Nyt jännitetään että vieläkö aamulla vikavalot vilkkuu. Tämän topicin kysymykseen ei kyllä tosin tullut vielä vastausta.
No tästä sitten:
Vikavalot vilkkuvat heti startin jälkeen, jos anturin puhallin ei lähde pyörimään. Jos anturipuhallin on jumissa pölykertymän tai vanhuuden johdosta, lämmityslaitteen puhallinnopeussäätö tapahtuu erittäin verkkaisesti. Manuaalisäätö toimii kuten ennenkin.
Jos anturipuhallin ei käynnisty startin jälkeen, kojelaudassa oleva lämmityslaitteen ohjainlaite katkaisee anturilta virran, eikä sen puhallin yritäkään sen koommin käynnistyä, ennenkö seuraavan startin yhteydessä.
Vikavalot vilkkuvat myös, jos lämmityslaitteessa olevista läpänkääntömoottoreiden asennonmittauspotentiometreistä yksikin pätkii. Vilkunta alkaa silloin, kun pätkiminen tapahtuu, siis heti startin jälkeen tai ajon aikana. Näissäkin tapauksissa ohjainlaite ei sen koommin yritäkään läppää käännellä, ennenkö seuraavan startin jälkeen. Jos esimerkiksi lämpötilansäätöläppä jää kuumaan reunaan jumiin, tai siis ei se jumissa ole, mutta potentiometri pätkii kuumassa päässä, alkaa jommalle pätkivälle puolelle kabiinia tulla kuumat oltavat. Kokemusta on.
Syy vikavalon vilkuntaan on luettavissa OBD-töpselistä, eri syitä taitaa olla toistakymmentä.
Raitisilmasuotimen tukkoisuus, sisäkierron läpän käyttövivun irtoaminen, kylmäaineen vähyys, kompressorivika, kylmäaineen paineanturivika, pressostaattivika tai lämmityslaitteen puhaltimen kollektorin puhkikuluminen ei aiheuta vikavalon vilkuntaa.