Autoracing  KL-varaosat

Automaailman uutuudet

  • 817 Vastauksia
  • 228368 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #420 : 13.09.2014, 09:58:48 »
Todellinen toimintamatka kesäkelillä on sen alle 200 mailia, Suomen talvessa varmaan puolet siitä.

Kuinka moni ei osaa tankata ABC:lla?   :)


Eikai Teslakaan voi markkinoida ylimääräisiä toimintasäde maileja? Toki olosuhteilla on noissakin merkityksensä. 60 km/h vauhdilla mennään pidemmälle kuin 140 lasissa. Aika moni tuntuu olevan ton tankkauksen kanssa polvillaan, vaikka onkin aika yleinen toimi.

Näin eilen Teslan, jossa oli taksikyltti katolla. Toivottavasti sen kokemukset jaetaan julkisuuteen.

EDIT: eipä toi olekkaan erikoista Schiphollin kentällä on yli 100 Teslaa takseina.Huhtikuussa suomeen oli tilattu kaksi taksi Teslaa.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2014, 10:04:04 kirjoittanut D5GT »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #421 : 13.09.2014, 12:14:39 »
Espoossa taksi on. Ja kyllä, olisi kiva tietää miten kestää kolmessa vuodessa 400 000 km kaikki alustan osat, kori, jne.

Toivottavasti tulee julkisuuteen kertomusta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #422 : 17.09.2014, 15:37:26 »
Sähkö-Golf Suomessa:



Kokemuksista ei voi kertoa...  :-X

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #423 : 17.09.2014, 16:37:21 »
Sähkö-Golf Suomessa:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kokemuksista ei voi kertoa...  :-X
Aivan helvetin rumat vanteet :2funny:
No kun halvalla sai.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #424 : 17.09.2014, 18:17:09 »
Aivan helvetin rumat vanteet :2funny:

Kai siinä jotain maksimaalista ilmanvastuksen vähentämistä on haettu, niinku niillä drive vanteilla.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6029
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #425 : 18.09.2014, 09:05:57 »
Ny loppui se sähköituhippeily!

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/dacialta-pari-uutta-mallia



Sähkö-Golf Suomessa:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kokemuksista ei voi kertoa...  :-X
Tutun näköinen paikka ::)
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #426 : 18.09.2014, 09:23:12 »
Minusta tuo Dacia on merkkinä periaatteessa ihan "fiksu". Jos kriteerinä on vain uusi auto mahdollisimman edullisesti, niin tuommoinen edullinen perusauto Dacialta voi olla ihan pätevä veto. Onhan kuitenkin koetettua Rellun tekniikkaa ja autona ihan ok. Helvatan laiskoja vaan eikä mitään varusteita, mutta muuta autot sitten erikseen.

Vähän sama kuin oli aikanaan Mini, rättäri, kupla jne... Itte kyllä silti mielummin sillä ~10k€ ostasin jonkin käytetyn auton jossa on niitä varusteitakin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #427 : 18.09.2014, 11:32:15 »
Tutun näköinen paikka ::)

Työ- vai koulutuspaikkana?

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #428 : 18.09.2014, 11:36:33 »
Minusta tuo Dacia on merkkinä periaatteessa ihan "fiksu". Jos kriteerinä on vain uusi auto mahdollisimman edullisesti, niin tuommoinen edullinen perusauto Dacialta voi olla ihan pätevä veto. Onhan kuitenkin koetettua Rellun tekniikkaa ja autona ihan ok. Helvatan laiskoja vaan eikä mitään varusteita, mutta muuta autot sitten erikseen.

Vähän sama kuin oli aikanaan Mini, rättäri, kupla jne... Itte kyllä silti mielummin sillä ~10k€ ostasin jonkin käytetyn auton jossa on niitä varusteitakin.

Kerran oli Dacia testissä itsellä... Kyllä mieluummin ostaa vaikka laatikko-Volvon ja loput rahat bensaan 8)
a car you can believe in

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #429 : 18.09.2014, 12:03:40 »
Kerran oli Dacia testissä itsellä... Kyllä mieluummin ostaa vaikka laatikko-Volvon ja loput rahat bensaan 8)
No siis nimenomaan, mutta joku "18vee isi lupasi uuden auton" -juipille se takuun ja huoltojen kanssa myytävä halpa pikkuauto on parempi vaihtoehto.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #430 : 18.09.2014, 12:07:08 »
No siis nimenomaan, mutta joku "18vee isi lupasi uuden auton" -juipille se takuun ja huoltojen kanssa myytävä halpa pikkuauto on parempi vaihtoehto.
Tuo 3v takuu/100tkm on kyllä hyvä, mutta tämä ei herätä luottamusta takuuehdoissa ::)
Dacia antaa 2 vuoden takuun maalaukselle ja maalatuille osille (sivupeilit, puskurit) alkaen uuden auton toimituspäivämäärästä Dacialta.
Eli maalitakuu alkaa, kun auto lähtee tehtaalta. Ei silloin, kun asiakas saa auton :o
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #431 : 18.09.2014, 12:08:09 »
Kerran oli Dacia testissä itsellä... Kyllä mieluummin ostaa vaikka laatikko-Volvon ja loput rahat bensaan 8)
Tähän väliin voisi laittaa kolarivideon uudehko Rellu vs. vanha Volvo ;). Joillekkin on tärkeää se että perheellä on alla turvallinen auto eikä halua siitä maksaa paljoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #432 : 18.09.2014, 12:19:45 »
Tähän väliin voisi laittaa kolarivideon uudehko Rellu vs. vanha Volvo ;). Joillekkin on tärkeää se että perheellä on alla turvallinen auto eikä halua siitä maksaa paljoa.
Aika kuollut kortti tämä. Jokainen tässä maailmassa tajuaa kyllä sen, että kunnon tömäyksessä moderni auto on ehjänä turvallisempi. Jos tuo kyseinen Modus olisi rämäytetty päin Volvon ikäistä Fiatia, Seatia, Volkkaria tjsp, olisi niitä nuken palasia kaivettu hydraulileikkureilla takapenkin takapuolelta... ;)

Tuo 3v takuu/100tkm on kyllä hyvä, mutta tämä ei herätä luottamusta takuuehdoissa ::)
Dacia antaa 2 vuoden takuun maalaukselle ja maalatuille osille (sivupeilit, puskurit) alkaen uuden auton toimituspäivämäärästä Dacialta.
Eli maalitakuu alkaa, kun auto lähtee tehtaalta. Ei silloin, kun asiakas saa auton :o
Joo, suomessakun vielä ollaan niin aina pitäisi uusi auto uittaa koteloöljyssä ennen metrinkään ajoa. AutoBildissä oli Kia Soulin kestotesti jokunen vuosi sitten, ja oliko nyt 80tkm jälkeen korin helmarakenteet olivat helmojen sisältä käytännöstä läpilahot! :o Välivahvikkeet olivat ruostuneet irti kotelon seinistä = paperia törmäystilanteessa. Ulospäin auto "Oli kuin uusi" ja käsittääkseni kestotesti oli ajettu vielä jossain euroopassa pörräten, ei pohjoiseuroopassa.

Samahan se oli oma vm. 2000 60 Punto. Uutena "luokkansa turvallisin" ja tämä minunkin oli (11v vanhana) ulospäin "kuin pakasta vedetty". Totuus oli karu kun 5cm reikää helmassa alettiin avaamaan, koko korirakenne lahonnut käytännössä poikki auton puolivälistä, ruoste alkanut jylläämään koteloiden sisäpuolella.

Ja "pikkukolhaistua" autoa hankkiessa kannattaa muistaa, että metallirakenne on mieleniintoinen asia. Oikeasta suunnasta tulleen "kolauksen" jälkeen saattaa korirakenteen jännitys olla kadonnut vaikka kori ei olisikaan vääntynyt. Ilmenee nitinöinä/natinoina, auto saattaa silti törmäyksessä olla edelleen turvallinen, mutta korin vääntöjäykkyys on vain kärsinyt.
Nykyisten autojen kohdalla tämä "ongelma" tosin ei ihan niin herkästi ilmene, kuin vielä joskus 90-luvulla.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #433 : 18.09.2014, 13:15:38 »
Aika kuollut kortti tämä. Jokainen tässä maailmassa tajuaa kyllä sen, että kunnon tömäyksessä moderni auto on ehjänä turvallisempi. Jos tuo kyseinen Modus olisi rämäytetty päin Volvon ikäistä Fiatia, Seatia, Volkkaria tjsp, olisi niitä nuken palasia kaivettu hydraulileikkureilla takapenkin takapuolelta... ;)
Joo, suomessakun vielä ollaan niin aina pitäisi uusi auto uittaa koteloöljyssä ennen metrinkään ajoa. AutoBildissä oli Kia Soulin kestotesti jokunen vuosi sitten, ja oliko nyt 80tkm jälkeen korin helmarakenteet olivat helmojen sisältä käytännöstä läpilahot! :o Välivahvikkeet olivat ruostuneet irti kotelon seinistä = paperia törmäystilanteessa. Ulospäin auto "Oli kuin uusi" ja käsittääkseni kestotesti oli ajettu vielä jossain euroopassa pörräten, ei pohjoiseuroopassa.

Samahan se oli oma vm. 2000 60 Punto. Uutena "luokkansa turvallisin" ja tämä minunkin oli (11v vanhana) ulospäin "kuin pakasta vedetty". Totuus oli karu kun 5cm reikää helmassa alettiin avaamaan, koko korirakenne lahonnut käytännössä poikki auton puolivälistä, ruoste alkanut jylläämään koteloiden sisäpuolella.

Ja "pikkukolhaistua" autoa hankkiessa kannattaa muistaa, että metallirakenne on mieleniintoinen asia. Oikeasta suunnasta tulleen "kolauksen" jälkeen saattaa korirakenteen jännitys olla kadonnut vaikka kori ei olisikaan vääntynyt. Ilmenee nitinöinä/natinoina, auto saattaa silti törmäyksessä olla edelleen turvallinen, mutta korin vääntöjäykkyys on vain kärsinyt.
Nykyisten autojen kohdalla tämä "ongelma" tosin ei ihan niin herkästi ilmene, kuin vielä joskus 90-luvulla.
Tässä tapauksessa Dacian joutuisi uittamaan myös ulkoapäin koteloöljyssä.
Saakohan koteloöljyjä useana värinä ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #434 : 18.09.2014, 13:25:51 »
Joo, suomessakun vielä ollaan niin aina pitäisi uusi auto uittaa koteloöljyssä ennen metrinkään ajoa. AutoBildissä oli Kia Soulin kestotesti jokunen vuosi sitten, ja oliko nyt 80tkm jälkeen korin helmarakenteet olivat helmojen sisältä käytännöstä läpilahot! :o Välivahvikkeet olivat ruostuneet irti kotelon seinistä = paperia törmäystilanteessa. Ulospäin auto "Oli kuin uusi" ja käsittääkseni kestotesti oli ajettu vielä jossain euroopassa pörräten, ei pohjoiseuroopassa.

Samahan se oli oma vm. 2000 60 Punto. Uutena "luokkansa turvallisin" ja tämä minunkin oli (11v vanhana) ulospäin "kuin pakasta vedetty". Totuus oli karu kun 5cm reikää helmassa alettiin avaamaan, koko korirakenne lahonnut käytännössä poikki auton puolivälistä, ruoste alkanut jylläämään koteloiden sisäpuolella.

Ja "pikkukolhaistua" autoa hankkiessa kannattaa muistaa, että metallirakenne on mieleniintoinen asia. Oikeasta suunnasta tulleen "kolauksen" jälkeen saattaa korirakenteen jännitys olla kadonnut vaikka kori ei olisikaan vääntynyt. Ilmenee nitinöinä/natinoina, auto saattaa silti törmäyksessä olla edelleen turvallinen, mutta korin vääntöjäykkyys on vain kärsinyt.
Nykyisten autojen kohdalla tämä "ongelma" tosin ei ihan niin herkästi ilmene, kuin vielä joskus 90-luvulla.
Öljyäminen on viimeinen konsti. Parempiakin aineita on. Meinaatko että uusi pikku auto ruostuu helpommin kuin merikonttisi? Oletko katsonut sen koteloiden sisään?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Ateho  Elekma