0
Äänestäjiä yhteensä: 0
Äänestys päättynyt: 05.01.2015, 17:22:52
arttu240 ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Eihän niissä itsetehdessä juuri suurempaa miinaa ole kuin se taivuttaminen ettei tule kovin paljoa harjoitustappioita... Oikea putki kuitenkin maksaa jo jonkin verran, ja jos se painuu lommolle niin siitäpä ei ole juuri mihinkään. Mitähän mittavirheitä niissä Luuppalan kaarissa oikein on että on sutta ja sekundaa? Jonkun sentin mittaheitto saattaa vanhoissa autoissa tulla ihan elähtäneistä koreistakin.Tuolla kierrätyskeskuksessa on muuten yksi kaaripaketti (Luuppala) kaupan mutta kaksioviseen.
Ite kyllä lähtisin tekemään noista luuppalan kaarista. Veikkaan et selviää paljon pienemmällä työmäärällä ja jos hyvä tuuri käy ni vielä halvemmallakin pääsee
Mitähän mittavirheitä niissä Luuppalan kaarissa oikein on että on sutta ja sekundaa? Jonkun sentin mittaheitto saattaa vanhoissa autoissa tulla ihan elähtäneistä koreistakin.
Ajaako kaikki rallia vai miksi niitten kaarien pitää olla sääntöjen mukaiset ja kalliista putkesta...?Muutama salko vesijohtoputkea, bilteman taivutin ja hiekkaa niin hyvä tulee...
Jos lähdetään siitä, että ainakin itselle tuli ko kaaret. Pää ja etukaari ainakin 20mm liian leveet, joten joutui käyttämään väkivaltaa saadakseen paikoilleen. Kattoristit ihan liian lyhkäiset, mutta nämä onneksi saatiin käytettyä WRC-tukiin etukaarien lomaan. Etukaaret lisäksi puutteellisin taivutuksin eli joutui näitäkin vielä taivuttelemaan. Hintaansa nähden erittäin niukasti putkea. 7metriä lisättiin, että saatiin hyvät. Ässäarvalle tuli samanmoiset kaaret ja niissä jo silmämääräisestikin vielä vähemmän putkea kuin minulla. Ammattilainen tuli tekemään omat kaaret. Hän laskelmoi, että valmiit kaaret hän olisi tehnyt tarvikkeineen noin 750-800eurolla. Nyt kaikkinensa tuli kustantamaan reilu 1100e. Vähän säälittää näin kovin sanoin luonnehtia yrittäjää ottaen huomioon sen seikan, että aika harva tekee ainakaan yleiseen myyntiin kaaria niin, ettei auton tarvitse olla paikanpäällä. Ehkäpä juuri tässä mahdolliset mittaheitot tulevat todennäköisemmiksi. Jokatapauksessa tämä oli omakohtainen kokemus. Vastedes teetän kaaret vain kun auto paikanpäällä TAI sitten teen itse, mutta siinä varmasti joutuu "oppirahat" maksamaan hukkaputken muodossa.
Itse pidän ainakin sen kortin avoimena vielä. Ei tartte muuttaa mitään enää kaarien suhteen myöhemmin jos/kun ongelmaa tulee katsastuksessa ja auto jää pelkkään ratakäyttöön.
Ne on hienot ne jäykistää korin ja Periaate tehää kerralla kunnolla :hello:
Heitetääs oma lusikka soppaan, ikinä en oo ymmärtänyt näitä hirmu turbo pelejä, mitkä tehty katu käyttöön. Ensin ei mitään ja sitten kaikki,Kilpakytkin ja liikennevalot, nam tietää ajaneensa. Missä muualla voi racee ku radalla tai stripillä? katuauto turvakaaret? kilpuri kaaret kyllä.Ja luuppalasta tullu mulle 3: met kaaret hyvin on sopinut, kun vähän on sovittanut. Rauta taipuu kyllä. ANTEEKSI !