Samppasport  Futurez

760 GLE -83 B230"FK", myyty

  • 18 Vastauksia
  • 7088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
760 GLE -83 B230"FK", myyty
« : 03.11.2012, 14:49:54 »
Tämä laite on ollut hallussa tässä vaiheessa jo noin 7v ja 4kk. Silloin oston jälkeen aika pian tuli tehtyä peltityöt, maalaus, vaihdettua sisusta tuoreemmaksi mustaksi 940 kojelaudalla, uusittua tuulilasi ja muuta pientä. Sen jälkeen sai maata heinäladossa yli 6v tähän syksyyn asti hyvin rauhassa kun tuli ilmoitus että pitäis saada muun tavaran tieltä pois. Tuumasin tehdä samontein kilpiin jottei jatka nurkissa pyörimistä, koska ei rullaavanakaan mennyt kaupaksi. Onhan tästä jo nyt noin kuukausi aikaa kun kävin hakemassa työpaikan pihaan.

Ennen ja jälkeen:


Tekniikkavaihtoehtoja on vuosien varrella ollut muutamia ja lopulta tulin tulokseen päästää itsensä helpolla ja ostin AVK:lta -97 940 purkuun joka käy luovuttajaksi. 940:stä siirtyi kone, hammastanko, koko auton johtosarjat(ei tarvinnu modata mittariston johtoja jne.), tankki, heittolukollinen taka-akseli tukivarsineen ja muuta pientä. Koneeseen perusjutut eli kaikki stefat, jakopää, pakosarjantiivisteet ja uudet öljyt. Muutoin toistaiseksi täysin vakio. Laatikoksi laitoin tässä vaiheessa M47 8v turbo-Saabin asetelmalla ja littupyörällä. Alunperinhän piti tulla kone täysin vakiona paikoilleen V:> Moottorinohjauksesta huolehtii MS2 v2.2 levyllä, kierrostieto hallijakajalta ja turboksi vaihtui HX35 12 pakopesällä ihan vaan sen takia koska vakio mitsu oli väljä ;D Rälläköin vakiosta pakosarjasta huulen pois ja tein Holsetille lyhyen väliputken jotta mahtuu olemaan ja sai hukkaportille putken. Hukkaportti on samanlainen Tial-kopio kuin oli 242:ssa. Cooleri on kennoltaan 350x400x76 taaksepäin olevilla lähdöillä. Oikeanpuoleisen lähdön hitsautin eri paikkaan niin ei tarvinnut rälläköidä valojentauspelleistä kuin pienet suikaleet pois, jotta mahtui syylärin etupuolelle. Pakoputkisto turbolta takapöntölle on 3", takapönttö ja häntä 2,5".

Puskurit ovat uudemmasta 700:sta, ne tuli käytyä purkamassa kans joskus yli 6v sitten talteen. Maski on vielä laittamatta paikalleen koska näytää sen kanssa todella hölmöltä, kehiteltävä jotain ns. järkevää jottei jää kauhea rako puskurin ja valojen väliin. Lisäksi vaihdoin uudemman mallin etutolpat koska tämän ikäisessähän on alkujaan 240 jousilautasella olevat tolpat. Tolppia asentaessa tuli huomattua pieni ero vanhassa ja uudemmassa korissa. Tolpan yläpään läpivientireikä on pienempi vanhemmassa ja uudempi yläpää tuli juuri ja juuri läpi. Myös kiinnityspulttien asentoa piti muuttaa pystymmäksi, uudemmissahan ne ovat hieman kallellaan toisistaan poispäin. Katsoin myös, että iskarin yläpää tulee aika lähelle konepeltiä ja niinhän ne katsastusreissulla ottivat kiinni konepeltiin. Kierteettömän osan laikkasin pois ja nyt on sopiva. Korissa yläpää tulee siis 1-1,5cm ylemmäs kuin uudemmissa. Kaikkea pieniä muutoksia ajan myötä. Vakioista 13,5mm lankaisista etujousista nappasin pois 1,75 kierrosta ja takaa 2. Taakse tuli 6-ovisessa ja hopeassa 745:ssä olleet Gazin lyhemmät jäykkyyssäädettävät jottei jouset pomppaa aina pois paikaltaan.

Hukkaportin sijoituspaikka on vähän vähemmän huoltoystävällinen, öljynsuodattimen vieressä etupalkin takapuolella alaspäin. Mutta kun ei sitä oikein fiksusti muuallekaan saanut ja onpa pois näkyvistä :) Voi olla, että otan öljynsuodattimen vesikiertojalan pois ja laitan sudin suoraan lohkoon, parhaiten tilaa siten saa suodattimen vaihdolle jne. Kaikkea pientä vielä puuttuu sisustasta ja ulkopuolelta. Osa on olemassa, osa on hukkunut jonnekin ja etsittävä sekä hommattava. Isommat suuttimet tulevat 245:stä kunhan vaihdan siihen isommat.

Olihan siinä kaikkea pikkujuttua kasatessa, mutta ei mitään ihmeitä. Esim. 940 tankki meni heittämällä alkuperäisen peltisen tilalle, eivät olleet muuttaneet kiinnityspulttien paikkoja ajan myötä. Samalla laitoin 940 bensalinjat. Perusvarusteina sähköpeilit, jotka hommasin alkuperäisen malliset ja sähkölasit. Kuraläpät tilasin Volvolta, ens viikolla pitäis päästä ruuvaamaan kiinni.

Rekisteröintikatsastus tuli suoritettua hyväksytysti eilen, tarvittavat muutokset kirjattiin auton tietoihin ja ruuvasin paikalleen kilvet aiemmalla tunnuksella. Muutama sata kilsaa ajoa takana ja mikäs siinä ajellessa. Yllättävän hiljainen ajella vaikka sisustassa ei ole kaikki verhoilupaneelit paikallaan ja lattiasta uupuu äänieristeitä. Kone on vielä todellakin täysin vakio, T-nokalla hyvin nöyrä ajaa eikä sen puoleen mikään pakko ois muuttaa. Hommailen jossain vaiheessa toisen kannen jonka porttaan ja teetän seetit. Kaveriksi sille hyllyssä oleva VX hieman myöhästetyllä ajoituksella.

Koko kuvakansio.
Ja niputtelukuvat nyt syksyltä.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2013, 18:26:25 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B230"FK"
« Vastaus #1 : 14.11.2012, 23:49:37 »
245:n vanhat 683cc suuttimet vaihdoin viime viikolla ja eilen tyrkkäsin tankin täyteen E85:ttä. 40% lisää req fueliin ja alipainealueen seos oli kohillaan kerrasta. Hyvin pientä hienosäätöä, mutta pääasiallisesti ei tarvinnut koskea mihinkään. Ahdoilta puolestaan reippaasti pois. Sytkäennakkoa nostin 5 astetta. Tuli siihen lisää vetoja aika selvästi, nyt alkaa jo selvästi vaatimaan parempaa kytkintä ja sitä myöten tietysti lootaakin :P Kylmäkäynnistysasetuksia joutuu vielä rukkaamaan, aamulla tuli vähän jo säädettyä pikkupakkasessa.

Hella Rallye 225 lisäpitkät laitoin ja kattelin että sisällä oli ties kuinka vanhat sinisävyiset Bilteman 100W polttimot. On kyllä aneeminen valoteho niissä. Vaihdettava polttimot jotta näkeekin. Ajovaloihin vaihdoinkin tänään Osram Silverstarien tilalle jotain muuta, eikä pimeys ja märkä asfaltti enää haittaa niin pahasti vaikka valoteho ei ollutkaan huonommasta päästä aiemmin. Vasemmalla tarvikeumpio/lasi vaan antaa ikävästi joitain hajavalopisteitä. Oikealla hyvä orkkis pitää kuvion kuosissa kuten pitääkin.
Sisusta ois pikkupuutteita lukuunottamatta nipussa, kuskinovipahvi vaihdettu uudempaan, etuovissa tulpat veivinrei'issä ja vasen takaovenkahva sai rosteripintansa. Kattoverhoilun pintaa ois koetettava liimailla takaisin paikoilleen. Kuraläpät ruuvasin joka nurkkaan kiinni ja laitoin takapuskurin alusmuovin paikoilleen. Tuurissaan häntäputken linjaus osui kohdalleen ja jää juuri irti muovista.
Uutta kuvaa vois ottaa heti kunhan sen saa jossain välissä pestyä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B230"FK"
« Vastaus #2 : 28.11.2012, 19:36:21 »
E85:llä ajellut muutaman tankillisen ja työmatkassa kulutus näyttäis olevan siinä 12,8l/100km. Vajaa 400km tuli pidempää ajoa, siihen päälle noin 150km työmatkaa ja tulos noin 12,4l/100km. Googlemapsiin verrattuna matkamittari näyttäis 2% vähemmän kuin on ajettu ja kulutukset on nyt siitä välistä laskettuna. Aamulla katellaan millainen on käynnistyvyys näillä säädöillä jos on vähän enemmän pakkasta kuin pari astetta. Tähän mennessä lähtenyt kohtuullisella vieterillä käyntiin ilman kaasuun koskemista ja jäänyt käymään 800rpm tuntumaan tasaisesti. Joutokäyntimoottoria ei ole käytössä, eikä näillä näkymin tarvitse tähänkään. TPS sen sijaan pitää lisätä, koska ms2 näyttää triggaavan kiihdytysrikastuksen turhan herkästi mapista ms1:een verrattuna.
Kaikkiaan rekisteröinnin jälkeen ajoa on tullut vähän vajaa 2000km. Ei mitään kummosia ongelmia, venttiilikopantiivisteen vaihdoin eilen koska vuoti reilusti ja viimeinkin kärsi pestä kun pakasti.

Käytetty -618 SRE asetelma ja sille sovitettu kevennetty vauhtipyörä tuli haettua tänään haltuun ja vein vauhtipyörän sorvattavaksi asetelman upottamista varten. Josko ens viikolla näihin aikoihin ois jämäkämpi kytkin ja vois ajatella penkitystä. Sitten ei tartte varoa kuin vaihdelaatikkoa ::)

Vielä kun vaan sais noita osapuutteita täydennettyä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=26682.0
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B230"FK"
« Vastaus #3 : 28.12.2012, 22:55:10 »
Kytkimen vaihdoin jo aikaa ennen joulua, jätin vaijerihilut paikoilleen ja hetken niiden kanssa joutui vääntämään että sai irrottamaan, mutta eihän se ollut tarpeeksi hyvä. Eilen vaihdoin nestekytkinosat ja tilanne korjattu sen suhteen. Pystyis vähän kurittamaan jos ois pitoja ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 760 GLE -83 B230"FK"
« Vastaus #4 : 28.12.2012, 23:07:58 »
Johan se nytten on jo joulukuu, eli kyllä se kesä sieltä tulee, niin pääsee kuivalle kokeilee..  ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B230"FK"
« Vastaus #5 : 29.12.2012, 00:24:20 »
Toivottavasti tätä ei tartte keväällä pyöritellä käsissä enää. Eiköhän penkityksen jälkeen saa jatkaa matkaa muualle, ei tässä muuta tarkoitusta ole ollukaan koko kasauksella ja rekisteröinnillä ;) Kun ei kerran rullaavana menny kaupaksi niin nyt vois vahingossa mennäkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B230"FK"
« Vastaus #6 : 25.01.2013, 21:30:28 »
Nyt ois jonkinlainen penkityskin suoritettu. Eilen poikkesin Savon autotunella suorittamassa toimenpiteen. Muutama veto, yläpäätä laihensin koko ajan ja sillä sai tehoalueen paljon laajemmaksi. Sytkäennakkoa lisäsin muutamia asteita ja silläkin luonnollisesti tuli parannusta. Ei viitsinyt vaan enempää ennakkoa nostaa, koska ei ollut nakuluureja käytettävissä. Tehokäyristä näkee hyvin kohdat, joissa parannusta ois saatavilla lisäsäädöllä. Toki jos kansi ja nokka ois vähän muuta niin lukematkin ois heti paremmat. Paineennousun erosta ei pysty sanomaan juuri mitään, koska ei ole ollut keliä koettaa miten käyttäytyy. Tavalleen ollut ennen penkkiä säädötkin jo sillä seinällä, nyt on vielä hakuvaihe sytkäennakon suhteen.

Kaikesta huolimatta lopputulos 1,3bar paineella 257hv @ 5200rpm ja 373Nm 4431rpm. 250hv tuntumassa pyöritään 5000-6000rpm ja sen jälkeen menee edelleen tuhdille. Toisaalta eipä T-nokalla kauheita kierrätetä, nyt se on hieman myöhästettynä tosin. Oishan se mielenkiintoista koettaa A- tai V-nokalla ja koettaa sytkäennakon hakemista kohilleen. Kyllä sieltä selvästi enemmän pitää irrota vielä samalla paineella. Ja tietysti näillä säädöillä jos pääsis käymään esim. siinä penkissä jossa kävin 242:lla ja 245:llä. Mutta se penkki lie edelleen levällään muuton jäljiltä.

Nythän tämä ois sit aika myydä? :)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B?
« Vastaus #7 : 08.02.2013, 21:17:03 »
Tekniikka lähti omille teilleen. Nykäisin töiden jälkeen paketin irti, eli kutakuinkin cooleri, kone apulaitteineen turbon kera, suuttimet, ahtoputket ja dp. Kiireettömästi puuhastellessa 2,5 tunnissa roippeet olivat ostajalla kyydissä ja työkalut järjestettynä paikoilleen ::)
Tekniikan suhteen jatko on auki, vaikka vahvasti yksi konevaihtoehto on mielessä. Alunperin meinasin tehdä toisen 240 farkun "englantilaisen" kaveriksi, mutta koska tämä ei mennyt kokonaisena, voipi se tekniikka tulla tähän. Eipähän tarvitse tehdä kummosia ruostehommia ihan heti. Liikennekäytöstäpoistossa siihen asti kunnes uusi tekniikkapaketti on valmis.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 760 GLE -83 B?
« Vastaus #8 : 08.02.2013, 21:24:34 »
Onhan tää ollu sulla jo niin kauan että et vaan voi luopua, vai mitä?
Toisekseen, siisti pelihän tuo on ja peltihommia ei varmaan tartte vuosiin tehdä.

Jännityksellä odotellen uutta tekniikkaa että mitä se pitää sisällään  :nälkä:

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B?
« Vastaus #9 : 08.02.2013, 21:51:58 »
Onhan se ollu jo aikansa. Eikä siinä muuta vikaa ole kuin se, että ei ole farkku :idiot2:
Tekniikan osat on olleet hallussa jo hyvän aikaa, vaatii lähinnä enää muutamien osien koneistuksia ja niputusta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83
« Vastaus #10 : 15.02.2013, 21:59:28 »
Korvaava farkku löytyi(siitä sitten myöhemmin), joten nyt on koppa rullaavana kaupan: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=30114.0
« Viimeksi muokattu: 03.06.2013, 20:38:39 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B230"FK"
« Vastaus #11 : 03.06.2013, 21:53:18 »
Koska rullaavana ei mennyt kaupaksi, tuuppasin joutessani viikonlopulla paikalleen jälleen B230FK:n. Nyt vain kone on vuosimallia -95 ja ulkoiset osat ovat B230ET:stä.

Alkujaan purkuauto tuli haettua sitä varten, että sais hauturiin 531 kannen. Eihän siinä sitä ollut, mutta haun jälkeen paremmin tarkastellessa moottori osoittautuikin FK:ksi. Aika tiuhaan tehtyjen huoltomerkintöjen perusteella kone oli vaihdettu viitisen vuotta sitten ja laskujen mukaan on nyt ajettu noin 250tkm. Vaihteisto sylki ykköstä pois heti ja voimalla, ostin mukaan toisen M46:n dieselin perästä. Laatikosta kytkinkoppa ja perän laippa vaihtoon. Kaikki moottoriin liittyvät osat purin konehuoneen puolelta siirtoa varten. Koneen ollessa irtaallaan tein perushuollon eli vaihdoin tulpat, ilmansuodattimen, termostaatin, Valvoline VR1 10W-60 +suodattimen, jakohihnan, kytkinakselin silmälaakerin ja kampiakselin etustefan. Laatikkoon laitoin uudet öljyt, vanha olikin aika mustaa. Vähästä oli kiinni, etten tyrkännyt tätä pakettia hauturiin sellaisenaan.

Viime viikonlopulla laitoin koneen paikoilleen ja laitoin paketin siirtelykuntoon. Moottorinjohtosarja on ET-koneesta, joten se ei kauhean hyvin juttele -97 940 korinjohtosarjan kanssa. Väliaikaisliitoksella se nyt on, vielä tarttis joko uudemman moottorinjohtosarjan tai liittimet jottei tarvitse pilkkoa korin puolelta. Tänään syyläriin puuttuva tulppa päätyyn(kolariauto, liekö lentänyt tulppa mäelle siinä rysäyksessä), nesteet sisään, joutokäynnin hakua kohilleen sekä ajelua työpaikan pihalla. Jos aamulla ottais liikennekäyttöön ja kävis iltasella ajelemassa. Nappivitosen sähköt vielä laitettava kuntoon. Saa nähdä löytyykö vitosta vai onko se huollettava. Sen päälle sitten konehuoneen siistimistä, kattoverhoilun vaihtoa ja muuta mukavaa.

Tuli huomattua, että helmojen kiveniskumassa on halkeillut. Siellä taitaa muistikuvan mukaan olla pelkkä pohjamaali osittain alla ja talven jäljiltä tunkee pientä ruostetta näkyviin. Hiekkapuhallutettava helmat ja maalattava kunnolla.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2013, 21:56:46 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B230"FK"
« Vastaus #12 : 05.06.2013, 23:46:03 »
Reilu 250km tullut ajeltua, työmatkaa ja vähän muutakin.
Eilen ennen ajelua vaihdoin uuden laatikontukikumin ja vedin ylivaihteen sähköt. Vitonen toimii hienosti. Automaatin ylivaihteen releelle on valmiit johdotukset, kokeilin siitä ylivaihteen merkkivaloa, mutta toiminta on toisin päin kuin manuaalissa. Ois palanut aina kun vitonen ei ole käytössä. Ei mitään ihmeempiä vuotoja, öljynpaluun ja pakosarjan tiivisteet ois hyvä uusia. Bensakartasta ei tarvinnut yksittäisiä pisteitä juurikaan muutella, muutti vaan koko alueelta kerralla. Alkuunsa ahtoja oli vain 0,5bar, portin tankoa ruuvaamalla sai jopa 0,7bar. Olkoot siinä niin pitkään kunnes saa rajapaineventtiilin kiinni. Ajeleehan sillä nyt hauturiin verrattuna mukavammin :P Tänään iltasella veivasin vielä 6-ovisesta Polarikset alle, olihan itikkaa liikenteessä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B230"FK"
« Vastaus #13 : 06.06.2013, 22:42:52 »
Lämmityslaitteen sain toimimaan juuri niin kuin kuuluukin. Melko härveli tuo ACC. Virtakytkennät kohilleen, säädinyksikön alipainekellon vastajousi paikoilleen ja epämääräisen ruuvin poisto säädinyksikön kopasta. Iso kiitos TVS:lle helpdeskistä.

Piti mennä ottamaan kuvakin pölyisestä autosta Polariksien kera.


Ajovaloja käytin talvella paikoillaan toisessa autossa. Sen jäljiltä valojen alalistat ovat mustat ja maalasin ajovalolasin reunat, heijastimen keskikuvun ja kaikki heijastamattomat pinnat umpion sisältä mustalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 GLE -83 B230"FK"
« Vastaus #14 : 08.06.2013, 21:13:56 »
Eilen muutin dp:n asentoa, oli jäänyt hieman huonosti ja vuoti turbon päästä. Ei ollut yhtään mustaa putkessa tai pakopesän suulla, jotain vikaa vissiin ::) Vielä pakosarjantiivarit, supattaa jonkin verran. Laturin maajohdon uusin. Noin 0,5 voltilla pieneni hävikki, nyt on alle 0,3V. Mietin nostanko ahdot kiloon vai jätänkö ennalleen ja tankkaan E85:ttä. Menin ja otin E85:ttä tankin täyteen sekä heitin perus 40% lisää req fuelia. Ennakkoa nostin viisi astetta ahtoalueen rajalle ja paineilla, pintakaasulla neljä. Pari prosenttia piti nostaa vielä bensakarttaa kun tänään otin täydennystä ja bensaa jäi enää tilkka sekaan. Enemmät säädöt sitten kunhan pakosarjantiiviste ei enää vuoda.

Tänään tuli maantieajoa perus kesänopeuksilla muutamien ohituksien kera. Googlemapsin arvion mukaan auton mittari kerää noin prosentin vähemmän matkaa kuin olis ajettu. Mittarista laskettuna kulutus ois 11,2l/100km. Jatkettava vissiin laskeskelua, tuntuu kovin alhaiselta. Tai sitten johtuu ehkä siitä pienestä seikasta ettei tehoa ole, eikä soppaakaan mene koneeseen kovin paljoa ;D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron