Carcom Oy  Ateho

Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut

  • 54 Vastauksia
  • 25322 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #15 : 04.12.2011, 13:32:30 »
Joo ei tosiaan mitää GT.tä. Tuo pysyy ainakin siihen asti kun joskus saadaan uusi kehä uusittua siihen R-sporttiin.

Tuo pienempi istuu hyvin käteen ja on tilaa pöyritellä tehostimen kanssa.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8916
  • Teiden tukko
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #16 : 04.12.2011, 15:31:48 »
Pissapojan säilökin löysi paikan apukuskin etukulmauksesta. Säiliö on otettu vanhasta Nissanista, mutta ei huudella siitä. Sille tehtiin oma teline, joka kiinnitettiin kylkeen.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Itsellä 242:ssa vähän samantapainen pissapojansäiliö, n. 1 litran vetävä Nissan Cherrystä. :juhau: Ei mahtunu isompaa.  :2funny:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #17 : 06.12.2011, 15:01:28 »
Jokos on takalamput kiinni?
Volvo S60 T5 -2004

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #18 : 06.12.2011, 18:53:32 »
On, mutta odottaa nyt vitutuksen multihuipentuman takia motivaatiota ottaa kuvat koneelle.
Ei tuo vitun mega rupea yhtään yhteistyöhön.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #19 : 07.12.2011, 01:06:14 »
No nii jatketaampa näin yöllä päiväkirjanpäivittämistä. Tuli tuossa pyhien aikaan laiteltua uudet takavalot autoon, huohotinsäiliö eksyi pellin alle, kaijuttimia laiteltu sisätilaan ja yleistä paskaa tuon Megan kanssa. On tosilähellä nyt vaihtua tuo johtokirnu toiseen ohjaimeen. Ei sit millään mee koodi sisään ja sekin virheellisenä. Herää kysymys onko tuosta purkista jotakin muutakin menny kun koodi poikittain.

Mutta valoihin. Valothan tuli kimppatilauksena Virosta ja näkyvät käyvän paikoilleenkin hyvin. Aluperäinen suunnitelma oli juottaa johdot polttimon muovikantojen pesään, mutta kun irrottelin valot pöydälle niin huomasin että helpommalla pääsen kun vaihdan sen piirilevyn uusiin. Ainut varovainen kohta oli sen liittimen alusen irrottaminen liimasta. Muuten piirilevyt kävivät paikoillen hyvin. Joten vähemmällä pääsin.



Valoissa alarivin keskimmäisessä polttimon reiässä oli jotain outoa. Ei sinne sitä poltinta saanu mitenkään päin kun oli keskeneräiseksi jäänyt.



Kuvassa näkyy mikä oli syynä. No eikun puolipyöree viila käteen isontamaan reiät oikeankokoisiksi. Muovissa oli pienet jäljet siitä minkä kokoiset ne piti olla. Sen jälkeen lattaviila käteen ja polttimon kannan lukitus nastoille lovet. Tuollaiset tuli hiomalla. Eli ei tehdas jäljet, mutta riittää meikäläiselle ja polttimot pysyy kiinni ja lujasti.



Aluperäiset tiivisteet pistin väliin ja umpiot kiinni. Heijastinpaneeli piti irroittaa valojen vaihdon tieltä, koska en uskaltanut vääntää valoja ja paneelia liikaa. Alarivin punaiset valot saa kaikki palamaan yhtäaikaa jos haluaa. Pistää vaan sumuvalot päälle  8)
Yläriviin pitää ostaa punaiset polttomot jarruvaloille. Jos nyt muistin valoruudut oikein. Eli jarruvalot on ylä ja sisin kulma. Sumuvalot niiden alla ja ulospäin menemällä on parkit ja takavalot. No ei väliä, pääasia että valot on omaan makuun.
Tuossa parit kuvat asennettuna.






Seinä on vastassa niin ei saa kohtisuoraan vielä yhtään kuvaa  :(

Muista ei tullu vielä otettua kuvia niin ei ole todisteita. :'( Mutta kuitenkin huohotinsäiliö löyti itselleen paikan moottorin oikealta puolen syylärin vierestä. Jos se ei siellä toimi niin katsotaan paikka sit muualta. Muualla ei oikein tilaa enää ole. Letkua joutuu kierrättämään, mutta pysyypähän enimmät öljyt koneessa. Eipähän rotjaa koneen kylkeä eikä mene koneeseen takaisin muuta kuin laittamalla.  ;D Pitää vaan muistaa katsella öljyn rajoja.

Tuon Megan kanssa nyt painitaan. Rupee vituttaa kun kone pyöri ja oltiin siirtämässä autoa montulle niin pimeni. :facepalm: Jos toimii muut niin tuo purkki sit ei ymmärrä yhteistyötä. Aina se jotain keksii ja kertaakaan ei ole vielä vika ollu väärissä kytkennöissä tai savunnu mikään oma kytkentä. Sytkäkivet eka paloi kahteen otteeseen ohjeistuksesta saaduilla oikeilla arvoilla ja sit kun kone saatiin käyntiin niin meni jotain siitä purkista. Koodi poikittain tai prossu. Ei saa ainakaan minulta kehuja. Sit ohjeiden avullakaan ei saada koodia päivitettyä. :tickedoff: :knuppel2: Pitäisköhän välillä ruveta ottamaan muutakin ku vettä. <Kippis>

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8916
  • Teiden tukko
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #20 : 07.12.2011, 04:24:01 »
Muista ei tullu vielä otettua kuvia niin ei ole todisteita. :'( Mutta kuitenkin huohotinsäiliö löyti itselleen paikan moottorin oikealta puolen syylärin vierestä. Jos se ei siellä toimi niin katsotaan paikka sit muualta. Muualla ei oikein tilaa enää ole. Letkua joutuu kierrättämään, mutta pysyypähän enimmät öljyt koneessa. Eipähän rotjaa koneen kylkeä eikä mene koneeseen takaisin muuta kuin laittamalla.  ;D Pitää vaan muistaa katsella öljyn rajoja.

Eikai siihen huohotinletkuun tullu mihinkään kohtaan notkoa niin että siihen muodostuu ilmalukko tai ylipäätään notko johon öljy voi kerääntyä? ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #21 : 07.12.2011, 08:06:40 »
Ei tule letkuun notkoa. Joudutaan vaan nätisti se kierrättämään koneen etukulmasta yli.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8916
  • Teiden tukko
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #22 : 08.12.2011, 06:49:06 »
Ei tule letkuun notkoa. Joudutaan vaan nätisti se kierrättämään koneen etukulmasta yli.

O0 Kyllä pitäisi huurujen tuolla kulkea.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #23 : 08.12.2011, 08:42:55 »
Valoissa alarivin keskimmäisessä polttimon reiässä oli jotain outoa. Ei sinne sitä poltinta saanu mitenkään päin kun oli keskeneräiseksi jäänyt.
Ei se ole keskeneräiseksi jäänyt, tuo on ihan normaalia jos on joku about noin vm.84 mallin takavalot, ILMAN sumuvaloja. Siitä vasta tuleekin huumoria kun toisella puolella tolla taustalla ja toisella puolella 88valo, niin ei voi laittaa ku sisimpiin valoihin polttimot koska muuten palaa oxx-xox  alarivissä  :2funny:
Eli ny selvis minkä ikäsen valoa käyttäneet mallina virossa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #24 : 08.12.2011, 11:40:13 »
Ei se ole keskeneräiseksi jäänyt, tuo on ihan normaalia jos on joku about noin vm.84 mallin takavalot, ILMAN sumuvaloja. Siitä vasta tuleekin huumoria kun toisella puolella tolla taustalla ja toisella puolella 88valo, niin ei voi laittaa ku sisimpiin valoihin polttimot koska muuten palaa oxx-xox  alarivissä  :2funny:
Eli ny selvis minkä ikäsen valoa käyttäneet mallina virossa.

Nuo pystyy hyppyjohdoilla ja puukolla muuttamaan millaiseksi haluaa.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #25 : 08.12.2011, 16:27:33 »
Joo no ite tein sillai että kummallakin puolen on sumuvalo. Saa kaikki alavalot palamaan punaisena jos haluaa. Jarruvalo on siinä peruutusvalon vieressä jos nyt oikein muistan.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #26 : 08.12.2011, 16:41:23 »
Nuo pystyy hyppyjohdoilla ja puukolla muuttamaan millaiseksi haluaa.
Ei siihen välttämättä tarvi mitään hyppyjohtoja, järjestelee siitä liittimestä vaan ne metalli "abikot" siten, että halutut valot palaa. Kaikkein helpointa se ei näin ole, mutta eipähän tule kilometri kaupalla puuha piuhaa ja sataa kappaletta abikoja takavaloihin. ;)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #27 : 08.12.2011, 20:22:24 »
Ei siihen välttämättä tarvi mitään hyppyjohtoja, järjestelee siitä liittimestä vaan ne metalli "abikot" siten, että halutut valot palaa. Kaikkein helpointa se ei näin ole, mutta eipähän tule kilometri kaupalla puuha piuhaa ja sataa kappaletta abikoja takavaloihin. ;)

Hyppyjohdot on muutaman sentin pätkiä ja tinaamalla kiinni piirilevyyn, ei tuu yhtään abikoa, eikä tarvi sitä liitintä sekoittaa.
No kuikin tekee tyylillään.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #28 : 08.12.2011, 21:55:11 »
Oman 240 valoihin oli ''pakko'' tehä johdoilla valojen virrat, kun tuninki valojen piiri oli tehty miten sattuu, edellinen omistaja oli jo muokannut johtoja, sekä alkuperäinen kytkentälevy oli säpäleinä  :buck2:

E: sori OT, siistiltä näyttää, jatka samaan malliin  :pomo:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 nousee kuolleesta (Päivitetty, koko hommaa)
« Vastaus #29 : 12.01.2012, 13:09:06 »
Päivitetäämpäs taas pitkästä aikaa. Ollaan painittu moottorin ohjauksen kanssa tai no oikeestaan jo vähän turhautuneita. Mutta sillä aikaa on kuitenkin edetty myös muuallakin auton rakentamisessa. Auton takapää on saanut tuplavakaimen ja konehuone lämpösuojausta lämpöhalvauksen varalta ja kiiltoa putkiin vuorossa on menossa etupään vakavoittaminen.

Takavakaajien rakentaminen alkoi vanhan irroittamisella ja tekemällä foorumilta löytyvien linkkien kautta sopivat sovitelevyt kahden vakaimen yhdistämiseksi. Näistä tuli kuvan mukaiset.


Ja pultilla kiinni.


Eikait siinä muuta kuin maalia pintaan ja paikoilleen. Alemman vakaimen pultin kannat hiottiin matalemmiksi.






Seuraavaksi on siirrytty etuvakaimien tekoon. Yhdystangot auton alta irti ja en jaksa edes laskea monesko osa on jo kun uudestaan irroitetaan ::)
Yhdystangoista rikat pois ja patti hiomalla pois. joista tuli kuvan mukaisia.



Varaosakeskukselta kävin eilen hakemassa toiselle vakaimelle korikumit. Antovat sit sokotan korikumit, mut meneehän nuo. Joidenkin osien osalta on ole edes enää tarvikkeena mahdollisuutta saada  >:(

Mut palataan etuvakaimiin myöhemmin.

Sit konehuone. Tehtiin V70 uusista jarrukenkien metallirungosta turbon päälle kehikko. Jarrupinnat heivattiin pois. Tämän tarkoitus on toimia telineenä lämmön suoja pellille, joka tuohon kiinnitetään. pellistä tulee kuvia myöhemmin, kun on kaverin kameralla.

Mut tuossa telineestä.


jonka jälkeen pakoputki sai lämpönauhan ympärilleen.

menee auton alle vaihdelaatikon kupeelle asti.

Lisäksi kiillotettiin ahtoputket käsin hiomalla ja näistä kanssa kuvia tuonnempana. *kahvia->

 

Kulkukoira  Proturbo