KL-varaosat  Race.fi

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2544 Vastauksia
  • 677253 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
V70 vm. 2016 D3:ssa on ilmeisesi 6-pykäläinen automaatti ja D4:ssa 8-pykäläinen. Onko niissä selkeä ero, että kannattaa valita D4? Lastullahan niistä saa samantehoiset muuten. Eli onko merkittävää eroa?
Jos toisessa on 6-pykäläinen niin siellä on 5 sylinterinen ja D4 on uusi VEA kone eli 4 sylinterinen eli aika paljonkin eroa on :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Onko varmasti näin? Olen törmännyt useampaan ilmoitukseen, jossa nimenomaan D3-koneen yhteydessä on 6-portainen laatikko. Vm. 2016 ei kai viispyttyisiä ole kuin nelikoissa. Vai olenko vain katsonut väärin.

Kysymys voisi olla näinkin, että onko näillä automaateilla paljon käytännön eroa?

Poissa ReijoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • Audilla ja Toyotalla mennään
Onko varmasti näin? Olen törmännyt useampaan ilmoitukseen, jossa nimenomaan D3-koneen yhteydessä on 6-portainen laatikko.

V60:ssa ainakin oli VEA D3:ssa 6-vaihteinen automaatti. Sama lienee V70:ssa.

Tuossa kuvaruutukaappaus V60 2015 hinnaston teknisistä tiedoista.



Mutta minulla ei ollut kuin D4 8-vaihteinen automaatti, johon olin tyytyväinen. En siis osaa sanoa D3:sta mitään, verrattuna D4:een. En ole edes ajanut sellaisella.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2018, 20:41:05 kirjoittanut ReijoM »
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
V60:ssa ainakin oli VEA D3:ssa 6-vaihteinen automaatti. Sama lienee V70:ssa.

Tuossa kuvaruutukaappaus V60 2015 hinnaston teknisistä tiedoista.



Mutta minulla ei ollut kuin D4 8-vaihteinen automaatti, johon olin tyytyväinen. En siis osaa sanoa D3:sta mitään, verrattuna D4:een. En ole edes ajanut sellaisella.
Niin joo, tuon unohdin. Mutta tuliko V70 nuo pienet VEA koneet koskaan?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Onpa sekava taulukko. Eikö tuosta saa sen käsityksen että D4 on saanut kuusi- sekä kahdeksanvaihteisena?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Onpa sekava taulukko. Eikö tuosta saa sen käsityksen että D4 on saanut kuusi- sekä kahdeksanvaihteisena?
6v manuaali ja 8-lovinen automaatti. 6-lovinen automaatti (D4 AWD) vain vanhaan 5-pyttyiseen. Ei sen sekavampaa  8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
6v manuaali ja 8-lovinen automaatti. 6-lovinen automaatti (D4 AWD) vain vanhaan 5-pyttyiseen. Ei sen sekavampaa  8)

Ai niitä on vielä manuaalivaihteistojakin :2funny: My bad
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6860
  • Kaikkee sitä...
Onpa sekava taulukko. Eikö tuosta saa sen käsityksen että D4 on saanut kuusi- sekä kahdeksanvaihteisena?

Toinen manuaali ja toinen automaatti?

E. Jaa kato huomasitte jo! :D
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa JykäD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Nykyinen autoni on V70 D3 vm-2011 automaatti 6-vaihteisena. Olen harkinnut vaihtaa sen V70 D4 vm-2015 tai 2016 malliin, ehdottomasti 5-sylinteriseen, ei näihin uusiin 4-sylinterisiin. Näissähän automaatti on 8-vaihteinen D4 mallissa.
Kun vm-2011 D3:n ilmoitettu keskikulutus on 6,1 l/100 km ja vm-2015 D4:n ilmoitettu keskikulutus 4,5 l/100 km.
Onko käytännössäkin uudella vaihteistolla ja moottoriohjauksella tuon suuruinen ero kulutuksissa?

Itse olen ajellut tuolla D3:lla vaihtelevissa ajo-olosuhteissa tankillisesta toiseen keskikulutuksella 5,5 - 5,6 l/100 km (Ajotietokone) ja mitattuna 6,0 - 6,2 l/100 km. Kesällä kulutus suurinta ja talvella pienintä huolimatta polttoainelämmittimen esilämmityksestä ja automaatti käytöstä, ajonopeus ratkaisee!
Pääsisinkö uudemmalla D4:lla noin 1,5 litraa pienemmällä keskikulutuksella?
Olis muuten neljäs V70 putkeen:)

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Nykyinen autoni on V70 D3 vm-2011 automaatti 6-vaihteisena. Olen harkinnut vaihtaa sen V70 D4 vm-2015 tai 2016 malliin, ehdottomasti 5-sylinteriseen, ei näihin uusiin 4-sylinterisiin. Näissähän automaatti on 8-vaihteinen D4 mallissa.
Kun vm-2011 D3:n ilmoitettu keskikulutus on 6,1 l/100 km ja vm-2015 D4:n ilmoitettu keskikulutus 4,5 l/100 km.
Onko käytännössäkin uudella vaihteistolla ja moottoriohjauksella tuon suuruinen ero kulutuksissa?

Itse olen ajellut tuolla D3:lla vaihtelevissa ajo-olosuhteissa tankillisesta toiseen keskikulutuksella 5,5 - 5,6 l/100 km (Ajotietokone) ja mitattuna 6,0 - 6,2 l/100 km. Kesällä kulutus suurinta ja talvella pienintä huolimatta polttoainelämmittimen esilämmityksestä ja automaatti käytöstä, ajonopeus ratkaisee!
Pääsisinkö uudemmalla D4:lla noin 1,5 litraa pienemmällä keskikulutuksella?
Olis muuten neljäs V70 putkeen:)

Luulenpa ettet pääse noin alas kulutuksessasi kuin ihan nysväämällä jo itsellesikin haitallisesti? Itsellä VEA 2016 8 vaihteinen Automaatti ja kesällä sekalaisessa ajossa menee noin 6-8 Litraa sadalla, talvella menee ihan toisissa svääreissä eli 8-11 Litraa sadalla sisältäen todella paljon Webaston käyttöä. Minä kun en halua koskaan :o palella autossani. 8)

Poissa JykäD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Luulenpa ettet pääse noin alas kulutuksessasi kuin ihan nysväämällä jo itsellesikin haitallisesti? Itsellä VEA 2016 8 vaihteinen Automaatti ja kesällä sekalaisessa ajossa menee noin 6-8 Litraa sadalla, talvella menee ihan toisissa svääreissä eli 8-11 Litraa sadalla sisältäen todella paljon Webaston käyttöä. Minä kun en halua koskaan :o palella autossani. 8)
Itselläni on siis webasto jatkuvasti päällä, sisälämpötila +24 asteessa ja silti talvella kulutus hyvin maltillinen. Siihen vaikuttanee se että täällä Keski-Uudellamaalla Lahden motaria ajellaan kesällä 135 km/h ja talvella enää 105 km/h ja kehä I:sitä Espooseen kesät talvet samaa nopeutta, motarin liikennenopeus ratkaisee keskikulutuksen.
Mutta onko noin että uudemman D4 (ja onko VEA 2,0 l 5-sylinterinen?) keskikulutus olisi noin korkea vaikka valmistaja antaa 1,6 l/100 km pienemmän keskikulutus väittämän:)

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Nykyinen autoni on V70 D3 vm-2011 automaatti 6-vaihteisena. Olen harkinnut vaihtaa sen V70 D4 vm-2015 tai 2016 malliin, ehdottomasti 5-sylinteriseen, ei näihin uusiin 4-sylinterisiin. Näissähän automaatti on 8-vaihteinen D4 mallissa.
Kun vm-2011 D3:n ilmoitettu keskikulutus on 6,1 l/100 km ja vm-2015 D4:n ilmoitettu keskikulutus 4,5 l/100 km.
Onko käytännössäkin uudella vaihteistolla ja moottoriohjauksella tuon suuruinen ero kulutuksissa?

Itse olen ajellut tuolla D3:lla vaihtelevissa ajo-olosuhteissa tankillisesta toiseen keskikulutuksella 5,5 - 5,6 l/100 km (Ajotietokone) ja mitattuna 6,0 - 6,2 l/100 km. Kesällä kulutus suurinta ja talvella pienintä huolimatta polttoainelämmittimen esilämmityksestä ja automaatti käytöstä, ajonopeus ratkaisee!
Pääsisinkö uudemmalla D4:lla noin 1,5 litraa pienemmällä keskikulutuksella?
Olis muuten neljäs V70 putkeen:)

Ainoa 5-sylinterinen noin uudessa on neliveto ja iskutilavuus 2.4L. Ja sen yhteydessä sama 6-portainen automaatti, kuin D3. D4:ssä 4 pyttyä ja 8-lovinen loota.

Poissa JykäD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Ainoa 5-sylinterinen noin uudessa on neliveto ja iskutilavuus 2.4L. Ja sen yhteydessä sama 6-portainen automaatti, kuin D3. D4:ssä 4 pyttyä ja 8-lovinen loota.
Eikö 2015 mallisetkaan ole enää 5-sylinterisiä?

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • www.vrcf.fi
Eikö 2015 mallisetkaan ole enää 5-sylinterisiä?
Ei oo. Mulla on -15 mallinen 2.0 d4 r4 a8 ;)

Kulutus 5.67 satasella. Atk taitaa näyttää 5.5. about 7tkm matkalta. Varmaan 80% maantietä 80-100 kmh. Parhaimmillaan 4.3 ajotietokoneen mukaan. Yleensä vähän yli 5. Nurkkapyörityksessä soppa kyllä maistuu

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Ei oo. Mulla on -15 mallinen 2.0 d4 r4 a8 ;)

Kulutus 5.67 satasella. Atk taitaa näyttää 5.5. about 7tkm matkalta. Varmaan 80% maantietä 80https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?action=unread-100 kmh. Parhaimmillaan 4.3 ajotietokoneen mukaan. Yleensä vähän yli 5. Nurkkapyörityksessä soppa kyllä maistuu

Juuri kuten sanoit! "Nurkkapyörityksessä soppa kyllä maistuu." Kokemukseni mukaan kun pysytään nurkissa kuluttaa kesällä n.7-8 Talvella jopa yli 10 Litraa sadalla.  Ja todella uudet VEA koneet 8- Automaatilla on 4-sylinterisiä.

 

Elekma  Autoracing