Proturbo  Autodiagnoosi

VVT virityskäytössä

  • 31 Vastauksia
  • 6760 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkeee7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: VVT virityskäytössä
« Vastaus #30 : 13.07.2022, 08:17:41 »
Itse laitoin tuon vvt ohjauksen map/rpm kartalla ja jätin suosiolla sen alle 80kpa alueilta pois käytöstä.
Tämä on "kilpuri" joten osakaasualueilla ajetaan lähinnä varikolla.

Dynossa osakaasualueen väännönmuutos voi olla vähän hankala todeta, mutta maantiellä sen vaikutuksen saa kyllä selville kun seuraa lambda targettia ja ajaa nokkaa aikasemmalle.

Vvt kytkeytyy käyttöön minimissään 1800rpm kierroksilla että öljynpainetta on riittävästi.

Hyvä systeemi toi kyllä on. Omaan t5 koneeseen vaihtuu vapari rn kansi tämän johdosta.
MS-Koneistuspalvelut

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: VVT virityskäytössä
« Vastaus #31 : 15.07.2022, 07:29:43 »
Minulla ollut käytössä nyt tuo vvt puol vuotta pelkällä on/off toiminnolla ja pelaa.

Melkein identtisellä moottorilla ilman vvt on toinen auto ja sen momentin puutoksen alle 3500rpm kyllä huomaa selvästi. 
Muutos alipaine/100kpa  alueella on ehkä kaikkein rajuin.     

Muistaakseni minulla kytkeytyy 2000rpm päälle ja siitä veto lähtee hienosti....


Ja moottori käy  900rpm todella nätisti.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

KL-varaosat  Race.fi