Vinokoneesta jos lähtee, niin kyllä melekeen lähtis B230Fstä paranteleen, kun meikäläinenkin on päässy sellasella kohtuullisiin kulutuslukemiin eli matalaan kasiin 95sella.
Kevyempi vauhtis, nokan vaihto, säädettävä moottorinohjaus yms. Alle kasin kulutus RE85sella olis kyl hieno tavoite, olis sellanen ekoauto, että vetelis jo vertoja uusimille egoversioille.
OT: yhessä moottorisimussa simuloimalla pääsin lähes b230F(85kw) tehoon b230F vastaavilla osilla(simulaation vauhtis 9kg koska en löytänyt mistään b230f vauhtiksen painoa), eli 89kw/98e. Niin jo pelkällä pitkällä peltisarjalla, saatiin tehoa mitä tässä topicissa ei haeta, mutta vääntöä lisää 20Nm huippuvääntöön, samaan kierroskohtaan(tässä simuloinnissa 4000rpm paikkeilla). Venttiilinajoitus 4krpm, Toiset kymmenen nyyttonia läppärungoilla.
Evo2, sytkän aikaistus, 5krpm limit: Käyttövääntö, eli lähes täydet 211Nm laskeutu lähemmäs 2000rpm(Kulutus laski vähän, sekä oktaanitarve yhä alle 96)
Evo3, loivempi nokka: Vääntö leveämmälle alueelle(2200-3800) 205Nm, teholaski 100->94kw, mutta kulutus laski 11% (oktaanitarve inan yli 96)
Evo4, yhä loivempi nokka, seos vähän laihemmalle: kulutus vielä 6% alaspäin.
Vois jossain vaiheessa vielä koittaa optimoida tota simulointia.