KL-varaosat  Race.fi

Amazonin kojelaudan pehmusteen korjaaminen

  • 3 Vastauksia
  • 3281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Amazonin kojelaudan pehmusteen korjaaminen
« : 18.06.2013, 21:37:04 »
Millä olette korjanneet amazonin kojelaudan pehmusteen halkeamia ? ( sikaflex ?)

Kojelaudan pehmuste on amazonissani muutoin ehjä, mutta mittarin oikealla puolella on yhden "viivan" kohdalla repeämä.
Pehmuste ei ole vääntynyt mitenkään vaan istuu hienosti ja siinä on vain tuo mittarin oikealla puolella oleva
halkeama, joten sen vuoksi koko pehmusteen vaihto ei tule nyt ensimmäisenä mieleen.

Millähän tuon saisi mahdollisimman huomaamattomasti korjattu ?

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin kojelaudan pehmusteen korjaaminen
« Vastaus #1 : 19.06.2013, 09:43:11 »
En ole itse korjannut, mutta kuulemma kannattaa hieman poistaa materiaalia siitä halkeamasta ja täyttää se jollain mustalla massalla joka kuivuu joustavaksi. Osa massoista jää turhan pehmeäksi. Muistelen että Sikaflex kuivuu pinnaltaan sopivaksi, mutta varmista vielä jostain.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazonin kojelaudan pehmusteen korjaaminen
« Vastaus #2 : 19.06.2013, 16:54:17 »
Mä olen niitä muutaman korjannut tuolla Ilarin mainitsemalla tyylillä. Ekaksi ajaa rälläkän katkaisulaikalla uran kunnolla auki ja sitten laittaa Sikafleksia. Sormella saa vetäistyä aika nätin sauman ja lopuksi Mastonin mattamustaa spraymaalia koko pehmusteen päälle. Tulee tosi hieno, mutta ajan kanssa ne saumat kyllä alkaa repeilemään uudestaan.

Poissa Janne H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: Amazonin kojelaudan pehmusteen korjaaminen
« Vastaus #3 : 02.08.2013, 11:55:24 »
Itse paikkailin oman kojelaudan repeämät Sikaflexillä kuten edellä kirjoitettiin. Tosin ilman katkaisulaikkaa ja päällemaalausta. Lopullisen tuloksen näkee vasta pidemmän ajan päästä, kun selviää miten sikaflex alkaa elämään noissa raossa ja muutuuko väri vuosien varrella.

http://zenjavolvoamazon.blogspot.fi/2013/08/kojelaudan-paikkalua.html

« Viimeksi muokattu: 02.08.2013, 11:58:12 kirjoittanut Janne H »
Amazon -70 zenjavolvoamazon.blogspot.com

“The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed.”
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy