Kulkukoira  Proturbo

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 110027 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #285 : 11.10.2018, 22:17:24 »
Kytkinkoppa paikallaan, sama homma kun viimeksi hitsin jälkeen, eli taas koppa hollille ja kone käyntiin ni asetelma sai tarkkuus sorvata itsensä koppaan sisäpuolelta.

Suutin pitää viel keksiä jotain ettei polta autoa jos rupeaa taas vuotamaan. Jostain pitäis saada uus sarja tilattua.

Konekin lähti nätisti käyntiin kun korjasin puolien johdot, oli 1+2 pyttyjen puolista irronnut kaapelit kun olin laittanut tilalle 2,0t koneen 2cm pidemmät puolat.

Ens viikolla laatikko paikalleen taas, ni katotaan liikkuuko.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2018, 22:20:04 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #286 : 17.10.2018, 01:16:45 »
Tänään saatu laatikko paikalleen ja kokeiltua että voima siirtyy pyörille. Yhdestä ulommasta vetonivelestä oli kuulia paikallaan pitävä "häkki" haljennut, joten se tuli samalla ehjättyä. DP paikalleen uudella modatulla V-band klemmarilla (tilasin 3" mutta sain 3,5" niin pienensin).

Kattoo jos huomenna riittäis töiden jälkeen energiaa pultata vaihdekeppiteline kunnolla koriin (yks korimutteri irronnut) ja sit vielä pakoputki ja vähän muuta romua paikalleen.

Jostain pitäis saada jytymmät vetoakselit tähän. Noi hepposet nivelet ei oikeen tykkää koneen tuottamasta momentista  :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #287 : 17.10.2018, 12:55:40 »
Mielikuva tölkkitransportterin vetareiden sopivuudesta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #288 : 17.10.2018, 18:47:47 »
Mielikuva tölkkitransportterin vetareiden sopivuudesta.
Juu, jommassakummassa päässä siinä on ainakin sama nivel, mutta luulen että ne ovat samat joko kun BMW188 perään sopivat about 96mm pulttikehällä tai sit pikkuvolvon 88mm kehällä.

Itse akselit kestävät hyvin, mutta ulommista nivelistä räjähtelee se "häkki". Pitäis löytää jotain tosi paljon järeämpää. Tosin sekin auttaisi varmaan että ei olisi hirveitä välyksiä nivelissä. Katellut uusia niveliä, mutta hankala niitä on löytää vaikka on periaatteessa samaa kamaa kun esim saman ikäisissa BMW, Golf jne. Ihan perus löbron vakionopeusnivel, samankaltainen (näyttää ihan samalta) löytyy esim. S90 kardaanissa ja Audi A8 myös perän yhteydessä.

Tänään liikkui ekan kerran omin voimin. Korjattavaa on pienen lenkin perusteella. Kardaani täristi ja sitten ilmeisesti irtosi tms kun veto katosi. Tätä ei tehnyt ennen. 2-4 vaihteet hankala saada päälle, luulen tietäväni korjauksen siihen. Tutkitaan.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #289 : 14.05.2021, 14:54:17 »
Kardaanin panta saatiin korjattua kun oikea metallimies sorvasi sen suoraksi ja liitti 360 volvon puolikkaan pannan ja BMW 10boorisen holkin yhteen. Nyt ei täristä ja sain syksyllä ajeltuakin about 50km rallia suljetulla vapaasatama alueella.

Kumiakin polttelin, niin että naapuri otti siitä nokkiinsa. :D

Sitten se alkoi käydä vain 3 pytyllä, 2.syl jostain syystä pois pelistä. Pitää tutkia vielä.

Irroitin pohjasta kaikki mustat öljymassat syksyllä jotta saan pohjan kerralla kuntoon. Kyllä sieltä laitettavaa löytyi mutta ei mitään isoja määriä, helppoja korjauksia onneksi muutama, ja yksikään ei onneksi helmoissa.

Pahin on takajousien takakiinnikkeiden happamuus, mutta tuntuu olevan näiden tyyppivika kun katsoo ulkomaan foorumeja.

Yrittänyt löytää uusia takakiinnikkeitä tuloksetta sama takalokasuojia. Sais sitten jossain välissä koko auton maalattua uudestaan että kukaan ei edes voi kuvitella että pellin alla on muuta kun 1,4 72hv. :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Elekma  Autoracing