Carcom Oy  Ateho

Moottorin vikakoodit...?

  • 9 Vastauksia
  • 9542 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TITAN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Moottorin vikakoodit...?
« : 21.03.2012, 20:30:30 »
V70 vm.-04 STW B5244S-koneella on sytyttänyt moottorin keltaisen "varoitusvalon"... jälleen kerran...
Katastukseen se nollattiin testerillä, vaan eipä malttanut pysyä poissa kuin pari päivää.
Ekan kerran ko mokoma vikakoodi deletoitiin, kertoi merkkikorjaamon nettiguru että kyseessä vain joku anturihäikkä, syttyy muuten sit jossain välissä uudestaan...
Ja oikeessahan heppu oli, valo jäi palamaan tuolloin vasta pitemmän ajan jälkeen.
Tällä kertaa en tiedä koska se syttyy uudelleen.
Testeri kertoi vikakoodeiksi "100A" ja "140A", mitä mahtanevat tarkoittaa? kertooko tietystä anturista?

Vai ei kai toi testeri yritä väittää että mulla on Datsun 100A...?  ???


Poissa pantze1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Moottorin vikakoodit...?
« Vastaus #1 : 21.03.2012, 22:37:34 »
Olisko ECM-100A joku ohjausyksikön(ECM) sisäinen klikki, ja ECM-140A imusarjan paineanturin vikakoodi...kai? Jos jollain on kovaa faktaa asiasta, niin aina parempi...
XC90 D5 -07 ≈220/480

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Moottorin vikakoodit...?
« Vastaus #2 : 22.03.2012, 07:05:02 »
Puhdista kaasuläppäkotelo ja käytä auto volvolla, jossa teetätät siihen moottoriohjainlaitteen päivityksen.

Eli kaasuläppäkotelosta puhdistetaan se läppä, sekä tila, jossa se läppä on

Poissa Nuude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vikakoodit...?
« Vastaus #3 : 13.01.2019, 10:36:46 »
Ensin kiitokset hyvästä foorumista, täältä on löytynyt vastaukset kaikkiin volvo mysteereihin vuosien varrella!

Nyt on tuollainen vähän erikoisen tuntuinen mihin ei löytynyt suoraan vastausta palstalta eli potilas on v70 mk2 2,4i 2005 ajettu 315tkm. Moottorin häiriövalo palanut aina sillointällöin useamman vuoden aikana jo, vikakoodi valon palaessa ollut 140A mutta valon sammuttua ei koodeja muistiin.

Nyt viikko sitten auto sammui vauhdista tienposkeen, startista käyntiin mutta ei ota kaasua ja sammui parin sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen. Auto hinurilla hallille ja tilaamaan vikakoodin lukijaa, otin tuon icarsoft 960i;n. Parin päivän odotuksen jälkeen koodien lukuun ja löytyi

-140A imupaineen anturi
-130A ilmamassa-anturi
-100A moottorin ohjausyksikkö ECM
-4201 TWC tehokkuus

Nämä kuittaamalla pois auto lähti käyntiin ja koodeja ei tullut heti uudestaan. Auto seisoi hallilla kunnes eilen oli aikaa käydä testailemassa paremmin josta tuloksena n.1,5 tunnin ajon jälkeen auto sammui taas vauhdista ja löytyi koodit

-140A imupaineen anturi. Väärä signaali.
-130A ilmamassa anturi. Väärä signaali.
-250A pitkäaikainen polttoaineen säätö.

Taas kuittaamalla auto toimimaan (ehkä vähän huonolla tyhjäkäynnillä aluksi) jonka jälkeen ajoa kokoajan vikakoodeja tarkistaen n 20 km takaisin hallille.

Ensin ei mitään sitten parin km jälkeen 140A joka kuittaamalla vauhdissa pois, taas pienen matkan jälkeen sama jonka annoin olla pienen tien osuuden n. 5 km -> ei muita koodeja tai mitään poikkeavaa. Isolle tielle saavuttuani kuittasin tuon pois jonka jälkeen n. 10 km matkalla 2 kertaa sama koodi, taas vauhdissa pois kuitaten ei ongelmia jonka jälkeen viimeinen 5 km ilman koodia perille.

Onko hyviä ideoita mikä tuolla kummittelee, tutun asentajan mielestä map olisi joko hajalla tai ei muttei silloin tällöin satunnaisesti? Voisiko tuo johtua johto viasta mapille?

Muoks. Tänään puhdistin kaasuläppäkotelon jonka jälkeen kovaa ajoa. Vanhoja vikakoodeja ei tullut mutta yksi uusi. ECM-990F vääntömomentin valvonta jonka sai taas kuitattua pois toisella kertaa pysyvästi.

Onko ECM korjauksen tarpeessa eikä mikään anturi? Pystyykö sitä mittaamaan esim Carcomissa?


« Viimeksi muokattu: 13.01.2019, 19:44:04 kirjoittanut Nuude »

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vikakoodit...?
« Vastaus #4 : 14.01.2019, 21:29:31 »
"auto sammui vauhdista tienposkeen, startista käyntiin mutta ei ota kaasua ja sammui parin sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen."

Tästä kuvauksesta tulee takauma vialliseen polttoainepumpun releeseen, ei tosin tehnyt vikakoodeja. Sammahti, lähti käyntiin mutta kuoli "ilman syytä". Sitten seuraavana päivänä taas ajoa normaalisti kunnes sammui matkalle - josta hetken kuluttua käynnistyi sammuakseen pian jne. Rele takelteli, välillä antoi bensanpainetta, välillä ei. Oli halpa korjata.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Nuude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vikakoodit...?
« Vastaus #5 : 19.01.2019, 09:26:13 »
Varasin tälle ajan Carcomiin, saavat siellä selvittää mikä tuota riivaa. Siellä ehkä onnistuu nykyään tuo Miksun aikaisemmassa vastauksessa suosittelema moottorin ohjainlaitteen päivityskin?

Poissa Nuude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vikakoodit...?
« Vastaus #6 : 27.01.2019, 11:45:32 »
Varasin tälle ajan Carcomiin, saavat siellä selvittää mikä tuota riivaa. Siellä ehkä onnistuu nykyään tuo Miksun aikaisemmassa vastauksessa suosittelema moottorin ohjainlaitteen päivityskin?

Ja Carcomilla löysivät ja vaihtoivat murtuneen huohotinputken. Lisäksi kampuran asentosensorissa jotain vikaa mutta eivät kerinneet tuota tällä kertaa tutkimaan.

Meneekö tuo siniseltä hankittavaksi vai onko hyviä tarvikkeita olemassa?

Ps. Asiakaspalvelusta täysi 10 Carcomille.

Muoks. Autotarvike liikkeestä joku saksalaisvalmisteinen tarvike orkkis denson tilalle, tulevaisuus näyttää onko hyvä vai ei. Aikaa meni isokätiseltä puoli tuntia, näppärä sorminen suoriutuu parissa minuutissa :D
« Viimeksi muokattu: 28.01.2019, 17:40:40 kirjoittanut Nuude »

Poissa Juhap3

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vikakoodit...?
« Vastaus #7 : 15.03.2021, 17:05:50 »
Puhdista kaasuläppäkotelo ja käytä auto volvolla, jossa teetätät siihen moottoriohjainlaitteen päivityksen.

Eli kaasuläppäkotelosta puhdistetaan se läppä, sekä tila, jossa se läppä on

Meillä antaa s60 -03 samaa koodia (140a). Bensa vapari kyseessä. Koodi luettu autocomilla. Anturi ja letku imusarjalta anturin uusittu mutta ei vaikutusta. Imuputkea käytin irti ja vilkaisin kaasuläppään niin vaikutti kyllä melko siistiltä.

Vika tulee välillä päivittäin ja välillä menee viikko että moottorin vikavalo syttyy. Ajossa vikaa ei huomaa mitenkään.

Vika vaivannut autoa jo pitkään mutta nyt tulee useammin päälle. Aikaisemmin saanut ajaa useamman tankin ilman häiriöitä.

Olisiko hyviä ideoita?

Poissa Wollee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vikakoodit...?
« Vastaus #8 : 19.12.2021, 17:10:02 »
Ja Carcomilla löysivät ja vaihtoivat murtuneen huohotinputken. Lisäksi kampuran asentosensorissa jotain vikaa mutta eivät kerinneet tuota tällä kertaa tutkimaan.

Ps. Asiakaspalvelusta täysi 10 Carcomille.

Muoks. Autotarvike liikkeestä joku saksalaisvalmisteinen tarvike orkkis denson tilalle, tulevaisuus näyttää onko hyvä vai ei. Aikaa meni isokätiseltä puoli tuntia, näppärä sorminen suoriutuu parissa minuutissa :D

Selvisikö koskaan mikä autossa loppujen lopuksi oli vikana?

Oireet ihan samat kuin meillä ja samoja vikoja myös löytynyt. Nyt jännätään onko vika poistunut vai vieläkö syttyy valo.
Nyt näkyy vain koodi ECM-990F (torque monitoring) muttei sytytä valoa ainakaan toistaiseksi.

Meneekö tuo siniseltä hankittavaksi vai onko hyviä tarvikkeita olemassa?
« Viimeksi muokattu: 19.12.2021, 17:16:57 kirjoittanut Wollee »

Poissa Wollee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorin vikakoodit...?
« Vastaus #9 : 19.12.2021, 17:11:57 »
Puhdista kaasuläppäkotelo ja käytä auto volvolla, jossa teetätät siihen moottoriohjainlaitteen päivityksen.

Eli kaasuläppäkotelosta puhdistetaan se läppä, sekä tila, jossa se läppä on

Kaasuläppäkotelon puhdistuksen jälkeen moottoriohjainlaitteen päivitys. Onko sama asia kuin kaasuläppäkotelon päivitys?
Volvolla onnistuu mutta onnistuuko muualla ja kannattanee tehdä jos oireilee. Liekö kallis päivitys?

 

Autoracing  KL-varaosat