Autoracing  KL-varaosat

Automaailman uutuudet

  • 817 Vastauksia
  • 228350 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #180 : 20.11.2013, 18:55:59 »
Ja lastutettuna 335i:ssa on n. 380 heppaa jos uskoo lupauksia. Liikkuu sitten jo todella hienosti.
Omasta lastutetusta 335i:stä johon oli myös cooleri vaihdettu, niin mittailin VBOX:lla niin 0-200km/h 18,33s.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #181 : 20.11.2013, 19:16:05 »
Lexuksen pikkusportti http://www.worldcarfans.com/113112066407/lexus-rc-coupe-beautifies-tokyo-motor-show/highphotos#17

BMW M235i:llä ajelua http://www.worldcarfans.com/113110165439/dtm-driver-andy-priaulx-hits-the-track-in-a-bmw-m235i-video

Mielenkiinnolla odotan nykyisestä C7 Corvetesta tulevaa ZR1 ja Z06 malleja. Tuossa vanhentuneen korimallin ZR1:sen kiihdytystä. Kyllä siinä jää jo piristetty T5:nenki ;D http://www.youtube.com/watch?v=xRLCzOtzd2U
« Viimeksi muokattu: 20.11.2013, 19:37:20 kirjoittanut Leo »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #182 : 20.11.2013, 20:40:42 »
Retro ei ole retro tekniikaltaan. Se että nykyauto paketoidaan vanhan tyyliseen - koriin ei muuta sitä miksikään, paitsi mielikuvalta.

Aina pitää saada jotain uutta, ei maailma saa pysähtyä.
No pitäisikö sitten myös perustaa "insinööripornahtavat autouutuudet" -topic? Meinaan jos automaailmaan putkahtaa uusi automalli jossa on vaikka valurautainen suora kahdeksansylinterinen sivuventtiilimoottori (ja silti päästöistä läpi? :idiot2:), lattarautarunkoiset rättipenkit ja erillinen runko/kori -rakennelma, niin sitä ei täällä saa hehkuttaa?

Ihme nihilismiä. Automaailman uutuus -käsite antaa minulle kuvan uudesta automaailmaan liittyvästä asiasta. Mutta tarkoittaako tämä "uutuus" -käsite nyt sitä, että on keksitty jotain oikeasti uutta ja innovatiivista, eikä vain tehdä uutta mallia (mikä sekin kiinnostaa)? Jos näin on, niin silloinhan tässä topicissa on suurin osa kirjoittajista "rikkoneet kirjoittamatonta sääntöä" kirjoittaessaan uudesta automallista, vaikka ko. malli ei sisältäisi yhtään uutta tekniikkaa. Onhan keksintöinä rengas, vanne, mäntämoottori, sähkömoottori ym. jo niin vanhoja keksintöjä, etteivät ne liity mitenkään sanaan "uutuus". ::)

Uudet keksinnöt ovat jees ja todellakin pitää pyrkiä kehittymään kokoajan eteenpäin. En vain ymmärrä, että parjataan niitä jotka tykkäävät perinteisemmästä kaavasta (ihan vaikka ihailemalla sitä perusmallin uutta versiota, jossa ei ole mitään uutta ja innovatiivista).

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #183 : 20.11.2013, 21:01:56 »
Vanhuksilla varmaan tarkoitettiin sitä että verrattiinn kasipätkä volvoa uuteen bermariin. Eiköhän tänne saa kirjoittaa jos vaikka volvo julkistaa 2015 vuosimallin 245 mallin ;)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #184 : 20.11.2013, 21:23:17 »
No pitäisikö sitten myös perustaa "insinööripornahtavat autouutuudet" -topic? Meinaan jos automaailmaan putkahtaa uusi automalli jossa on vaikka valurautainen suora kahdeksansylinterinen sivuventtiilimoottori (ja silti päästöistä läpi? :idiot2:), lattarautarunkoiset rättipenkit ja erillinen runko/kori -rakennelma, niin sitä ei täällä saa hehkuttaa?

Kun tota otsikkoa tavaa niin eikö se juurikin viittaa uutuuksiin? Oli sitten tota mainitsemaasi tai jotain muuta. Esim. 850 ei enää ole uutuus, ei vaikka olisi ihan viritetty T5:en ;D

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #185 : 20.11.2013, 21:30:57 »
Olihan 850 iso juttu pienelle itsenäiselle tehtaalle ja menestynyt malli. Viitoskoneetkin tulivat...
Bemareista se E38 kelpaisi kyllä...

a car you can believe in

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #186 : 20.11.2013, 21:32:54 »
Retro ei ole retro tekniikaltaan. Se että nykyauto paketoidaan vanhan tyyliseen - koriin ei muuta sitä miksikään, paitsi mielikuvalta.

Aina pitää saada jotain uutta, ei maailma saa pysähtyä.

Ei maailman pidä pysähtyä mutta ei saisi unohtaa kaikkea pitkään ollutta ja toimivaa. Ja pitäisi tuotteiden kehittyä rauhassa kestäviksi.

Sellainen balanssi perinteiden ja uusien asioiden välillä. Toki tapauskohtaista.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2013, 21:34:44 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #189 : 21.11.2013, 00:39:09 »
http://www.worldcarfans.com/113112066443/nissan-gt-r-nismo-powers-into-tokyo-with-600-hp
Tässä vaan on sitä jotain.
Godzillahan se on. Pakko ostos lottovoittajalle jos haluaa suorituskykyisen auton :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #190 : 21.11.2013, 08:46:07 »
Olihan 850 iso juttu pienelle itsenäiselle tehtaalle ja menestynyt malli. Viitoskoneetkin tulivat...

Ihan varmasti, mutta sopiiko tuo enää otsikkoon, yli 20 v suunnittelusta on vienyt pahimman uutuusarvon ja haluttavuuden markkinoilla ;D

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #191 : 21.11.2013, 09:17:14 »
Ihan varmasti, mutta sopiiko tuo enää otsikkoon, yli 20 v suunnittelusta on vienyt pahimman uutuusarvon ja haluttavuuden markkinoilla ;D

En minä aloittanut siitä puhumaan. Mutta onko vaikka nykyisistä malleista moni ollut yhtä kova juttu? Mieluummin ottaisin hyvin säilyneen 850 T5/R kuin V 60 Fordin koneella... Mitä olen 850:llä muutaman kerran ajanut niin oli se mukavampi eli jotain on kehityksessä unohdettu :) Ja jostain syystä kaveri haukkuu 2008 Passatin ja kehuu 850. Ja veljensä vaihtoi vielä uudemman Passatin ekan kopan V 70 eli sama auto periaatteessa :p Tällaisia ihmisiä tiedän muitakin.
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #192 : 21.11.2013, 09:35:11 »
En minä aloittanut siitä puhumaan. Mutta onko vaikka nykyisistä malleista moni ollut yhtä kova juttu? Mieluummin ottaisin hyvin säilyneen 850 T5/R kuin V 60 Fordin koneella... Mitä olen 850:llä muutaman kerran ajanut niin oli se mukavampi eli jotain on kehityksessä unohdettu :) Ja jostain syystä kaveri haukkuu 2008 Passatin ja kehuu 850. Ja veljensä vaihtoi vielä uudemman Passatin ekan kopan V 70 eli sama auto periaatteessa :p Tällaisia ihmisiä tiedän muitakin.
Ei taida olla yli 15v auton omistaja se ketä auton valmistajien pitää miellyttää. Riittää että uusia autoja ostavat tykkään markkinoille tulevista malleista, näin siis kaikilla merkeillä. Itsekkin tiedän monta ihmistä jotka vaihtanut uuden auton vanhempaan, vaikka monia syitä kuullut niin monesti oikea syy ole se ettei perse kestänyt maksaa uutta autoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #193 : 21.11.2013, 10:09:42 »
Minua on kummaksuttanut nykyautoissa ristiriitainen suunnittelu.
Tällä tarkoitan urheilullisen ja mukavan perheauton änkemistä samoihin kuoriin. Lopputuloksena on enemmän viistoperä-farmari kuin aito farmari ja alusta on "teennäisen urheilullinen", eli joko nypyttää (pintakova) tai ylijäykät kallistuksenvakaajat (auto puskee/on tunnoton). Mihin on hävinnyt taito tehdä kantava ja kohtuu mukava jousitus? Ei perhe tarvitse perheautoltaan über-hyviä kaarreominaisuuksia.
Tai sitten on ihan ok kohtuullinen alusta, mutta aivan kivikovat penkit. :facepalm:

Veikkaan osasyyn olevan autotoimittajissa. >:( Jos penkki ei ole kova ja kroppaa 100% sivuttaistukeva, saa se huonon arvosanan tai ainakin maininnan jonkin puutteesta. Jos alusta ei siedä iskaripattia ja väistöä tiehen liimautuneena kuin entisaikojen urheiluauto, on alustan toiminta perseestä ja auo hengenvaarallinen! :idiot2: Tästä syystä on kovin vaikea löytää minulle kivaa nykyautoa, ainakaan ns. perusautojen luokasta.

Uutta V40:iä kun kävin koeajamassa, niin ajettavuu yllätti positiivisesti. Auton ohjaus ja alusto olivat "kivan napakat" lyömättä selkään. Kori täysin päin *ersettä piirretty ja "konttori" kaikkea muuta kuin miellyttävä (tasot väärillä korkeuksilla). Paremmalla korilla ko. auto voisi olla kiinnostavakin, mutta kariutuu viimeistään "ylimuotoiltuun" koriin.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #194 : 21.11.2013, 10:48:06 »
Ei taida olla yli 15v auton omistaja se ketä auton valmistajien pitää miellyttää. Riittää että uusia autoja ostavat tykkään markkinoille tulevista malleista, näin siis kaikilla merkeillä. Itsekkin tiedän monta ihmistä jotka vaihtanut uuden auton vanhempaan, vaikka monia syitä kuullut niin monesti oikea syy ole se ettei perse kestänyt maksaa uutta autoa.

No mitä tietää niin tässä perheessä ei ole rahasta niin kiinni. Löytyy niiltä kaikenlaista muuta sitten. Ja toinen varakkaampi perhe niin kasikymppi seisoo pihassa ja vanhat laatikot liikkuu joka päivä. Ehkä tämä on näitä fiilisjuttuja.

Mutta kun ennen on Volvo panostanut enemmän mukavuuteen niin eikö sellaista nykyään arvosteta? Siis Euroopassa. Onhan se hyvä olla vaihtoehtoja. Ärsyttää aina kun ekan kopan kasikymppiä haukuttiin turhan pehmeäksi. Mitä itse siitä muistaa niin mukava sillä oli 400km putkeen vetää... Tiukemmat sportit sitten erikseen :)
a car you can believe in

 

RallyBaron  Samppasport