Autoracing  KL-varaosat

BMW/Volvo

  • 72 Vastauksia
  • 34861 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #15 : 18.12.2011, 14:27:17 »
tehostuksen hoitaa Corsan sähköisesti tehostettu ratti akseli et näillä mennään mut en tiedä mihin mennään?

onko sulla tehostimen ohjauspoksi ohjaukseen? kaverilla ei ollut ja tuli vahinkoo ku ei ohjaus toiminukkaa nopeessa vauhdissa. corsa meni kylki edellä puuhun.
ainakin etuvetosessa meni ohjaus totaallisesti jumiin ku vetopäällä koitti ohjata. hitaassa vauhsissa toimi.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #16 : 18.12.2011, 14:41:41 »
tyhmä kysymys. Eikö bemarin omilla akseleilla olisi saanut paremman alustan aikaan kuin Volvon akseleilla?


Eteen jää ihan bemarin oma akselisto ja etu tolpat on juuri tähän autoon tarkoitettu. Taka-akseli on sitten Toyota Hiacen ei volvo. Jäykän akselin laitan sen takia et siihen saa pienemmällä työllä paremman lähtö pidon. Autollakun on tarkoitus ajaa super rokkia rallisprinttiä ja Jääradan sm kisat olis kanssa mukava käydä kokeilemassa joskus. Sprintissäkin on tarkoitus ajaa soraa ja asfalttia et sellainen jokapaikan auto olis tarkoitus tehdä.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #17 : 18.12.2011, 14:46:37 »
onko sulla tehostimen ohjauspoksi ohjaukseen? kaverilla ei ollut ja tuli vahinkoo ku ei ohjaus toiminukkaa nopeessa vauhdissa. corsa meni kylki edellä puuhun.
ainakin etuvetosessa meni ohjaus totaallisesti jumiin ku vetopäällä koitti ohjata. hitaassa vauhsissa toimi.

Kyllä on se lisä poksi et saa sen portaattoman säädön koelautaan. Kyseinen paketti oli jo viime kesän kokeilussa mun entisessä rokkiralli volvossa ja toimi ihan moitteettomasti. Siitä oli myös se hyöty et enää ei lyönyt kynsille oikeastaan ollenkaan kuten aijemmin ilman tehostus. Tuossa kokoon panoshan tehostus on kokoajan saman lainen se ei muutu ajo nopeuden tai moottorin kierroksien mukaan kun ei ole mitenkään kytköksissä toisiinsa.

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #18 : 18.12.2011, 17:16:28 »
Eteen jää näin aluksi Bemarin oma vakaaja

Sitten kun testaamaan pääset niin koitappa huvikses jättää vakaaja edestä pois... En usko jotta tarvitsee... vaikuttaa kumminki lähtöön tuokin... iskareita naksuttamalla saat kumminki siitä hyvän??? Jollet aivan kammo löysiä jousia hommaa??? ja muutenki jarrutus ja mutkaankääntö niin edesauttaa korikallistumaa jotta saat uloimalle renkaalle hyvän pidon, ilman vakaajaa!!!?? Samahan se takanakin.. hiekkapito heikkenee aina mitä enemmän vakaajaa... nää vaan mun mielipiteitä... testeihin on vielä jonkun matkaa..  ;) sit pistät bemmin poistumaan  :3/4 jättää sen:

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #19 : 18.12.2011, 20:48:35 »
Sitten kun testaamaan pääset niin koitappa huvikses jättää vakaaja edestä pois... En usko jotta tarvitsee... vaikuttaa kumminki lähtöön tuokin... iskareita naksuttamalla saat kumminki siitä hyvän??? Jollet aivan kammo löysiä jousia hommaa??? ja muutenki jarrutus ja mutkaankääntö niin edesauttaa korikallistumaa jotta saat uloimalle renkaalle hyvän pidon, ilman vakaajaa!!!?? Samahan se takanakin.. hiekkapito heikkenee aina mitä enemmän vakaajaa... nää vaan mun mielipiteitä... testeihin on vielä jonkun matkaa..  ;) sit pistät bemmin poistumaan  :3/4 jättää sen:

aika monessa äffäläisessä ralliautosta puuttuu etuvakaajat mutta tä asia selvii kokeilemalla miten se kuskin kans toimii. itse ajan myös etu ja takavetoautoilla ilman vakajaa.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #20 : 18.12.2011, 21:49:44 »
Kiitos vinkeistä. Testeihin menee ehkä vielä hieman aikaa mut tässä rakennus vaiheessa pitää yrittää ottaa kaikki asiat huomioon niin on sitten helppo testata erilaisia asioita kun on sitten niitä säätö mahdollisuuksia. Täytynee varmaan varata kansio mihin kirjoittaa kaikki muutokset ylös ja sitten et mitä on tapahtunut säädön jälkeen ajettavuuteen.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #21 : 21.01.2012, 16:11:05 »
Nyt on projektia saatu eteen päin jonkun verran mut en vain ole päässyt päivittämään sivuja pienien teknisten ongelmien takia. Kuvia on lisätty taas galleriaan ja tässä linnki http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW+Projekti/0-IMG_3345.JPG Perä välitys ja toinen lukko on nyt hommattuna valmiiksi. Joten on helppo vaihdella koko murikat aina kun on 4.3 ja 5.28 välitykset. 5.28 menee eka paikalleen ja jos driftinkiä käy ajamassa niin laittaa toisen sitten. Takapään rakennelmat rupeaa olemaan valmiit ja turva kaaria päästään ehkä ensi viikolla asentamaan paikalleen. Moottoriin on nyt hommattu eaglen h profiili veivit ja kansi on huollossa PJK-kansityöllä. Alakerta pitäisi myös purkaa ensi viikolla ja tutkia mitä kaikkea pitää tehdä ainakin kampiakseli tasapainoitetaan hihna ja vauhti pyörän kanssa.

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #22 : 21.01.2012, 16:48:45 »
todella mielenkiintoinen rojekti.. ja todella siistiä ja hyvää jälkeä tulee, jatka samaan malliin   O0

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #23 : 29.01.2012, 18:52:06 »
Kerrankin on AKK:ssa päättäneet jotain niin päin et meikäläinenkin hyötyy siitä. Viime viikolla selvisi et uusien SRC autojen ikä on laskettu takaisin vuoteen 1998 elikkä bemarilla pääsee ajamaan sitäkin lajia kunhan vain tekee toisen koneen. Kannen sain pois huollosta eikä siinä tällä kertaa ollut vaurioita. Alakertaan pitäisi tilata osat heti kun saa euroja lisää. Moottoria ei nyt parannetakkaan niin paljoa kuin mitä oli aluksi suunnitelmissa vaan se kasataan kiertokankia lukuun ottamatta saman laiseksi kuin se oli volvon nokallakin. Tällä moottorilla on tarkoitus ajaa ainoastaan ensi kesä ja silloinkin vain joitakin sprinttejä ja rokkirallin superia. Ensi talvena sitten ruvetaan tekemään isompaa vaparia missä on sitten venttiileitä riittävästi.

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #24 : 16.02.2012, 23:32:06 »
onkos täällä tapahtunut mitään ihmeenpiä ??

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #25 : 17.02.2012, 10:02:18 »
Turvakaaret on nyt sovitus vaiheessa ja siitä on jokunen kuva lisätty galleriaan. Konetta ruvettiin kasaamaan eilen mut muuten on ollut aika hiljaista kun on pitänyt sairastaa vähän itse.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #26 : 23.02.2012, 22:43:20 »
Kone on nyt kasattu paremmilla kiertokangilla ja se odottelee nyt et päästäs jossain vaiheessa sovittamaan sitä paikalleen. Turvakaaret saatiin tänään valmiiksi ja auto pitäisi nyt laskea takaisin pyörilleen mutta joku paikka on hitsatessa muuttanut linkkien osalta paikkaansa ja linkit ei käy paikalleen jos kaikki tankot on saman mittaiset niin kuin niiden pitäisi olla. Ens viikko menee sitten mittaillessa linkien korvallisia et mikä paikka pitää korjata et saadaan linkki toimimaan kun tällä hetkellä linkkijä ei voi pistää yhtään leikkaamaan vaan tangot pitää olla saman suuntaisesti et joustot toimii. Jos linkit pistää leikkaavaksi niin akseli liikkuu ylös ja alas herkästi mutta eipä kallistu juuri yhtään vaan menee täysin jumiin aika hieno homma taas.

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #27 : 24.02.2012, 07:24:01 »
Sehän se ikuinen ongelma nelilinkin kanssa... :-\
Muokkaat vielä sinne korvan 3-linkille niin ei tuu onkelmia liikkumisen kanssa...
Ja ei muutaku vaparia keulille ja kahnaamaan rossikisoihin.  :sundaydriver:

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #28 : 24.02.2012, 18:37:28 »
Taitaa olla ollut sitten muillakin vastaavia ongelmia nelilinkin kanssa. Kolme linkki olis varmasti helpompi säätää ja saada toimimaan mut en uskalla tehdä sitä näinkin tehokkaaseen autoon mitä tästä on tulossa. Vapari kone tulee jossakin vaiheessa nokalle mut aluksi ajelen tuola ahto koneella sprinttiä ja rokkirallia. Ehkä jos raha tilanne antaa periksi niin olisi mukava ajaa jääradan SM sarja läpi vielä tuolla turbo koneella. Miten tuo SRC:n luokitus menee et kannattaisiko tuolla minun autolla ajaa jo ensi kesänä joku kisa jonkun laisella koneella et se sitten tulevaisuudessa varmasti kelpaa sinne.

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #29 : 25.02.2012, 13:39:04 »
Ei kiirusta..Eiköhän vm.98-sääntö päde vielä muutaman vuoden... pitäähän muidenkin päästä rakentaa 900-volvo kun se kerta kulkee sekin... :pomo: Meinaatko jättää etupään geometrian original vai tehä muutoksia?

 

Futurez  Kulkukoira