Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806

  • 27 Vastauksia
  • 11417 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« : 29.07.2014, 16:26:13 »
Elikkä puuttuu ainakin 100heppaa koneesta ja puolet väännöistä.  :buck2:
Ahtopaineet ei nouse ajallaan ja käyvät maksimissaan noin 0.7bar.
Ongelma ilemeni sen jälkeen, kun otin vähän rivakkaamman lähdön soratiellä ja pyörät sutasivat tyhjää. Sitten ei ole kyllä sutinut enään edes hiekalla.

Sen verran pällistelin jo tota, että ahtovuoto tuskin on kyseessä.
Epäilykset melkeen viittais TC valveen, mutta en viittis ostella sitä turhaan. Varsinkaan tollasta samanlaista, kun en ole ihan kauheesti hyvää kuullut noista.  Mitä muita vaihtoehtoja on, kun toi IPD:n ylihintanen?

Sen ahtopaineen säätimen letkut kävin läpi ja katsoin, että hukkaportti toimii oikein. Myös ic:t tarkistin ja näyttivät ehjältä.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2014, 17:54:25 kirjoittanut Juzi »

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #1 : 29.07.2014, 18:01:16 »
Onko vika sähköinen, vai mekaaninen? Eli toisin sanoen lähteekö koodi nollaamalla pois, mutta tulee takaisin heti, kun lähtee ajamaan, vai lähteekö lainkaan pois?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #2 : 29.07.2014, 18:06:26 »
Onko vika sähköinen, vai mekaaninen? Eli toisin sanoen lähteekö koodi nollaamalla pois, mutta tulee takaisin heti, kun lähtee ajamaan, vai lähteekö lainkaan pois?
Vika tuli jo viimeviikon torstaina ja katsoin koodit heti ja mitään ei näkynyt.
Ajelin viikonlopun ja sunnuntaina kävin läppäri kiinni kokeilemassa ja katsoin livedatasta, että ahdot olivat maksimissaan vain 0.74bar. Sen reissun jälkeen kotipihassa tuli vasta toi 6806 koodi. Koodi lähtee oletettavasti pois ja tulee sitten jossain välissä takaisin. Ainakin mielestäni siinä luki, että hetkellinen.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #3 : 29.07.2014, 19:42:50 »
http://sdbhost.com/public/uploads/VolvoTCV1.jpg

Tuohon tapaan se TCV on helppo testata. 12V liittimeen antamalla pitäisi solenoidin naksahtaa ja ilman virrata kuvan "Power ON" reittiä, eikä saisi pihistä vähääkään tuonne metallisen nipan suuntaan.

Muuten...millä laitteistokombolla löydät livedatasta ahtopaineet? Itselläni kun ei mikään softa löydä ahtopainetietoa ELM327 lukijan kanssa. Bosch testeri kyllä löytää.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #4 : 29.07.2014, 20:16:10 »
http://sdbhost.com/public/uploads/VolvoTCV1.jpg

Tuohon tapaan se TCV on helppo testata. 12V liittimeen antamalla pitäisi solenoidin naksahtaa ja ilman virrata kuvan "Power ON" reittiä, eikä saisi pihistä vähääkään tuonne metallisen nipan suuntaan.

Muuten...millä laitteistokombolla löydät livedatasta ahtopaineet? Itselläni kun ei mikään softa löydä ahtopainetietoa ELM327 lukijan kanssa. Bosch testeri kyllä löytää.
Näyttäs siltä että toi olis sit kunnossa.. Mistähän tätä vikaa sit lähtis ettiin.  :-\
Mulla on testerinä tommonen kiinalainen autocom.

Googlella kun kattelin tota vikakoodia niin:
Signal too low:
-hoses between turbocharger (TC) and turbocharger (TC) control valve respectively turbocharger (TC) control valve and pressure servo are loose or are blocked/damaged
-faulty turbocharger (TC) control valve
-faulty boost pressure control (BPC) valve pressure servo
-sticking boost pressure control (BPC) valve

Mikähän toi BPC on? Map anturi(kö)?
« Viimeksi muokattu: 29.07.2014, 20:20:13 kirjoittanut Juzi »

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #5 : 29.07.2014, 20:45:45 »

Mikähän toi BPC on? Map anturi(kö)?

Veikkaisin hukkaporttia ja sen kelloa.

Oliko näissä sitä integroitua dumppia ahtimessa? Olisiko siitä kalvo rikki?

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #6 : 29.07.2014, 20:53:48 »
Miten tsekkasit hukkaportin toiminnan? Jos se ei sulkeudu kokonaan, niin paineet kerääntyy hitaasti ja jää suuri osa kerääntymättä.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #7 : 29.07.2014, 21:05:19 »
Miten tsekkasit hukkaportin toiminnan? Jos se ei sulkeudu kokonaan, niin paineet kerääntyy hitaasti ja jää suuri osa kerääntymättä.
Pistämällä painetta kellolle.. Liikku hyvin, eikä kello vuotanut tms. Kuulosti myös ihan hyvältä sulkeutuessaan, mutta tarvii se downpipe vissiin tiputtaa pois ja katsoa sieltä viellä, jos ei muuta keksi.

Veikkaisin hukkaporttia ja sen kelloa.

Oliko näissä sitä integroitua dumppia ahtimessa? Olisiko siitä kalvo rikki?
Joo samalla periaatteella vissiin, kun mitsun turboissakin.  On vaan vähän hienossa paikassa, mutta kai tuokin tarvii availla nyt.  :facepalm:

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #8 : 29.07.2014, 21:29:22 »
Ennen downpipen irrotusta kokeilisin kiristää hukkaportin käyttövipua vaikka puoli kierrosta, siis siten että se tangon päässä oleva reikä menee lähemmäs kelloa. Testaat sitten varovasti että nouseeko ahtopaineet.

Jos hukkaportti menee esim. kulumisen takia vain juuri ja juuri kiinni, ei paineet nouse. Itselläni oli sama ongelma ihan vastikään 2.5T:n kanssa, tosin mulla oli muutakin kulumaa. Mutta korjauksen jälkeisissä säädöissä puoli kiekkaa nosti vaisut paineet kohdalleen.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #9 : 29.07.2014, 21:53:28 »
Ennen downpipen irrotusta kokeilisin kiristää hukkaportin käyttövipua vaikka puoli kierrosta, siis siten että se tangon päässä oleva reikä menee lähemmäs kelloa. Testaat sitten varovasti että nouseeko ahtopaineet.

Jos hukkaportti menee esim. kulumisen takia vain juuri ja juuri kiinni, ei paineet nouse. Itselläni oli sama ongelma ihan vastikään 2.5T:n kanssa, tosin mulla oli muutakin kulumaa. Mutta korjauksen jälkeisissä säädöissä puoli kiekkaa nosti vaisut paineet kohdalleen.
Mää nyt aloin jo tota bypass venaa repimään irti, mutta se on kyllä sellasessa paikassa, että taitaa mennä turbon irroitus hommiks  :'(
Hukkiksen tangossakaan ei tunnu mitään klappia tms ja tosiaan vika tuli melko yllättäen.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #10 : 30.07.2014, 15:41:00 »
Äh.. ei se bypass ole ihan kauheen irrotettavissa tuolta, mutta ei siinä ainakaaan kalvo ole rikki, kun koitin hieman paineilmaa sinne ohjausletkuun ja tuntuis pysyvän ihan jees. Jousi siitä saattaa olla poikki, mutta enpä oikeen tiedä.. Tuntuis kuitenkin toimivan näillä pienillä ahdoilla mitä tää laite nyt kehittää.
Mietin voisko MAF olla rikki.. Tyhjäkäynnillä kuitenkin melko normaali 17kg/h ja ac päällä jossain 21kg/h?
kai sitä hukkistakin tarvii viellä tutkailla lisää, jos tässä ei nyt muuta keksi.

Vika on täysin sama, kun tällä tyypillä http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?51846-V70R-03model-poor-running
Ilmeisesti auton ohjelmat päivitettiin ton isomman rempan yhteydessä ja sitten vika poistui?
Voisko olla softassa joku bugi.. Otin tosiaan DSTC:n sillon pois päältä kokonaan ja eka polkasu hiekalla, niin ei ole sen jälkeen liikkunut kyllä 2.4 vaparia paremmin. :idiot2:
Auto on ihan ensimmäisiä V70R.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2014, 15:52:20 kirjoittanut Juzi »

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #11 : 30.07.2014, 15:58:50 »
Aika erikoista.

Oletko kokeillut ottaa akkukaapelia irti?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #12 : 30.07.2014, 16:28:35 »
Aika erikoista.

Oletko kokeillut ottaa akkukaapelia irti?
En ole kyllä, mutta sen teenkin nyt seuraavaksi.
Katselin viellä vaihdelaatikon ja haldexin vikakoodit äskön ja ei antanut mitään.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #13 : 30.07.2014, 17:56:40 »
Maffia jos haluat poissulkea, niin kokeile nyppästä johto irti ja käy ajamassa.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -04 tehot hukassa koodi ecm-6806
« Vastaus #14 : 30.07.2014, 18:28:43 »
akun kenkä oli tunnin irti ja ei mitään vaikutusta. lainasin myös kaverilta tcv:tä, eikä siitäkään ollut apua.  maf johto irti kävin heittään pienen lenkin enkä huomannut mitään eroa.. olisko siinä sit syyllinen?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy