Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4859 Vastauksia
  • 1059506 Lukukerrat

Jåånas ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JTVolvo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #675 : 22.09.2018, 11:00:55 »
Joo, kieltämättä aika pieni olis poikkema ruuvaukseksi. Jostain oon luekellut et juuri leasing vehkeistä otetaan pieniäkin määriä pois että pysytään soppareiden määräämissä kilometreissä. Joku sille mittaristolle on kuitenkin tullut kun cruise on poistunut käytöstä. Liekö sit normaalia vikaantumista, tai ropeltamisen seurausta.

Onko kenelläkään kokemusta kuinka helposti mittarilukemaa pystyy muuttamaan takaisin? Huolto ilmoitti että voi onnistua tai sitten ei. Alkuperäinen mittaristo meni paskaksi kun koitettiin cruise palauttaa ohjelmoimalla, ja siksi siis uusi mittaristo tuli. Ilmeisesti aika herkkiä vehkeitä jos ohjelmoinnit ei mee ihan nappiin.

Kyllä ton auton jälleenmyyntiarvo kuitenkin tipahti päivässä tän seurauksena jonkin verran. Vaikee selitellä seuraavalle omistajalle miks huoltokirjasta puuttuu välistä huolto ja auto ajettu vähemmän kun mittarilukema näyttää.

Poissa Euronen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #676 : 29.09.2018, 10:17:33 »
Kannattaa ostaa auto, joka on 2-3 vuotta vanha. Volvo ilmeisesti takaa tiettyihin vikoihin vastaantulon, mutta loppuu viiden vuoden jälkeen. Omalla on ajettu nyt noin 180 000 km (vm 2014) ja vielä takuu toimii. Erinomaista toimintaa. Tuolla on jo kommentteja ovien toimivuudesta.

Pienenä riskinä näen sen, että ostaa auton Ruotsista ja vikatilanteessa voi olla hankala saada myyjäliikettä apuun. Tosin, saahan itse tuomalla auton halvemmalla ja jää rahaa mahdollisiin korjauksiin.

Kulutusosissa omassa ei näy kulumaa kuin jarrulevyissä ja paloissa. Alusta on todella hyvässä kunnossa eli en  ole kuullut vielä ylimäräisiä kolinoita. Katsotaan kovien pakkasten jälkeen.

Varustetasot ei ole hallinnassa, mutta keyless on kiva varuste.... kun se toimii.... Jakkarat eli istuimet kannattaa katsoa tarkemmin. Omassa on hyvä sivuttaistuki, joka on pitkällä matkalla hyvä lisä. Tosin, Volvossa on aina ollut hyvät jakkarat.

Lähinnä mietin, että onko nämä kompuraongelmat ratkaistu jo uudemmissa malleissa ts onko paremmin kestävä malli vaihdettu tilalle? Yleensähän ei milloinkaan pidä ostaa ekan vuosimallin sarjaa.. Eli olisiko joku 2017-malli jo hiottu valmiiksi..

Poissa mb5165

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #677 : 30.09.2018, 10:42:40 »
12 V akku latautuu akustojen kautta ja käsittääkseni vain silloin kun autoa ladataan ts. se voi tyhjentyä, jos akuston lataus ei lähde päälle. Sehän tässä pelottaakin, kun kovilla pakkasilla ei pääse lataamaan ja laittaa polttoainelämmittimen päälle. Siinä kohdassa näkee, kuinka hyvässä kunnossa 12 v akku on. Testasitko akun kapasiteetin akkuliikkeessä?

Suosittelen tuon 12v akun vaihtamista. Itsellä loppui ainakin kaikki sekoilu volvosta kun sai uuden 12v akun vuosi sitten. Olisikohan ollut 150e luokkaa biliassa.

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #678 : 11.10.2018, 21:58:43 »
Muistin, että kaupanteon yhdeydessä minulle myönnettiin ALD-vaihtoautotakuu (12kk tai 20 tkm). Soitin siltä paikalta ALD:hen ja kerroin asian. Suhtautuminen oli aluksi hieman nihkeää tyyliin: "takuu koskee oikeastaan vain moottoria ja voimansiirtoa mutta katsotaan...". Pyysin Biliaa ottamaan yhteyttä ALD:hen kun olimme sopineet korjausajankohdan. Sain parin päivän päästä soiton Biliasta, jolloin kertoivat että menee korjaus ALD:n piikkiin  :)

Tuo tapahtui siis viime kesäkuussa. Ilmastointi tuli kuntoon eikä tarvinnut heinäkuun ennätyshelteillä hikoilla autossa.
No muutama viikko sitten ilmestyi mittaristoon taas tuttu teksti: "Ilmastointilaite tarvitsee huollon". Laitteesta ei tullut kylmää taaskaan, mutta se ei kuitenkaan ollut syynä siihen että hieman alkoi taas hikoiluttamaan.
Biliasta ilmoittivat korkeajännitevuotomittauksen jälkeen, että kompressori on rikki. En voinut uskoa tätä todeksi. Myös Bilian väki oli ihmeissään. Kesäkuussa asennettu uusi kompressori hajosi kolmessa kuukaudessa  :(
Vaihtoivat uuden kompressorin veloituksetta vielä samana päivänä  :) Tästä Bilialle pisteet. Mutta nyt on hieman epävarma tunne joka kerta kun istun autoon, että milloin se iskee uudestaan  :-\




Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #679 : 12.10.2018, 18:40:52 »
Omassa ilmastoinnin jälkeen keyless ei toiminut ja siihen ensin vaihdettiin johtosarjat oviin. Ei auttanut. Seuraavaksi, kun johtosarjat eivät antaneet vikakoodeja, vaihdettiin vastaanotin autoon. Nyt toimii.

Johtosarjat eivät menneet takuuseen ja siihen ei maahantuoja tarjonnut vastaantuloa. Tässä tarinassa ainut hyvä puoli omalta puolelta oli se, että ostin auton autoliikkeestä ja autoliike hoiti esimerkillisesti korjaukset. Nyt joutuu kyllä mainostamaan Jyväsmotorsia.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #680 : 14.10.2018, 21:33:37 »
Sain vastauksen tuohon esilämmityksen toimimattomuuteen jos latausjohto on kytketty mutta sieltä ei tule sähköä. Ei ole korjausta tiedossa.  :(

Kävin ketjua läpi ja näin lataukseen liittyvän vastineen. Tietääkö joku mikä lämpötila on normaali asetus, jossa webasto lähtee päälle?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #681 : 14.10.2018, 23:17:10 »
15 asteessa lähtee webasto käyntiin.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #682 : 18.10.2018, 18:27:20 »
Hehheh, tulipahan tuossa kyseltyä vaihtotarjousta jos olisi vaihtanut pakettiautoon tai minibussiin tilan ahtauden takia. Myyjäliikkeitä kaksi, molemmat kyselivät onko "hybridiyksikkö" vaihdettu ja välirahaakin olisi pitänyt laittaa tonni tai useampi. Ja noin 15000€ hintaluokan autoja olivat molemmat vaihtoehdokkaat. Hieman pöyristytti tuo touhu. Pitänee kysäistä vielä Volvoliikkeeltä.

Taitaa tulla kakkosauton osto eteen vaikka sellaiselle ei olekaan tarvetta. Välillä vaan ketuttaa kun ei tila tuossa riitä ja kärriä ei siihen hätään saa ikinä alle tai kärri ei ole oikea kuljetusväline. Kaksi koiranhäkkiä peräkontissa vie periaatteessa 90% koko tilasta. Eli työkalut on sitten takanahkapenkeillä ja asiakkaita mahtuu kyytiin tasan yksi.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #683 : 20.10.2018, 07:58:38 »
Hehheh, tulipahan tuossa kyseltyä vaihtotarjousta jos olisi vaihtanut pakettiautoon tai minibussiin tilan ahtauden takia. Myyjäliikkeitä kaksi, molemmat kyselivät onko "hybridiyksikkö" vaihdettu ja välirahaakin olisi pitänyt laittaa tonni tai useampi. Ja noin 15000€ hintaluokan autoja olivat molemmat vaihtoehdokkaat. Hieman pöyristytti tuo touhu. Pitänee kysäistä vielä Volvoliikkeeltä.

Taitaa tulla kakkosauton osto eteen vaikka sellaiselle ei olekaan tarvetta. Välillä vaan ketuttaa kun ei tila tuossa riitä ja kärriä ei siihen hätään saa ikinä alle tai kärri ei ole oikea kuljetusväline. Kaksi koiranhäkkiä peräkontissa vie periaatteessa 90% koko tilasta. Eli työkalut on sitten takanahkapenkeillä ja asiakkaita mahtuu kyytiin tasan yksi.

Meillä on kaksi lasta takapenkillä ja mielessä on ollut suksipoksin asentaminen katolle. Tavaratila ei ole iso, mutta tavaratila on vielä riittänyt
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Rane H.

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #684 : 07.11.2018, 15:34:27 »
Moi kaikille lukijoille. Itselleni tästä keskustelufoorumista oli paljon hyötyä kun innostuin D6:n hankintaan. Ajoon tuli Hollannin tuonti hyvillä varusteilla n. 50 tkm ajettuna. Nyt on reilut 15 tkm lisää mittarissa ja ekat rempat takana.
Myyntiyhtiön piikkiin meni ekan huollon; ilmastoinnin kompressori, VOC:n akku ja kaksi ovenkahvaa. Noin 6 viikkoa myöhemmin vaihdettiin kompressori uudelleen samaan piikkiin. Kuulemma vaihtokompurat ovat tehdaskunnostettuja, jotenka niiden toiminta/kestävyys pitäisi olla uutta vastaava. Jokainen voi lukea ton lauseen niinkuin haluaa  :)

Olen alkanut ihmettelemään hybridiakun kuntoa tai oikeastaan kuinka sen voisi päätellä. Itselläni täydellä latauksella liikkeelle lähdettäessä VOC ilmoittaa käytetyksi energian määräksi n. 7 kWh (käyttö vähennettynä kerätyllä energialla) akun tyhjennyttyä.  Minusta tämä vastaa akusta otettua energianmäärää, mutta onko luvaussa mukana kaikki energiankäyttö vai pelkästään sähkömoottorille mennyt energia ... Jos luvussa ei ole mukana muuta kuin sähkömoottorin käyttämä energia, niin sitten loput 4 kWh hukkuu muihin sähkölaitteisiin.

Vastaako tämä muiden kokemuksia? Mitä lukuja VoC raportoi uusista autoista ...

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #685 : 12.11.2018, 22:35:22 »
Moi kaikille lukijoille. Itselleni tästä keskustelufoorumista oli paljon hyötyä kun innostuin D6:n hankintaan. Ajoon tuli Hollannin tuonti hyvillä varusteilla n. 50 tkm ajettuna. Nyt on reilut 15 tkm lisää mittarissa ja ekat rempat takana.
Myyntiyhtiön piikkiin meni ekan huollon; ilmastoinnin kompressori, VOC:n akku ja kaksi ovenkahvaa. Noin 6 viikkoa myöhemmin vaihdettiin kompressori uudelleen samaan piikkiin. Kuulemma vaihtokompurat ovat tehdaskunnostettuja, jotenka niiden toiminta/kestävyys pitäisi olla uutta vastaava. Jokainen voi lukea ton lauseen niinkuin haluaa  :)

Olen alkanut ihmettelemään hybridiakun kuntoa tai oikeastaan kuinka sen voisi päätellä. Itselläni täydellä latauksella liikkeelle lähdettäessä VOC ilmoittaa käytetyksi energian määräksi n. 7 kWh (käyttö vähennettynä kerätyllä energialla) akun tyhjennyttyä.  Minusta tämä vastaa akusta otettua energianmäärää, mutta onko luvaussa mukana kaikki energiankäyttö vai pelkästään sähkömoottorille mennyt energia ... Jos luvussa ei ole mukana muuta kuin sähkömoottorin käyttämä energia, niin sitten loput 4 kWh hukkuu muihin sähkölaitteisiin.

Vastaako tämä muiden kokemuksia? Mitä lukuja VoC raportoi uusista autoista ...

Mietin pitkään miten tähän vastaisi. Omassa autossa ei pysty lukemaan energiamäärää. Kulutusmittari ilmoittaa ainoastaan l/100 km arvot, mutta Volvo on viisaana osannut jättää pois kW/100 km -arvon.

Muutaman kerran olen ladannut tyhjän akun täyteen eli pihaan pure-moodilla ja auto on käynnistynyt lataamaan omassa pihassa. Tämä ajoitus on siis onnistunut ihan pari kertaa, niin energiakulutusmittarin kautta akkuun on latautunut 9,7 kWh. Täysin tyhjäksi akku ei koskaan mene eli aina sinne jotain jää.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #686 : 15.11.2018, 12:49:19 »
Kuulemma vaihtokompurat ovat tehdaskunnostettuja, jotenka niiden toiminta/kestävyys pitäisi olla uutta vastaava.

... Jos luvussa ei ole mukana muuta kuin sähkömoottorin käyttämä energia, niin sitten loput 4 kWh hukkuu muihin sähkölaitteisiin.


Jos vaihtokompurat ovat tehdaskunnostettuja, niin sitten kannattaa olla tarkkana mitä niistä veloitetaan. Esim. tehdaskunnostettuja latureita (joihinkin autoihin) saa paljon edullisemmin kuin alkuperäislatureita. Hinta saa olla max 30 % alkuperäisestä. Tämä on hyvä pitää mielessä kun tulee kompressorin vaihto.

Mitä tulee sähkön kulumiseen muihin laitteisiin, niin itse huomasin kesällä ilmastoinnin ollessa päällä ajomatkan sähköllä lyhentyvän noin 10 km verrattuna siihen jos ajaa PURE-tilassa ilmastointi pois päältä.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #687 : 16.11.2018, 18:28:11 »
Mitä tulee sähkön kulumiseen muihin laitteisiin, niin itse huomasin kesällä ilmastoinnin ollessa päällä ajomatkan sähköllä lyhentyvän noin 10 km verrattuna siihen jos ajaa PURE-tilassa ilmastointi pois päältä.

En tiedä, mutta kuvittelen PURE-tilassa akun tyhjentyvän tyhjemmäksi kuin hybrid-tilassa. Ainakin siinä vaiheessa, kun moottori käynnistyy niin generaattori päättää ladata akkua. Onkohan tähän kenelläkään tietoa.

Kulutuksesta sen verran eli kesärenkailla 3.5 l/100 km ja talvirenkailla nyt näyttää 3.8 l/100 km. Ajo sisältää noin kerta viikkoon muutaman tunnin ajorupeaman maantiellä.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #688 : 16.11.2018, 20:27:37 »
Kyllä se Pure tilassa pitemmälle antaaa mennä kuin Hybrid tilassa.
Oman hybridin kulutus oli vajaan 50tkm ajolla 2,6l/100km. Omaa sähköä tuolla matkalla meni noin 5500kWh.
Viikko sitten päättyi lähes 2v suhde hybrdin kanssa. Arvosanaksi antaisin 9 8)
Näkyisi olevan jo myynnissä....
https://m.nettiauto.com/volvo/v60/10090938?vifAdCount=22&vifNav=Y
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Apex

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #689 : 17.11.2018, 14:11:31 »
Mietinnässä tälläisen kulkineen hankinta. Hyvillä varusteilla ja kohtuullisilla kilometreillä näyttäisi olevan tarjolla alle 25ke:n hintaluokassa, joka on houkuttelevaa. Lisäksi autosta on saatavilla kovat tehot irti ohjelmoinnilla.

Mitä olen tätäkin foorumia lukenut, niin ilmeisesti ainakin ilmastointi on vikaherkkä kohde. Mitä muuta olisi syytä tietää tälläistä ostettaessa, eli mitä vikakohteita tai huomioitavaa? Onko akustossa riskejä?

Lisäksi tuo nelivetoratkaisu vielä mietityttää. Toimiiko käytännössä hyvin, että vain sähkömoottori pyörittää takarenkaita?

 

Carcom Oy  Ateho