Autoracing  KL-varaosat

volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"

  • 227 Vastauksia
  • 149704 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« : 17.12.2010, 21:59:00 »
Jaa, kai tämän hyvää vauhtia ikuisuusprojektiksi matkalla olevan Bertone projektin vois tännekin laittaa esille?  ???

Projekti sai alkunsa kohta kaksi vuotta sitten tammikuussa 2009. Alku oli napakka, mutta sitten on ollut hyvin monenlaista vaihetta, osittain itsestänikin riippumattomista syistä. Viime kesän jälkeen ei ole tapahtunut juuri mitään lähinnä parista ihan naurettavasta pikkusyystä: ei ole puuttunut kuin rahaa, aikaa ja innostusta!  :-\

Joka tapauksessa auto on nyt omassa tallissa ja tarkoitus olisi jälleen talven ja kevään mittaan aktivoitua tälläkin alalla? Saa nähdä kuinka äijän käy?



Eli tästä mennään, autosta tietoja ja kuvia nettisivuillani: http://www.volvere.fi/262C.htm
ja vanha Volvolandian projektipäiväkirja täällä: http://www.suomenvolvofoorumi.fi/SVF/index.php?topic=41830.0
 
Ja tähän perään lisään tiivistelmän aiemmista vaiheista, olkaapa hyvät!  -H-


« Viimeksi muokattu: 31.05.2013, 22:39:55 kirjoittanut volvere »
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #1 : 17.12.2010, 22:16:02 »
28.01.09 - klo:00:33

Ja nyt se uusin projektiauto on sitten vihdoin pihassa, Bertonen muotoilema harvinaisuus 262C vm. 1978 :D



Olen jo pari kertaa aiemminkin ollut lähellä ostaa tällaisen mutta nyt se haave vihdoin toteutui. Tämä yksilö on juuri sopiva lähtökohta pieneen rakenteluun. Aivan alkuperäisenä säilynyttä en olisi raaskinutkaan projektiksi ottaa.
Auto löytyi Göteborgista ja lähti kohtuuhinnalla kun ei ollut enää alkuperäiskunnossa. Auto oli seisonut vuodesta -99 vuoteen -08. Sillä välin autoon on vaihdettu uudemman mallinen perä ja keula sekä puskurit. Samoin kojelauta on uudempaa vuosimallia. Helmat ja pohja on paikkailtu, auto kaipaa kuitenkin hieman vielä paikkausta ja uuden maalipinnan. Viime vuonna oli vaihdettu myös uudet madallusjouset ja iskarit sekä aika paljon muutakin kulutusosaa.
Kone on vaihtunut matkan varrella V6 PRV:stä B23E:hen ja automaattilaatikko BW55:sta ylivaihteelliseen AW-71:seen.

Nimi tulee siitä kun tuolla sisustuksella auto on varsinainen sutenöörikärry ;D 
Ja mitä sitten autolle tulee tapahtumaan? Kunnon maalaus jollain sopivalla hienolla sävyllä, Bross korisarja, Polarikset alle. Teknikka tulee muuttumaan Turbovetoiseksi, hankittuna on jo B230FT 16V kannella  ;)

Ja kuvia löytyy jatkossa nettisvuiltani: www.volvere.fi
ja suoraan linkistä: http://www.volvere.fi/262C.htm

Ja nämä ensimmäiset kuvat ovat tänään otettuja, ainoat muutokset oston jälkeen ovat talvirenkaat ja takavalot edellisestä 240:stä.

--------------------------------------------------------------------------

04.02.09 - klo:18:56

Tuli muuten veropäätös tänään Tullista, kokonaista 191 euroa  ;D

Tähän mennessä autoon on mennyt rahaa:
- hankintahinta xxxx euroa
- autopaikka laivalle 42 euroa (matkalippuhan oli jokatapauksessa, olimmehan perheristeilyllä ;) )
- dieselkuluja kaverille Ruotsissa 55 euroa (omia bensakuluja ei ollut , autossa oli täysi tankki ostaessa)
- siirtokilvet 15 euroa
- rekisteröintikatsastus 195 euroa
- verot 191 euroa
- rekisteröinti ja kilvet 23 euroa

Yhteensä siis n. 520 euroa + hankintahinta eli ei kovin kallista   :D

Tämä vaan vinkiksi, jos joku muukin haluaa Volvo vanhuksia naapurimaasta hakea...

------------------------------------------------------------------------------------

14.02.09 - klo:11:07

Pientä väliaikatietoutta.
Juuri heräilin kun lipsahti eilen yli kahteen yöllä ennen kuin olin kotona!

Autosta on perinteiseen tapaan löytynyt melko reippaasti lisää ruostetta (yllättävää eikö totta).
Aikataulutusta tarkennetaan melko tavalla eikä edes yritetä tänä viikonloppuna saada maalattua koko autoa. Aloitan tänään hiekkapuhallushommat ja tavoitteena on saada ainakin konehuone maalattua niin että saadaan auto taas omalla koneella liikkuvaksi. Olen purkanut konehuoneesta kaiken muuten pois mutta konetta en ole irti ottanut. Nyt maalataan kaikki mahdollinen sieltä ja sitten voidaan paikkailla lisää kun kone on irti.

-------------------------------------------------------------------------------------

15.02.09 - klo:23:26


Nyt on tämän viikonlopun purkuhommat tehty. Auto on nyt melko lailla purettu, mutta tuon aikataulun arvioiminen onkin melko vaikeaa. Eli hiekkapuhallushommiin en vielä tänä viikonloppuna ehtinyt, mutta eipä tässä kiire mihinkään olekaan. :)



Mitään suurensuurta yllätystä ei ole vastaan tullut, ruostetta on konehuoneessa, keulan palkeissa ja takapellin saumoissa erityisesti, mutta ei mitään kohtuutonta urakkaa ole tiedossa. Etulokasuojat olivat hyvät ja onneksi takalokkarien kaaret sekä helmat olivat jo vaihdettu.
Kuvat tuttuun tapaan kotisivuillani: http://www.volvere.fi/262C.htm

Jospa loppuviikosta saisin hiekkapuhalluksen aloitetuksi sekä pohjamaalia päälle. Sitten ohjelmassa auton maalaus, verhoilujen paikkausta, ja jossain vaiheessa alustan päivitystä. Siellä pohjassa ja akselistossakin saattaa vielä ruosterotta pesiä :( Moottori tekniikkaa päivitetään sitten sitä mukaa kun rahaa järjestyy, saattaa mennä ensi kesä vielä tuolla B23E tekniikalla. Paitsi jos saan Kartano-Pyhimyksen myytyä, ostakaa joku pois hieno auto :D

-------------------------------------------------------------------------------------

23.02.09 - klo:00:42

Projekti jatkuu edelleen ihan mukavaa tahtia :D

Viime viikon torstaina ja perjantaina hankin itselleni suut ja silmät täyteen hiekkaa puhallushommien merkeissä. Tais siitä jotain osua autoonkin :P



Ruostereikää löytyi sopivasti lisää, mutta hionta- ja peltityöt ovat jo täydessä vauhdissa.
Sitten tässä viikonlopun aikana olen myös jatkanut purkamista: ovet, ovien listat, sivulasit loput verhoilut irti. Pitää varmaan tuo kojelautakin purkaa ennen maalausta, ettei tule vahingossa maalisumua.

Joitain mielenkiintoisia osiakin tuli Ruotsista, mutta niistä enemmän viikon mittaan ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------

24.02.09 - klo:20:01


Et olis kyllä ikinä arvannut että siellä oli Master Power tuoreturbo pakasteena Vaasasta!!! :D



Ja isommassa lootassa oli sitten haponkestävästä teräksestä hitsailtu pulssipakosarja 16V kanteen ja kaksi miehekkään kokoista 50mm HKS hukkaporttia ;)

Otan tässä illan mittaan lisää kuvia ja pari pakettia on vielä aukaisemattakin! Tää on ihan ku jouluna :P

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

24.02.09 - klo:20:47

Ja seuraava paketti on avattu :D



16V imusarjasta muokattu plenum-imusarja, uusi bensakisko, uudet Delphi 998cc suuttimet ja 16V hihnapyörät.
Ja nämä kaikki osat on valmistanut TTR-Jompa TTR racingistä Ruotsissa. Kyllä lähtee... ;)

-----------------------------------------------------------------------------------------

08.06.09 - klo:21:49

Ei ole juuri uutta tapahtunut tälläkään rintamalla. Maalaushommat ovat edelleen vaiheessa, välillä jotain pientä on tehty.

Mutta pari kuvaa voisin paljastaa autoon tulevasta mittaristosta kun siitä tuli niin komea :D
Ensin meinasin pantata tätäkin tietoa hieman myöhemmäksi, mutta en millään malta kun olen niin tyytyväinen noihin mittareihin!





Mittarien taustat ovat erikoistilauksena Dave Bartonilta ja päämittaristo on kokonaan kunnostettu, uusi piirilevy jne...

-------------------------------------------------------------------------------------------

21.11.09 - klo:18:12

Taitaa vihjata siihen tosiseikkaan, että auto vaan kerää pölyä ja hämähäkkimiehen seittejä?  :-[

Itse asiassa, pientä edistymistä on tapahtunut, hiontavärejä on vedetty ja ovia sekä lokareita soviteltu paikalleen.
Nyt kun nokkelimmat ovat huomanneet että Polarikset ovat vaihtumassa hieman toisen tyyppisiin vanteisiin, niin tiedossa on myös auton levitystä.
Pitäis lokasuojia saada levitettyä edessä 3cm ja takana 5cm. ;) Levitykset pitää tehdä ensin ennen kuin sovitellaan Brossin korisarjaa.
Ja muutakin tekniikan osaa on hankittu tässä kaikessa hiljaisuudessa... ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------

27.11.09 - klo:12:38

Joutuisikohan tuota hieman levittämään??   8)



Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #2 : 17.12.2010, 22:41:03 »
Ja tässä vaiheessa siirryimmekin sitten vaiheeseen kaksi, eli pienet peltityöt vaihtuivatkin isoiksi peltitöiksi!  :o

---------------------------------------------------------------------------

06.12.09 - klo:20:14

Vanteet ovat Peugeot 407:n 17" X 7" peltivanteet, jotka on käännetty ja levitetty 9½" leveiksi!
Tällä hetkellä päällä ovat mukana tulleet 255 leveät renkaat, saa nähdä millaiset tulee aikanaan alle!
Eteen tulee samanlaiset vanteet 8½" leveinä.

----------------------------------------------------------------------------

06.12.09 - klo:21:32

Kyllä minusta useimmiten näistä vanhoista autoista tehdään halvan näköisiä mitä karmeimmilla moderneilla aluvanteilla??
En mie uuteen autoon peltivanteita laittaisi enkä tavallisia peltejä yleensäkään, mutta nämä ovat MINUN mielestäni aivan uskomattoman hienot!
Ei tarvinnut montaa minuuttia miettiä kun nämä tulivat myyntiin!  ;)

Tästä muuten pari kuvaa vanteista edellisen omistajan autossa, että halvan näköisetkö? Ehkä sitten niin, mutta kelpaavat minulle!  :D



-----------------------------------------------------------------------------------

31.12.09 - klo:15:51

Se on nyt myöhäistä rypistellä kun auton levitys on jo aloitettu!  ;)



-----------------------------------------------------------------------------------

31.12.09 - klo:21:57

Hienosti näyttää pelti taipuvan Volveren kätösissä. Ihailtavaa :)

Nyt äkkiä pitää korjata tämä harhaluulo! Minun hennoissa kätösissäni ei valitettavasti pelti juurikaan taivu!  :-[

Itse olen auton purkanut, leikellyt joitakin mätiä paikkoja pois ja hiekkapuhaltanut. Peltiä taivuttelee ja hitsailee Tomppa tuolla Speedwheels maalaamolla.
Eli puhtaasti kaikki kunnia oikealle tekijämiehelle, ei suinkaan ansiottomasti minulle!  P>

-------------------------------------------------------------------------------

05.01.10 - klo:21:11

No nyt on pari lisäkuvaa autosta taas tuolla nettisivuillani: http://www.volvere.fi/262C.htm

Nyt on siis takalokarit levitetty ja tinattu, etulokarit levitetty 3cm, auto madallettu todellakin tonttiin ja hieman Brossin korisarjaakin soviteltu!  :D





-------------------------------------------------------------------------------------

09.01.10 - klo:19:24

Nämähän on kaikki niin kovasti makuasioita, joista ei voi muuta kuin kiistellä!  :D

Mutta perusajatus yleensäkin minulla on että autoa rakennetaan mahdollisimman paljon Volvon omilla osilla ja korisarjakin menee samaan sarjaan koska se on aitoa 80-luvun mallia.
Ilman korisarjaa auto jää aika korkean näköiseksi kun tuosta alemmaksi ei juurikaan sitä enää voi laskea tai etupalkki ottaa jo maahan kiinni?
Ja tuo Bross korisarja on juuri sopivan rumankaunis ja sopivan härski tällaiseenkin autoon. Okeastaan kaikki muut näkemämi 240 korisarjat ovat olleet aika pirun rumia...

Lokarin kaaret tulevat nimenomaan 240 etulokareista, kiitokset Kulmamiehelle vinkistä! Muitakin kaarivaihtoehtoja oli jo pohdittu, mutta aina parempi että osat tulevat Volvosta. Mitään Focuksen tai muun merkin kaaria en halua koska haluan että levityksetkin ovat sen verran hienovaraiset ettei tyhmempi edes tajua autoa levitetyn. Sen takia levitys tehtiinkin koko lokasuojan matkalta eikä mitään lepakkomallin kaaria. ::)

Ja tarkoitus on tehdä todella härski ja porno sutenööri Bertone, mutta silti yrittää säilyttää hyvä maku! Aika paha yhdistelmä, saa nähdä onnistuuko ollenkaan?  :P  ;)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

21.01.10 - klo:12:06

No nyt on pari kuvaa takakaarien sovituksesta. Tuo etukaarihan oli lähes bolt-on, ei tarvinnut kuin leikata neljästä kohtaa poikki ja hieman jatkaa yhdestä kohdasta! ;)







Mutta nyt se istuu hyvin paikoilleen, ei muuta kuin sama juttu toisellekin puolelle!

--------------------------------------------------------------------------------------------

05.02.10 - klo:17:57

Nyt on takalokarin kaari saanut muotonsa ja on myös tinattu ja hieman metallipakkeliakin on jo päällä:



----------------------------------------------------------------------------------------

11.04.10 - klo:21:35

Ja nyt tästä kusilaitupulkasta uusia kuvia!  ::)



---------------------------------------------------------------------------------------

26.05.10 - klo:21:17

Nyt on painettu pitkää päivää sutenöörikärryn kanssa kun on varsinaisesta virantoimituksesta lomaa!

Sopivasti on koko ajan löytynyt pikku lisäreikiä kun pohjaa olen raapinut puhtaaksi, mutta onneksi on "FenixOmena" ollut paikalla hitsauskoneen kanssa. Tuota massojen ja ruosteen raaputtamista ja hiomista olen kyllä saanut tehdä enemmän kuin lääkäri määrää, alkaa mennä jo yliannostuksen puolelle?  :P

Taka-akseli ja alustan osat ovat käyneet hiekkapuhalluksessa ja huomenna luultavasti saavat maalin päällensä. Akseli on 1031 Danan kitkalukolla, vähän ajetut kitkalevyt ja Karpiolan tapit löytyy sisältä. Alusta laitetaan nyt sitten saman tien kasaan uusilla osilla:
- Lesjö jouset kierroksen verran laikattuna
- keltaiset Koni Sportit
- polyuretaani puslat
- IPD:n kallistuksen vakaajat
- IPD:n säädettävät ylemmät takatukivarret
- IPD:n säädettävä panhard
- uudet pallonivelet, raidetangon päät
- uudet etujousien ylälaakerit, takajousien ylätuet
- Zimmerman rei'itetyt jarrulevyt, Ferodo palat

Myöhemmin on tarkoitus autoon tulla coiloverit, mutta niitä ei ole vielä nyt saatavilla. Mutta eiköhän noillakin osilla alkuun pääse?  ;)

-------------------------------------------------------------------------------------

26.05.10 - klo:22:42

Pari kuvaa hiekkapuhalletuista osista:





---------------------------------------------------------------------------------------

29.05.10 - klo:23:31

Nyt on muuten Bertone omilla pyörillään...pitkästä aikaa!  8)

Viimeiset kuusi päivää painettu aamusta iltaan, nyt alkaa olla vanhalta takki tyhjä?  :P Kuvia joskus myöhemmin, mutta nyt maistuu raikas ja virkistävä keskiolut!!!

---------------------------------------------------------------------------------------

31.05.10 - klo:21:30

Pari kuvaa alustasta!  8)





-----------------------------------------------------------------------------------------

31.05.10 - klo:21:49

Multako kopioit komian jousten värin.. ;)  ;D

Heh, ehkä!!

Mulla on ne IPD:n vakaajat jotka on hyvinkin tuon väriset, mutta itse asiassa tuo väri on pappa-Tunturin sininen!! Maalaamolle tuli yksi pappiksen tankki maalattavaksi ja väri näytti hyvältä, niin ei mutta kuin sekoittamaan isompi ämpärillinen samaa väriä! ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

04.07.10 - klo:13:55

Pimp Coupe on juuri parasta aikaa maalauskammiossa!!!  8)

Näin synttärieni kunniaksi auto väreihin!

Pari kuvaa tulossa illemmalla...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

04.07.10 - klo:18:45

Hyvää syntymäpäivää! 

Kiitos!  -H-

Kyllä tämä ihan hyvältä synttäriltä nyt tuntuukin!
Auto on juuri tuotu takaisin kotiin ja maalaus onnistui niin kuin pitikin. Väriksi valikoitui musta pohja, jota on terästetty oranssin ja kullan värisellä helmiäisellä. Tällä kelillä valo on niin voimakas että noissa kuvissa juuri maalattu auto näyttää välillä ruskean, kullan ja jopa vihreän sävyiseltä?



Ja uusimmat kuvat siis täältä: http://www.volvere.fi/262C.htm

----------------------------------------------------------------------------------------

31.08.10 - klo:19:47

No en sentään ihan unohtanut ole, mutta enpä juurikaan ole autoon koskenut maalauksen jälkeen.  ::)

Keskityin viettämään ihan oikeaa kesälomaa ja sen jälkeen inspiraatio on antanut odottaa ilmaantumistaan. Yksi suurimpia hidasteita on ollut se, että pitäisi ensin raivata ja siivota autotalli että siellä mahtuisi jotain tekemäänkin. Ja se urakka kun ei ole kiinnostanut vielä yhtään...
No eiköhän tässä ole talvella paremmin aikaa tehdä tällekin jotain, tavoitteena on joka tapauksessa saada Pimp Coupe ensi kesänä liikkeelle!  :D
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #3 : 17.12.2010, 22:55:06 »
Mitäpä autolle juuri nyt kuuluu?

Kori on levitetty ja maalattu ja alusta paikoillaan:

- Taka-akseli on vaihtunut Detroit Truetrac lukolla varustettuun 1031:seen
- Lesjö jouset kierroksen verran laikattuna
- keltaiset Koni Sportit edessä ja takana
- polyuretaani puslat ympäriinsä
- IPD:n kallistuksen vakaajat 26mm edessä ja takana
- IPD:n säädettävät ylemmät takatukivarret eli reaktiotangot
- IPD:n säädettävä panhard
- uudet pallonivelet, raidetangon päät
- uudet etujousien ylälaakerit, takajousien ylätuet
- Zimmerman rei'itetyt jarrulevyt, Ferodo palat

Muu tekniikkakin on vaihtunut jo muutamaan kertaan, mutta näillä osilla olisi tarkoitus jatkaa!  ???

- B230FK -95 alakerta öljyruiskuilla, H-profiili kanget, Mahle takomännät
- hoonattu, uudet männänrenkaat, laakerit, tiivisteet, ARP pultit yms.
- B234F hieman siistitty 16 venttiilinen kansi vaparin nokilla
- vahvistettu M90 vaihdelaatikko, kardaani, keppi ja tukirauta muokattu 240:selle sopivaksi
- kevennetty vauhtipyörä, Bemarin M3 SRE -618 asetelma, dieselin kytkinlevy, Vauhtipyörä ja asetelma tasapainotettu yhteen sopiviksi
- Delphi 998cc suuttimet, plenum imusarja, 70mm kaasuläppä
- Garrett GT35R turbo, pulssipakosarja 48mm haponkestävästa teräksestä
- iso Kiinacooleri, syylari sähköflektillä
- KMS MP25 moottorinohjaus

Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #4 : 09.04.2011, 18:43:32 »
onko tämä pian valmis?
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #5 : 09.04.2011, 20:22:34 »
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #6 : 09.04.2011, 20:37:43 »
aivan älyttömän komea.. toiset ne jaksaa ja viittii laittaa..
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #7 : 09.04.2011, 20:48:29 »
aivan älyttömän komea.. toiset ne jaksaa ja viittii laittaa..

Kiitosta vaan!

Mutta tänä talvena ongelma on ollutkin juuri siinä kun ei ole oikein jaksanut eikä viitsinyt laitella autoa.
No suurimmat ongelmat ovat olleet ajan puute ja autotallin keskeneräisyys. Jos olisi ollut talvella plussakelejä niin olisin voinut tallia lämmittää mutta kun on ollut pakkasta viimeiset viisi kuukautta!  :buck2:

Mutta tavoitteena on tässä kevään mittaan jatkaa projektia, edelleen on osiakin hankittu ja muutamia osia on maalattukin lisää. Mutta minkäänlaista aikataulua en uskalla autolle laittaa? Mutta tuskin tänäkään kesänä liikenteeseen päästään?  :-\
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #8 : 10.04.2011, 01:46:59 »
komian näköinen laite valmistumassa :)
tsemii projektin loppuunviemiseksi ;)
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #9 : 11.04.2011, 12:59:06 »
on se kyllä komia :) ja vihdoin saatiin joku muu projekti kun aina nämä samat 240,700 sarja ja 800-900 sarjat :)

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #10 : 24.09.2011, 15:28:54 »
Älkääpä hätäilkö, ei Bertonelle vieläkään mitään uutta ole tapahtunut! Ihan vaan lähes off-topic linjalla kirjoittelen?   :D

Laitanpa nyt pari kuvaa autotallista tänne Bertonen päiväkirjaan koska se nyt kuitenkin tulee olemaan tämän auton uusi koti. Autotallin lämmin osa on nyt vihdoinkin lähes valmis, jotain pikku viimeistelyä toki aina löytyy. Mutta eilen saatiin sähköt valmiiksi sekä ovi paikoilleen ja tänään juhlallisesti laitoin lämmöt päälle kun sain eiliset jäljet siivottua.  O0





Siinäpä pari kuvaa kännykkäkameran laadulla ja mahtavalla panoraamasovelluksella tehtyä kuvaa tallista.
- koko tallirakennus on yhteensä 91 m2 pinta-alaltaan
- tämän tallin lisäksi rakennuksessa on kaksi kylmää tallia käyttöautoille ja varasto
- lämpimän tallin koko sisämitoiltaan n. 6.7m x 4,5m eli noin 30 m2
- seinissä 15cm villaa ja Gyproc pinta ja katolla 30cm puhallusvillaa
- kolme ikkunaa lankalasein ja eristetty Hörmann nosto-ovi
- valoina pikku kulkuvalo keskellä ja 7 kpl Sylvania loisteputkivalaisimia, joissa jokaisessa 2 x 36W putket päivänvalosävyllä 4000K
- lattialämmitys kahdella eri piirillä, toinen pienempi kulkee tiheämpänä oven edustalla
- pistorasioita melko riittävästi, 6 kpl ympäri tallia
- betonilattia jossa Master Top pinnoite ja öljynerotuskaivo
- kahden metrin kisko katossa nostolaitteille
- seuraavaksi rakennellaan vielä peremmälle hyllyjä tai umpikaappi ja koko pitkän sivuseinän matkalle työpöytätilaa

Paljon kaikenlaista muutakin olisi voinut tehdä (nosturi, vesipiste yms.) ja isompikin se toki saisi olla, mutta rahan ja rakennusoikeuden ratkaistessa on tämäkin talli parempi kuin minulla koskaan on aiemmin itselläni ollut.
Ja voin kertoa että eilen illalla virkistävä keskiolut maistui uudessa tallissa erinomaisen hyvältä!!  <Kippis>

Nyt alkaa kohta tekosyyt loppua miksi Bertone ei edisty eli toivottavasti nyt talven mittaan alkaa tallissa tapahtumaankin. Kesällä maalasin autosta sisätiloja ja ensimmäiset osatkin on jo koriin ruuvattu, luonnollisesti lämmityslaite löysi paikkansa ensimmäisenä. Isot 17" peltivanteet ovat nyt hiekkapuhallettuna maalaamossa.
Kunhan tallissa on hyllyt ja työpöytä paikoillaan niin Bertone siirtyy sinne ja jatkoa seuraa toivottavasti talven mittaan!  :)
« Viimeksi muokattu: 24.09.2011, 15:31:30 kirjoittanut volvere »
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1951
  • S60 T6 AWD -11
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #11 : 24.09.2011, 15:31:04 »
Hyvältä näyttää tallikin, olisipa minunkin noin siisti  ;)
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #12 : 24.09.2011, 15:32:45 »
Hyvältä näyttää tallikin, olisipa minunkin noin siisti  ;)

Kiitos, mutta kyllä se uutena ja tyhjänä on sinunkin tallisi ollut siisti!  ;)
Eiköhän tuo vuoden parin päästä ole ihan toisen näköinen...
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #13 : 24.09.2011, 15:43:33 »
Oh hoh! Ompa tilat, just tallista lähtiessä tuumasin, että sopispa 240 tänne  :D Tai sopii se, muttei pääse autosta ulos... Heti vaan kertoilemaan, kun Bertone jatkuu! :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8915
  • Teiden tukko
Vs: volvere 262C Bertone "Pimp Coupe"
« Vastaus #14 : 26.09.2011, 04:33:53 »
Hyvältä näyttää talli. O0 Eipä se pahasti enään kesällä ollut vaiheessa kun moottorin kävin hakemassa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Futurez  Kulkukoira