Jos kylmäaine on loppu, niin painekatkaisin ei anna kompuralle lupaa kytkeytyä. Siinä tapauksessa myöskään moottorin ohjainlaite ei nosta kierroksia. Luulen että kompuran magneetti kytkin voisi olla rikki, eikä siis kytke kompuraa päälle.
Katsopa tapahtuuko kompuran päässä mitään liikettä kun painaa ilmastoinnin päälle. Voi olla, että kytkin vetää, mutta vetolevy luistaa eikä siis pyöritä kompuraa. Näissä on muistaakseni lämpökytkin kompurassa, joka katkaisee kompuralta sähkön mikäli lämpö nousee liikaa. Tämä tulee eteen siinä vaiheessa, kun vetolevy on kulunut niin paljon että vetolevyn ilmaväli on liian suuri. Ilmaväli pitäisi olla ~1 mm luokkaa (helposti mitattavissa rakotulkilla).
Jos siis kompuran kytkin naksahtaa nappia painaessa, kylmäainetta on riittävästi ja sähköt kunnossa, mutta vetolevy luistaa. Jos taas mitään ei tapahdu kompuralla, voipi olla johto yhteys kateissa kompuran ohjauksesta.