Samppasport  Futurez

Mistä vinokoneeseen "leveä" jakopään koppa??

  • 7 Vastauksia
  • 4566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Mistähän löytyis B230 koneeseen jakopään koppa kun käytetään leveetä remmiä ja leveitä hammaspyöriä?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Mistä vinokoneeseen "leveä" jakopään koppa??
« Vastaus #1 : 29.03.2013, 18:51:04 »
Mistähän löytyis B230 koneeseen jakopään koppa kun käytetään leveetä remmiä ja leveitä hammaspyöriä?
Jossain oon nähny hiilikuidusta tehtyjä, mutta ovat olleet 16v kannelle...

Itse tein omaan B230 + 16v komboon 6mm polykarbonaatista



Rallipeliin tekisin ehkä lasikuidusta tai hiilarista.

Miks muuten leveä remmi? 8v koneessa ainakin ihan turha keksintö.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Mistä vinokoneeseen "leveä" jakopään koppa??
« Vastaus #2 : 29.03.2013, 19:56:58 »
Miks muuten leveä remmi? 8v koneessa ainakin ihan turha keksintö.

Ralli ja rata peleissä varmistellaan jaon hyppimättömyyttä. Kovat venttiilijouset ja isot nostot nokassa
Alahihnapyörään kun saadaan lisää leveyttä niin kestokin paranee
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: Mistä vinokoneeseen "leveä" jakopään koppa??
« Vastaus #3 : 29.03.2013, 20:23:46 »
Ens kerralla kun otetaan kansi irti niin voit tulla kokeileen kuinka "kevyesti" nokka pyörii. Ekalla kertaa kun käytettiin kansi huollossa (ammattilaisella) niin luulin että nokka on leikannu kiinni kun sitä pyörittelin, ei se remmi kovin helpolla pääse... Kireys säädetään sillain että kun tuntuu olevan jo liian kireellä niin kirrataan viä vähän. Muuten menee remmi per kisa, kokeiltu on.

Sitten on remmi oikeella kireydellä kun laitetaan koneeseen 7000-8000rpm ja nostetaan kaasu kerrasta, jos remmi väpättää kampuran "jättöpuolelta" niin on liian löysällä.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä vinokoneeseen "leveä" jakopään koppa??
« Vastaus #4 : 30.03.2013, 17:33:36 »
Itse meinasin tehdä b23een leveän kopan kahdesta alumiinikopasta..

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä vinokoneeseen "leveä" jakopään koppa??
« Vastaus #5 : 05.09.2013, 21:24:49 »
Itse meinasin tehdä b23een leveän kopan kahdesta alumiinikopasta..

Enpäs tehnytkään. Alkuperäinen mahtuu kun laittaa 3mm prikat alle ja hioo kopasta hihnapyörien taakse menevän osuuden pois.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Mistä vinokoneeseen "leveä" jakopään koppa??
« Vastaus #6 : 07.09.2013, 22:43:13 »
Millasia koneita herroilla on jos saa kysyä, kun kerran jakopääkin on aika stydiä kamaa?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8928
  • Teiden tukko
Vs: Mistä vinokoneeseen "leveä" jakopään koppa??
« Vastaus #7 : 08.09.2013, 08:04:52 »
Itse tein omaan B230 + 16v komboon 6mm polykarbonaatista

Jahka saan oman 16v moottorin joskus eteenpäin, teen siihen jakopäänkopan haponkestävästä pellistä.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

KL-varaosat  Race.fi