Autolla ajettu n. 230 000km. Tilanne muuttui hieman, aloin mittailemaan ja tosiaan moottorin liittimelle tuli n. 7v, joka välittömästi notkahti kun kytkin liittimen kiinni moottoriin, eli tipahti siis 0v:hen. Otin etuvastuksen irti ja purin kyseisen laitteen ja tutkin hieman (+koputtelin mosfettiä joka tuon yksikön sisällä on) kun fettiä koputteli niin lämppärin moottorin liittimelle tuli hieman lisää virtaa (kävi jossain 9v:ssä nopeasti). Purin fetin juotokset jotta sain fetin arvot selville ja juotin takasin reilulla lämmöllä + näteillä juotoksilla, mittailin myös fetin. Tilanne muuttui nyt senverran (ilmeisesti fetin lämpenemisestä johtuen) että puhallin hurraa nyt täysillä, lämpösäätöpaneelin katkaisija ei vaikuta mitenkään. Tuli mitattua myös lämmönsäätöpaneelin liuku skoopilla. Puhallin sammuu toki kun virrat sammuttaa.
Tästä voisikin päätellä että tuo "virtayksikkö"/etuvastus on romuna, koitan löytää sopivan fetin koska muuten tuo näyttää olevan täysin ehjä, fettien hinnat n. 3€ vs 109€, joten sitä nyt kannattaa ainakin kokeilla ennenkun menee ostamaan uutta.
Edit: Ja tosiaan, vetin lämmittelyn jälkeen lämppärin moottorille tuli se n. 12-volttia. ks. muillekkin tiedoksi: jos lämppärin moottorille tulevat töpselit näyttää 7v luokkaa niin voisi päätellä että tuo virtayksikkö/"etuvastus" on kärvähtänyt.