla kyseisestä viasta siinä katsurin kanssa, niin siihen tulokseen tultiin, että vaihtoon menee nyt lähipäivinä oikeanpuolen etulaakeri ja sen jälkeen vetoakseli  O0

Ja aikaisempaan vielä, että kertaalleen vaihdetusta laakerista sai hyvityksen, kun oli väljistynyt. Tilalle otin nytten sen "alkuperäislaatuisen" vähän kalliimman laakerin, joka sitten tuleepi oikealle puolelle.  :P

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #25 : 17.01.2019, 12:27:02 »
Parin kuukauden jälkee hyvä palata asian äärelle edelleen yhtä tyhmänä  :idiot2: auto käytetty nyt katsastuksessa ja nätisti meni läpitte eli ei vissiin alustassa väljää. Toki puhuttiin samalla kyseisestä viasta siinä katsurin kanssa, niin siihen tulokseen tultiin, että vaihtoon menee nyt lähipäivinä oikeanpuolen etulaakeri ja sen jälkeen vetoakseli  O0

Ja aikaisempaan vielä, että kertaalleen vaihdetusta laakerista sai hyvityksen, kun oli väljistynyt. Tilalle otin nytten sen "alkuperäislaatuisen" vähän kalliimman laakerin, joka sitten tuleepi oikealle puolelle.  :P

Tärinäjahdissa palaa rahaa ilman takeita onnistumisesta. Suosittelen harkitsemaan jokaista askelta ettet haaskaa rahaa. Itse tosiaan vaihtelin kaikenlaista, muun muassa molemmat vetarit. Ei sitten niin mitään vaikutusta
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa v70volvo04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Tärinä ajossa
« Vastaus #26 : 26.04.2019, 13:16:01 »
Vika olikin vain pelkästään etulaakerissa ja kulki taas kuin unelma   ;D

 

Autoracing  KL-varaosat