Samppasport  Futurez

BMW/Volvo

  • 72 Vastauksia
  • 34984 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #45 : 15.03.2013, 23:31:53 »
Kyllä mun autoista saa udella ihan mitä vain ei ole mitään salaisuuksia. Bemari on tällä hetkellä ihan sprintin luokkapainoissa 1250kg on minimi paino ja mulla toi painaa vähän yli 1260kg. Rokkiralliin saisin aika helposti painon 1200kg mut ei jaksa kikkailla noiden painojen kanssa. Jos rupee tuntumaan et ei kulje riittävästi niin on helpompi noistaa painetta koneeseen ;D

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #46 : 16.03.2013, 18:32:37 »
Tänään tuli sitten käytyä vielä jäällä ajamassa testiä ja nyt se moottori teki sen mitä se ei ole vielä viiteen vuoteen tehnyt. Koneesta karkasi harmaa voima savu eikä enää vedä kunnolla. Kansi tai kannen tiiviste on siis todennäköisesti menneitään. Nyt sitten ruvetaan odottelemaan motivaatiota koneen huolto toimen piteisiin.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #47 : 17.03.2013, 20:54:37 »
Motivaatio löytyi jo tänään kun sain vähän apuja talliin. Otettiin sitten kansi porukassa pois ja kannentiivistehän sieltä oli pettänyt. Onneksi oli kansi jäänyt ehjäksi, tai ainakin näyttää siltä. Nyt tästähän on hyvä jatkaa koko moottorin huoltotoimenpiteisiin ja viedä kansi huoltoon PJK-kansityölle. http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/Tallien+tapahtumia./2013-03-17-471.jpg

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #48 : 25.03.2013, 20:49:55 »
Nyt on kansi taas pajalla ja kaikki tarvittavat osat moottorin huoltoon. Kansi oli jäänyt ehjäksi ja samalla kun se nyt oli irti niin tilattiin 46mm imuventtiilit ja vanhat imu venttiilit pieneni 37mm pakoventtiiliksi. Kierrättäminen pitää toteuttaa tässä koneessa tällein kun se ei muuten kierrä. Saa nähdä miten toi parannus auttaa. Jossain vaiheessa pitäisi vaihtaa toi vakio kaasu läppä 65mm läppään kunhan jostain sellaisen halvalla löydän.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #49 : 01.04.2013, 11:29:24 »
No eipä mennyt tämäkään huolto niin kuin suunnittelin. Männät otettiin ylös et vaihdetaan samalla nyt ne männän renkaat ja kiertokangen laakerit niin eikös kakkosen mäntä ollut päässyt vähän sulamaan. Onneks kaverilta löytyi samanlainen kolmen männän sarja joten saan siitä yhden ehjän männän. Nyt kun ei satu olemaan euroja ostaa taas uusia mäntiä niin pitää mennä tälläisellä keräily erällä.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #50 : 25.05.2013, 08:55:20 »
Nyt on taas tämäkin vehje saatu kilpailu kuntooon. Eilen illalla sain kaikki osat ja säädöt kohdalleen ja tänään pitäisi käydä kokeilemassa kerimaan rallisprintissä miten auto toimii. Kokeilemaan en ole autoa päässyt muualla kuin tehopenkissä missä siitä nyt lähti 348hv ja 461nm. Pientä parannusta siis on havaittavissa saa nähdä miten paljon ajettavuus muuttui tuon tehon lisäyksen johdosta.

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13585
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #51 : 25.05.2013, 09:08:47 »
Kierrättämisessä ei ole mitään väärää...

Typerää jättää täysin ehjiä osia käyttämättä  ;) toki uusi on uusi mutta vähän käytetty on jo todettu toimivaksi... recycle racing rulez OK  O0
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #52 : 27.05.2013, 21:23:27 »
NO niin hän siinnä kävi et koko sprintti päivä oli yhtä häsläämistä. Eka lähdössä kone ei suostunut pyörimään yli 4000rpm:n alku pätkällä ja loppu pätkällä minkä pyöri niin oli sytkän ennakot jossain 0 tietämillä. Syy löytyi sitten kun laitoin läppärin kiinni megaan ja siellä näkyi et pyörimänopeus tieto elää ihan omaa eläämäänsä. Hall anturin johtoja heiluteltiin ja vedeltiin etemmäksi päävirta johdosta mut sillä ei ollut vaikutusta. Sit meni hermo ja löin aika voimakkaasti puolen tuuman räikällä anturin kulman ruttuun. Sit se prkl toimi ihan normaalisti. No sit seuraavaan lähtöön ja yrityksenä parantaa ekan lähdön nelos sija. Auto toimi minä en vedin sen sitten käsijarrulla yhteen risteykseen sammuksiin ja olin luokkani kolmas häviten voittajalle 1.62sekunttia. Toisen lähdön video materiaaliin pääsee tästä.http://www.youtube.com/watch?v=LOn8-GNy8OQ

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #53 : 30.05.2013, 14:00:23 »
No sit seuraavaan lähtöön ja yrityksenä parantaa ekan lähdön nelos sija. Auto toimi minä en vedin sen sitten käsijarrulla yhteen risteykseen sammuksiin ja olin luokkani kolmas häviten voittajalle 1.62sekunttia. Toisen lähdön video materiaaliin pääsee tästä.http://www.youtube.com/watch?v=LOn8-GNy8OQ

Siinä on joku vika tossa ysikympissä, multa katkes vaihekeppi siinä pari vuotta sitten.  :D Ja tuosta risteyksestä vedetään sitten laatta lattiassa varikon kulmalle asti, eikä pumppailla siellä.  :nohnoh  Ei muuta kun parempaa tuuria seuraaviin kapinoihin.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #54 : 31.05.2013, 07:54:20 »
Siinä on joku vika tossa ysikympissä, multa katkes vaihekeppi siinä pari vuotta sitten.  :D Ja tuosta risteyksestä vedetään sitten laatta lattiassa varikon kulmalle asti, eikä pumppailla siellä.  :nohnoh  Ei muuta kun parempaa tuuria seuraaviin kapinoihin.


Ei ihan pää pidä vetää lappu lattiassa tolla vehkeellä varikon kulmalle asti. Pitäs ruveta ajamman jollain suzuki altolla niin ehkä sitten. Juhannuksena pitää taas kokeilla sprinttiä iso-syötteellä.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #55 : 02.11.2013, 20:42:07 »
Nyt on taas uutta tullut konehuoneeseen. Koneeseen tuli enemiltä k15 turbo nokka ja Harri K kanssa istutettiin nissan skylinen 45mm läppä rungot vakio imusarjaan. Penkissä käytiin testaamassa mut apulaite hihnojen pettämisen takia ei saatu penkitettyä loppuun mut 1barin paineella saatiin takarenkaalta 337hv ja 435nm. Penkitetään taas joskus lisää kunhan keretään mut tänään piti ihan bemari miesten kiusaksi tehdä tälläinen
http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW+Projekti/20131102_201054.jpg

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #56 : 11.02.2014, 12:47:45 »
Nyt on saatu taas kaikki pelaamaan ja uudestaan käytyä penkissä. Uudet lukemat olikin jo sitten ihan tyydyttävät.http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW+Projekti/20131123_131911.jpg

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #57 : 11.02.2014, 15:27:25 »
Nyt on saatu taas kaikki pelaamaan ja uudestaan käytyä penkissä. Uudet lukemat olikin jo sitten ihan tyydyttävät.http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW+Projekti/20131123_131911.jpg

No nyt alkaa olla melko messevät tehot :) Oletko kerinnyt ajamaan tuon päivityksen jälkeen? Miltä se tuntuu verrattuna aikaisempaan?
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #58 : 11.02.2014, 22:19:32 »
Olen kerennyt sitä testata aika vähän ekan kerran testasin sitä vähän paremmin rantasalmen sprintissä missä tuli luokka voitto. Entiseen verrattuna on parempi ajaa kun moottori venyy pitemmälle ja isommilla vaihteilla tuntus etenevän aika kivasti. Jäällä pito rupee löytymään hyvin vasta 4 ja 5 vaihteella mut pienimmillä vaihteilla pystyy passaamaan kaasulla.

AUH

  • Vieras
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #59 : 11.02.2014, 22:49:08 »
Tossa kattelin nuo jäärata videot. On kyl hienon näköstä meno! Meinaakko jussina olla syötteellä viivalla? Ja toki nyt näyttää tuota voimaaki olevan siihen malliin et taitaa kulkua piisata!  8)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron