Samppasport  Futurez

Amazon -69

  • 561 Vastauksia
  • 240752 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #525 : 26.04.2018, 21:09:28 »
Tuo kojelauta - ovet linja ja niiden yhteneväisyys. S*

Oikeasti, hieno.

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #526 : 27.04.2018, 16:38:48 »
On kyllä älyttömän hienoa jälkea :)

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #527 : 12.05.2018, 23:34:16 »
Kojis valmis, eilen laittelin kaikki katkaisijat yms. paikalleen:






Etujarruhommat vähän edistyneet. Tuohon vihreällä merkittyyn väliin tulee 10mm speiseri, ja speiseriin kierteet pinnapulteille (violetti). Punaiseen kohtaan tulee noin 7mm holkit, että satula keskittyy levyyn nähden oikeaan kohtaan. Tuossa orkkis-levyllä hahmottelua, mutta noille kohdille se tuleva levykin suurinpiirtein asettuu. Toki se on puolta paksumpi, kun on jäähdytetty.


Speiserit tulee 150mm akselista, vein perjantaina sahaukseen. Sorvari pyöräyttää ne sitten lopulliseen muotoonsa myöhemmin. Tänään tempasin etulokareihin epoksit ja hiontavärit, huomenna hionta, maalaus ja lakkaus.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #528 : 04.06.2018, 00:26:46 »
Volvoa rakenneltu ja on jo ajossakin.

Speiserit sorvattuna:


Napa sorvattu tuosta kuparitahnan kohdalta, siihen keskittyy speiseri ja levy:


Kasattuna:


Pitemmät satuloiden pultit ja sorvatut 7mm paksut holkit satulan keskittämiseksi levyyn:



Tein tuommoset roiskeläpän ja sisälokarien sekoitukset. Tuet huonekaluputkesta ja lattaraudasta, jotka on pulteilla kiinni korissa, koriin laitoin niittimutterit. Myös lokarin etupuolella on samalla tyylillä lärpättimet suojaamassa umpion pohjaa yms. Mukavasti loppui ropina ja kopina soratiellä ajellessa:


Lokarien helmat sain maalattua ja lakattua, hyvin onnistui häivytys olosuhteisiin nähden. Pitää vielä myllyttää jahka on kuivunut vielä muutaman viikon:


Rosteripuskurien kiinnitysraudoilla ei tehnyt yhtikäs mitään, joten muokkasin alkuperäisiä. Puskurit kohdilleen ensin liinoilla , teipillä jne. Ja sitten kahteen-kolmeen osaan silputut kiinnikkeen kiinni koriin ja puskuriin, sitten hitsaus kasaan. Lopuksi vielä hiekkapuhalsin ja maalasin epoksilla ja uretaanimaalilla kiinnikkeet:


Alkuperäinen laturi sippasi taas, latasi vain jossain 4000 kierroksesta ylöspäin. Nyt sai laturi väistyä jo aikaisemmin Justukselta hommaamani 100A Boschin vinokoneen laturin tieltä. Kiinnikkeen idea on pöllitty Luchadorelta  O0 En kerennyt tuota tuon ihmeemmin hifistelemään, kun meinasi tulla vähän kiire asian kanssa, sillä seuraavana päivänä oli tarkoitus pöristellä Virtasalmelle vrcf:n ratapäiville:



Virtasalmella lauantaina. Hienosti toimi koko matkan, pari kertaa piti tiukkailla laturin hihnaa kun ilmeisesti etsi vielä paikkaansa ja ilmoitteli siitä vinkumalla. Akku taitaa olla jo melko paska, parin minuutin kompuran käytöllä alkaa starttaus olla jo vaivaista.


Sunnuntaiajelulta:


Muuten puskurien istuvuuteen olen tyytyväinen, mutta nuo kävyt on etupuskurissa vähän "nenällään". No, ehkä niihin tottuu. Nyt sitten vain ajellaan, pitää välillä keskittyä kesämökin remppaamiseen  ::)


Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #529 : 05.06.2018, 16:56:59 »
Vau miten hieno!  :P
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #530 : 05.06.2018, 20:36:33 »
Lähtökohtasesti helmat tonttiin-madallus on kamalaa kälystelyä, ja ajokelvoton mataluus muutenkin täyttä turhaa huomion hakemista. Vaan ei, tätä ei kyllä paatunutkaan pullakumi-korottaja pysty moittimaan, on kyllä melkosen hieno laite. En edes oikeastaan tykkää erikoisen paljoa amazonista, enkä oikeastaan yhtään tuosta väristä, mutta hitto tää vaan toimii  8) :o
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #531 : 14.06.2018, 00:29:42 »
^^Kiitoksia!

Itsekään en varmaan nykyisin mielelläni ajelisi turhan matalalla autolla, töyssyjen yli hiipiminen ja kiemurteleminen ei vaan kiinnosta. Mukava nappia painamalla säädellä halutulle korkeudelle, päivittäiset ajelut meneekin varmaan enimmäkseen pappalook-korkeudessa  :D

Vähän on tullut tuunattua. Naamapellin ja etulokarien sauman täytin sikamassalla ja pienellä pensselillä töpöttelin auton väriä päälle. Viime viikolla tilasin CVI:ltä kirkkaat etuvilkut, vilkkujen pohjat ja kromikehykset. Lisäksi konepellin takatiivisteen jonka asensin tänään, jokohan loppuisi veden loriseminen kuskin jalkotilaan jostain tuntemattomaksi jääneestä reiästä?

Vilkkukamat:


Ja asennettuna:


Jos kerkeis tässä jonakin iltana myllyttelemään ja vahailemaan koko kotteron.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #532 : 29.06.2018, 00:28:07 »
Maskeja rupesin tekemään 10mm rosteritangosta ja 50mm rosteriputkesta.

Kehyksien taittelua vanerista tehdyn apuvälineen avulla:







Tästä kehittelemästäni "sorvinkorvikkeesta" olen erityisen ylpeä  :D putken kiillotus menossa. Putken yläpää sujahti sopivasti kartiomaisen istukan päälle, alhaalla on romu rälläkkä. Paperi liikkui itsekseen hiljalleen ylhäältä alas laitteiston vapinan vuoksi.




Näissä kuvissa vasta kokeilua huonommalla putkella, josta siis nuo maskin keskipuolat tulee. 50mm rosteriputki prässättynä soikioksi ja leikattu keskeltä halki:




Taustalle tulee vielä musta alumiiniverkko.


Muuten Amazon pelannut ihan hyvin, mutta laturin remmi tykkää huutaa kiristelyistä huolimatta. Pitäskö vielä viritellä tuplaremmi? Paikallaanhan on nyt siis se jyty vinokoneen laturi kahdella hihnan uralla, mutta yhdellä hihnalla pyörii nyt. Minulla olisi joutavana tikkukoneen vesipumpun ja kampuran pyörät, josko niistä leikkaisi keskiosat irti ja hyödyntäisi hihnaurat hitsaamalla ne nykyisiin hihnapyöriin kiinni jolloin saisi laturia pyöritellä kahdella hihnalla?

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #533 : 29.06.2018, 19:34:48 »
Kylhän se kahta hihnaa kaipais. Voithan tuota kokeilla millin leveemmällä hihnalla jos pitäis paremmin.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #534 : 29.06.2018, 20:26:21 »
Kyllä yhden hihnan pitäisi riittää.
Jos sulla on akku ihan finaalissa ja se imee tolkuttomasti virtaa, tämä voi aiheuttaa tarpeetonta kuormaa laturilta.
Onko sulla uusi laadukas hihna tuossa?
144-70

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #535 : 29.06.2018, 20:41:34 »
Se hihna pohjaa hyvin nopsaan kiinni, tarkista se, ja kiilaurien pohjat ainakin itse putsailin niin törkyä oli. Uusi hihna vaan, loppuu naukuminen.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #536 : 29.06.2018, 20:45:17 »
Onhan tuossa nyt järkyttävä kuormakin nuo kompurat, et ei mikään ihme jos ujeltaa. Tehoa tarvii ihan oikeastikin. Ei olis 2 hihnaa mitenkään liikaa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #537 : 29.06.2018, 21:35:18 »
Kun rakentelu on mieleistä, olisiko ylipääsemätön juttu vaihtaa siihen moniurapyörä siihen laturiin, ja tehdä hihnapyörään lisäsiiva kampuralle sitä vasten? Vesipumpun vedon kanssa joutuisi sitten ehkä hitusen taiteilemaan, mutta taas laturille saa valmista moniurapyörää, ottaa vaikka jonkun etuvetorihvelin laturista semmosen, ei voi olla kalliita. Tai jos haluat soveltaa, mulla on hyllyssä 120A 960 moniurapyörällinen kymppitonni takaperin tehdaskorjattu laturi, josta voisin luopua niin sovittaessa. Varmasti tuommosia vastaavia löytyy etuvetojen purkuosista paljonkin ja huonoja halvala, nappaa vaikka semmosesta hihnapyörän. Tai sitten adita:n sivuja selailemaan hihnapyörien kohdalta...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #538 : 29.06.2018, 22:32:53 »
Juu hihna on uusi Continental. Hihna lähtee kyllä ujeltamaan lähes aina kun kompuran nappaa päälle, ainakin tyhjäkäynnillä. Akun ei pitäisi olla ihan toivoton. Tämä akku+laturiyhdistelmä oli minulla talvella seiskassa kiinni, eikä siinä ollut ongelmia yhdellä hihnalla. Ehkäpä kokeilen tuplahihnaa, siihen kun olisi kaikki tarvittava jo valmiina.

Kävin tänään jatkamassa maskihommaa, hioin putkea vielä 1200 -->1500 -->2000 ja lopuksi autosol, kiiltää jo ihan kivasti. Sitten prässillä soikioksi:




Sitten putki halki. En ole kovinkaan hyvä hitsaamaan puikolla rosteria, niinkuin näkyy  ;D taitavampi hitsarikaveri saapi tehdä lopulliset hitsailut. Vielä olisi nuo kehyksetkin kiillotettava.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> B230 Turbo
« Vastaus #539 : 30.06.2018, 11:13:15 »
Hihna ei pidä kun tartuntakulma laturilla on liian pieni. 940 Volvossa riittää yksi hihna hyvin, mutta siinä on lähes 180 asteen tartuntakulma.


Hihnojen kahdentaminen on varmaan helpointa.

Mykistävän nerokas kiilloitusautomaatti!
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Proturbo  Autodiagnoosi