Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

BMW/Volvo

  • 72 Vastauksia
  • 34847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
BMW/Volvo
« : 09.10.2011, 21:32:53 »
Nyt rupean rakentamaan uutta kilpuria rallisprintin ss säännöillä. Bemariin on tarkoitus laittaa tuosta rokkiralli volvosta tuttu turbo kone hieman lisää kiristettynä nokalle. 240 luopumisen jälkeen oli ankara mietintä mistä korista teen seuraavan ja alun perin mietinnässä oli Volvo s40 mut tietyjen sääntäjen puitteissa kun pitää rakentaa niin päädyin BMW:n e36 coupeen. Siihen saa sopivan paino pisteen ilman tuliseinän siirtoa. Kutosen tilalle kun heittää volvon nelos koneen niin etu akselin etu puolelle ei jää paljoa painoa roikkumaan. S40 volvossa olisi kone jäänyt liian eteen ja vaihdelaatikko tunnelinkin olisi joutunut rakentamaan. Bemari tuli hommattua eilen ja nyt se odottaa talliin pääsyä ja uusia osia. Porttikivi racingiltä on tilattu etu ja taka puskurit, konepelti ja takaluukku. Lähtö pisteen kuvat löytyy tästä http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW+Projekti/
Bemari on vuosimallia 92 ja on tuonti auto mikä on ollut suomen kilvissä. Vasempaan etukulmaan on sitten tullut pikku pusu mut mitään isompaa ei ole tapahtunut. Etu iskari tolppa on hieman kääntynyt mut oikeaa kyllä koritunkilla. Onneksi on pitkä talvi edessä ja paikka missä rakennella.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #1 : 10.10.2011, 21:42:43 »
Kuvia päivitetty tämän illan tekemisistä. Sisustusta on nyt purettu ja lattiat  on saatu kuivumaan. Lattia verhoilu olikin todella märkä varsinki kuskin jalkkotilasta ja sieltä myös löytyi ruostetta ja yksi reikä. Mikä on muuten tällä hetkellä ainut reikä minkä olen löytänyt. Moottori ja vaihteisto olisi myytävänä jollekkin tarvitsevalle. Moottorin/tarvittavat sähköt ja vaihteiston saa 500€. Nyt tarkempien mittauksien jälkeen näyttää siltä et volvon koneessa ykkös sylinterin keskilinja tulee etunapojen taka puolelle hieman eli paino piste tulee jäämään aika taakse. Hiacen lukollinen taka akseli on kanssa tullut homattua mut sitä joutuu kaventamaan hieman et saa sopimaan hyvin tuonne bemarin alle. SS korttikin tuli tilattua tänään ja saapuu joskus. Tässä vielä linkki kuva galleriaan http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW+Projekti/

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #2 : 01.11.2011, 21:56:48 »
Pariin viikkoon en kerennyt mokomaa vehjettä nykimään mut nyt taas pajassa työn alla. Viime viikolla tuli kuitu osia konepelti,takaluukun kansi, etupuskuri ja takapuskuri molemmat mallia M3. Osien yhteis paino oli matkahuollon mukaan muoveihin pakattuna 11kg eli aika mukavasti saa noilla pois painoa. Kuva takaluukusta http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW%20Projekti/2011-11-01+19.29.23.jpg muitakin kuvia on lisätty galleriaan. Tekniikka on vielä paikallaan mut jos sen viikon loppuna saisi sieltä pois.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #3 : 05.11.2011, 15:45:29 »
Nyt on moottori pois nokalta ja myyty jo seuraavalle omistajalle joka ilmoitti työtävänsä sen vanhan kuplan nokalle. Se on kyllä sille koneelle ihan oikea kohtalo. Kaveri mallaili jo volvon vena kopan kanssa et miltä volvolainen näyttäisi bemarin kone huoneessa.http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW%20Projekti/2011-11-05+12.24.14.jpg Tänään myös käytiin toinen varaosa kori missä on etu runko suora joten siitä saa tuon hieman rutussa olevan kuskin nurkan osat. Muuta suoraa kohtaa ei kyllä siinä korissa ollutkaan.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #4 : 09.11.2011, 17:33:51 »
Nyt on moottori pois nokalta ja myyty jo seuraavalle omistajalle joka ilmoitti työtävänsä sen vanhan kuplan nokalle...

 :o teit tahallas että joku tohon tarttuu..  :juhau:  ;D Asiallinen projekti on kyllä, tosin eräällä toisella foorumilla varmaa on fanaatikoita jotka jo lynkkais..  ::)
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #5 : 10.11.2011, 20:36:18 »
Joo arvaan kyllä mitä mieltä ovat bemarin raiskaamisesta volvon koneella ja hiacen taka-akselilla. Toi hiacen akseli on tuntunut olevan se kovin pala nieltäväksi noiden bemari harrastajien keskuudessa. Taka akseli muutosta ja pyörän koteloiden isontamista aloitettiin tänään ja muutama kuva on galleriassa jo siitä kun on vähän taka päätä avarrettu. Iskarit tilasin myös tällä viikolla ja alumiinisen pohjapanssarin joka on 6mm paksua alumiinia.http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW+Projekti/0-2011-11-10+19.09.36.jpg

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #6 : 13.11.2011, 18:46:41 »
Kuvia päivitetty galleriaan viikon lopun tekemisistä. Lähinnä pyörän kotelo muutoksesta ja takapuskurikin kerkesi käydä mallina paikallaan helpottamassa ajatus työskentelyä.http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW%20Projekti/

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #7 : 24.11.2011, 21:34:54 »
Nyt on vaihdettu ruttuinen etu kulma luovutus osa autosta ja etu tolpan paikat on nyt yhden millin sisässä risti mitaltaan. Taka-akseli kävi myös hiekka puhalluksessa kaverin työpaikalla ja pasalan paroni teki vetoakseleihin sovituksen bemarin jarru levyille ja muutti myös bemari jaon vetareihin kiitokset siitä. Nyt on sitten päästy sovittamaan akselia paikoilleen ja katsomaan et mahtuuko se sinne kaventamatta ja kyllähän se mahtuu. Linkkien korvallisia ruvettiin myös tekemään ja linkkitankoja mitattiin sen verran et niistä tulee noin 70cm pitkät. Linkki tankoon tulee 240 volvon panhard tangon rungon puoleinen pusla etu päähän ja taka päähän 20mm uniball. Akseliin tulee myös ihan normaali panhard ratkaisu koska en näe tarpeelliseksi ruveta rakentamaan wat linkkiä.Kuvia lisätty galleriaan http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW%20Projekti/

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #8 : 04.12.2011, 21:09:49 »
Tallille tuli nyt uudet kuitu lokarit ja kiina cooleri. Lokarit ovat muuten ihan hyvän näköiset mut ovat hieman liian paksut koska eivät ole tarkoitettu kilpa-auton osiksi alun perin. Linkki tangon osat saatiin tänään sorvattua ja huomenna ne pitäisi heppailla kasaan. Korissa ja akselissa on korvalliset hepattu paikoilleen. Kuvia lisätty galleriaan. http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW+Projekti/

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #9 : 06.12.2011, 20:49:52 »
Linkit on nyt saatu paikoilleen ja bemari on nyt taas rullaavassa kunnossa iskareita odotellaan et päästään sitten tekemään niille kiinnikkeitä. Volvon koneesta otin tänään laatikon ja kytkimen pois. Sintteri näyttää sen verran kuluneelta et palat joutuu vaihtamaan ennen kasausta uudestaa. Koneen nostin nyt moottori pukkiin kiinni niin on helpompi liikutella tallissa. Käytin konetta myös bemarin konehuoneessa ja melko hyvin sen sinne saa asettumaan ainoastaan pakosarjaa joutuu vähän muokkaamaan. Kuvia on taas lisätty galleriaan http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW+Projekti/

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #10 : 15.12.2011, 21:17:26 »
Iskarit saapuivat tänään pajalle ja päästiin suunnittelemaan iskari kiinnikeitä akseliin ja koriin. Täytyy myöntää että etu iskarit näyttää aika jämäköiltä kun vertaa siihen mihin olen aikaisemmin tottunut http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW%20Projekti/2011-12-15+18.00.04.jpg Kuvassa vertailun vuoksi 240 volvon etuiskarin patruuna. Kuvia on muutenkin taas lisätty galleriaan.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #11 : 17.12.2011, 15:21:08 »
 Ehä se iskari varsinaisesti sen ihmeellisempi, se patruuna on vaan siinä tolpassa ylösalasin. Mut nythän panostetaan, kun oikein Reigeriä menee alle. P>
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #12 : 18.12.2011, 00:38:46 »
Ehä se iskari varsinaisesti sen ihmeellisempi, se patruuna on vaan siinä tolpassa ylösalasin.

näin on. voi olla jopa ohuempi varsi ku vakioiskarissa.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #13 : 18.12.2011, 09:42:06 »
Joo eihän se perus idea iskarissa olekaaan mihinkään muuttunut mut noin päin varmaan kestää paremmin eikä väänny niin helposti. Nyt tuli sitten vähän panostettua noihin iskareihin kun on pikkuinen haave ajaa joskus sellaisella autolla millä ei tarvitsisi hirveästi höllätä hyppyihin ja saattas jopa olla muutenkin parempi ajaa. Alusta kokooon pano tulee olemaan seuraava: Taka-akseli on hiace välitys tällä hetkellä 4,3 mut luultavasti vaihtuu 5,28, Nelilinkit, Normaali panhard tanko, reigerin iskarit. Taakse tulee redbaronin veitsi vakaaja joka oli aikaisemmin mun 240 volvossa, Eteen jää näin aluksi Bemarin oma vakaaja, e30 bemarin hammastanko nopealla ohjauksella tehostuksen hoitaa Corsan sähköisesti tehostettu ratti akseli et näillä mennään mut en tiedä mihin mennään?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #14 : 18.12.2011, 10:27:51 »
tyhmä kysymys. Eikö bemarin omilla akseleilla olisi saanut paremman alustan aikaan kuin Volvon akseleilla?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Elekma  Autoracing