sitten vikakoodit ja kalleinpana, vaihtaa kaikki suuttimet.
Kannattaa testata ne suuttimien ohivuodot ennenkuin mitään rupeaa vaihtelemaan.
Eli moottorin koppa nostamalla pois, ja paluuletkut irti, tilalle läpinäkyvää letkua,
ja ripustaa letkut konehuoneeseen.
Starttaa normaalisti muutaman kerran.
Katso tuliko joihinkin letkuihin moninkertainen määrä dieseliä muihin verrattuina.
Tuon voi testata myös esim. vedätyttämällä auton käyntiin, jos on manuaali.
Suutinvikainen lähtee yleensä käyntiin vetämällä hyvin,
startti vaan ei kylmässä jaksa pyörittää riittävästi jotta railipaine nousisi niin korkeaksi että
suuttimia yritettäisi edes avata...
Käytetyt, toimivat suuttimet maksaa n. satasen kipale,
ja suuttimia on 3 eri luokkaa tuon ikäisissä.
Suuttimien päällä on ympyrä ja sen sisällä numero 1,2 tai 3.
Minulta löytyy 1-luokan suuttimia toimivia 3 kpl jos on tarve...
Kaikkia ei siis tarvi vaihtaa kerralla, luokan vaan pitäisi olla sama kuin muissa.