Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Motronic ja viritys

  • 33 Vastauksia
  • 17146 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #15 : 21.11.2014, 13:31:02 »
Mitäs siinä samanlaisia piuhojahan siellä on kun kaikissa autoissa . Kytkentäkaavio kauniiseen käteen ja tutkimaan .
Jotkut vaan tykkää tehä ihan erillinen sarja ,sillai jos tulee joskus jotain ongelmii ,niin tietää että ei o ainakaan mikä vanha motron tyhjäkäynti eculle menevä piuha joku kummittele(esim)

Poissa Pirkkabamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #16 : 06.03.2015, 15:47:19 »
Onko motron kanssa virittelijöitä/ onnistuneita sellaisia? ::)

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #17 : 06.03.2015, 16:55:33 »
Kaipa niitäkin luulis olevan.Eikai tuossa muuta huonoa oo kun tuo ahistava ilmamittari(mun mielestä ainut huipputehoa rajoittava tekijä) ja nakuanturin puute jos oikeen kovia tehoja hamuaa,mutta pikkuvirityksessä ajaa kyllä asiansa kun on helppo lastun lisäks pielavetisillä säädellä aika pitkälti(immun jäykkyys,suuttimet,bensanpaine yms.),oma jäärata kakssatku(B21ET, B230ET:n motikalla) pelaa ainakin ihan kelvollisesti nin pitkälle kun vakio TO3 vähän isommalla kompuralla piisaa eli tehoa tuskin paljoa on mutta tuohon käyttöön piisaa(isompaa hyrrää en siinä tartte kun pitää lähtöö het alhaalta vetään jotta vielä jonkinlainen ajettavuus säilyy).Eikai sillä periaatteessa huipputehoon oo merkitystä millä sitä syttyä ja bensaa ohjaa kun ne vaan sattuu kohalleen ja kipinäteho piisaa eikä mikään ahista,onhan niitä jotkut ottanu kohtuu tehoja tuplilla ja ihan kärkisytylläkin.Toki noilla mega yms. ruutilla saa varmaan käytöksen ja taloudellisuuden optimiksi joka alueella jota noilla antiikki systeemeillä on hankala saavuttaa. ;) 
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #18 : 22.03.2015, 23:03:15 »
Minkäs kokosia suuttimia noi motikat jaksaa pyörittää. Veljen auto ppitäs saada taas pitkästä aikaa liikenteeseen ja ahtimeksi tulee iso svitseri ja tehoja haetaan noin 300 näin aluksi ja ruiskua ei olla täksi kesäksi vielä vaihtamas
Kuiteski kaikki nyt sanoo et vaihda kanget, eli alakerta on ok
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #19 : 22.03.2015, 23:47:27 »
Jollette osaa tehdä siihen lastua isommille suuttimille niin 300hp ilman jotakin lisäruiskutoteutusta voitte unohtaa. Ohjaahan se vaikka minkä kokosia suuttimia, mutta ilman lambdatakaisinkytkentää eli lastu tarttis olla ko. setille tehty, semmosta tuskin saatte muuten kun tekemällä ite.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #20 : 23.03.2015, 12:07:35 »
No perhana tosta autosta on penkitetty 280 hp evo mitsun turbolla joka on tosin mulla nyt 9 satases. Täytyy sitte todennäköisesti ajella vaan maltillisilla paineilla, niin ja siinä on on joku viikinki lastu + pensanpaineen säädin
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #21 : 23.03.2015, 15:25:32 »
Toi Viking lastu on pikkuvireissä ihan hyvä ja pikku kepulikonstien kera riittää suht mukaviin tehoihin,ilman uuden lastun tekoa sopivilla suuttimilla (ehkä noin 350cc) ja 1.4 kertovalla B-säätimellä saattaa syöttö noihin tehoihin piisata, suht pienet suuttimet ja kertova säädin sen takia ettei tartte olla turhan paksulla jo osakuormalla jotta syöttö riittäis täyskuormalla ja reilummilla ahtopaineilla,sytkä tuossa varmaan on ongelmallisempi jottei jää kovemmilla paineilla liika aikaselleen ja rupee naulaan.
Mulla jäärata-autossa B21ET A-nokalla, Motikalla, Viking lastulla ja 312cc suuttimilla ja 1.4 kertovalla säätimellä ja kiina coollerilla,niin siinä riittää syöttö 1.2 barin ahdoilla loistavasti ja riittäis vielä kovemmillekin paineille mutta tuossa käytössä ei tarvetta enempään eikä tuolla TO3 missä vähän isompi kompura siipi hyödyttäis enempää ahtaakaan,ja tuo matalapuristeinen kone kun on korkeammalle ennakolle tehty kuin mitä tuo B230ET mistä tuo ruutta ja lastu on niin ei oo liikaa ennakkoakaan.Toki tuossa mun rottelossa ei varmaan lähellekkään tuommosia tehoja oo (persdynolla paha tietää mitä lie)mutta hienosti vetää ja toimii ja kestäny jo monta talvee revittää ongelmitta ;) 
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #22 : 23.03.2015, 16:29:55 »
Joo, siis kepuloimalla ylikokosumuja ja kertovaa säädintä jne sieltä voi onnistua arpomaan semmoset seokset että sieltä saa sen 300hp, ei siinä. Mutta oikeesti se tarttis muokata sitä bensakarttaa jos tuollai tekee, ja lambdakorjauksen ja nakukorjausten puute tekee tuosta kokeilemalla säätämisestä sen verta tarkkaa touhua että en rikkosi sillä konetta. Toki jos malttaa tosi nätisti lisätä ja kokeilee ja säätelee sopivasti (laajakaistaa hyödyntäen) niin voi onnistuakin, toimii sitten siviiliajossa melko luultavasti siten että sopat on joko aivan käsittämättömän sakeella tai älyttömän laihalla about koko ajan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #23 : 24.03.2015, 13:09:03 »
Joo,tokihan se oikeenlaisen lastun teko on se paras vaihtoehto varsinkin siviilipirssiin jotta saa sopat joka alueella just kohilleen ja sitä kautta paremman polttoaine talouden,mutta sitä vaan meinasin että kikkailemallakin saattaa päästä välttävään tulokseen(ja revittely vehkeessä riittävään) kun vähän paneutuu asiaan.
Ei siinä säätämisessä minusta mitään riskiä seoksien suhteen oo jos vaan on seos mittari(kapeekin kyllä piisaa) ja edes vähän tietoo mitä on tekemässä,tuo nakukorjauksen puute tuossa se pahin puute on ettei vaan ennakon takia konetta mee rikkoon.
Ja ei sitä laajakaistaakaan välttämättä tarvi,mulle ainakin on kapeekin piisannu kun en oo tiedonkeruuta tarvinu,sillä kyllä näkee tarpeeksi tarkasti jotta säätäminen onnistuu kun ite en ainakaan tiedolla siitä mitä seossuhdearvo on kun ollaan ihan pielessä tee mitään,lähellä oikeeta seosta tuo kapeekin on riittävän tarkka.
PS.veto päällä sopat kohillaan koko ajan,pintakaasulla ehkä hiukan laihalla.   
« Viimeksi muokattu: 24.03.2015, 13:17:37 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa TNT--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #24 : 05.09.2015, 16:51:50 »
Onko iso homma laittaa toi motronic 14kakkoseen? Ois 740 jossa on b200et+m46 jonka ajattelin laittaa 142:seen.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #25 : 07.09.2015, 05:48:25 »
Ei siinä muuta kun että joutuu perkata ton 740 johtosarjan, kaikki piuhat on leivottu sinne samaan nippuun. Muutenhan toi on ihan sama kun mikä vaan ruiskun asennus kaasarin tilalle. Onnistuu kyllä, mutta esm Lh 2.4 on helpompi koska siitä löytyy valmis johtosarja 240 sesta

Paikalla vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #26 : 30.12.2018, 05:47:38 »
Tässä en oo löytäny ettimälläkään että millä porukka näitä motikoita säätää? Ostrichilla? Mistä binit ja xdft?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #27 : 30.12.2018, 13:30:02 »
Tässä en oo löytäny ettimälläkään että millä porukka näitä motikoita säätää? Ostrichilla? Mistä binit ja xdft?

En ole itse kuullut vielä, että kukaan näitä Suomessa säätäisi?  :-\
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #28 : 30.12.2018, 15:03:44 »
Menee nyt torkeäks spämmiks mutta mikä motronic tuo oikeestaan ees on, siis versioltaan? Todella hankala tieto löytää, ainakaan suomenkielellä. Harmi ettei ruotsi oikeen taivu  :D
Kiinnostais tuon sytkäpuolenkin hierasu jonkunverran. Lh odottelis kyllä irrallaan hallinnurkassa mutta menee tiilikeulan kanssa vähän työlääksi..

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic ja viritys
« Vastaus #29 : 31.12.2018, 10:57:53 »
Itsekään ikinä kuullu mikä malli toi on enkä myöskään löytäny netistä. Ecu han on 0 261 200 023 tai 026 loppuinen

 

Kulkukoira  Proturbo