Mittaustuloksia EGR:n vaikutuksesta:
Ulkolämpötila -6 astetta, tyhjäkäynnillä, tyhjäkäyntiä kaupunkiajon jälkeen niin kauan, että lämpötilat ovat vakiintuneet (n. 15 min), lämmityslaitteen lämmönsäätimet maksimilla, puhallusnopeus maksimi, aut. ilmastoinnin puhalluksen suuntaus lounaassa (alas ja kojelaudan päädyistä), puhalluslämpötilan mittaus oikeasta päätysuuttimesta, moottorin jäähdytysnesteen lämpötilan mittaus OBD-liittimestä, sähkölämmitystulppien sulake irrotettuna:
EGR tukossa: moottori 61 astetta, sisäänpuhallus 36 astetta.
EGR toiminnassa:moottori 70 astetta, sisäänpuhallus 42 astetta.
Toinen testi: Maantieajoa vakionopeussäätimellä 80 km/h, mittaukset samasta maantien kohdasta, jossa ei ole ala- eikä ylämäkeä useamman kilometrin matkalla ennen mittauskohtaa. Ulkolämpötila -16 astetta, puhallus maksimilla, lämmönsäätimet maksimilla jne.
EGR tukossa: moottori 76 astetta, sisäänpuhallus 45 astetta.
EGR toiminnassa: moottori 88 astetta (=termostaatti raottuu jo tässä), sisäänpuhallus 53 astetta.