Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

mikä ahdin

  • 209 Vastauksia
  • 101034 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #180 : 21.03.2012, 22:03:44 »
Joko näissä oli 80 luvulla Holsetin HX40 Superit vakiona :juhau:

Ellei niin Garretin TO3 voisi olla toinen vaihtoehto.
Lainaus
Ei mulla tuollaista oo ollut mutta 740 et:ssähän on ainakin Garretin TO3.  Eiks nuo nyt oo periaatteessa samoja konehuoneeltaan?

Jaha, tossahan se jo onkin... ::)

Kun ei näistä turboista ole mitään kokemusta, niin pakko kysellä tyhmiä.
Kiillottelin tyyppikilpeä, ja tarkka tyyppimerkintä näyttää olevan: TBO363.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2012, 22:07:24 kirjoittanut järviin »

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #181 : 23.03.2012, 00:57:25 »
Kun ei näistä turboista ole mitään kokemusta, niin pakko kysellä tyhmiä.
Kiillottelin tyyppikilpeä, ja tarkka tyyppimerkintä näyttää olevan: TBO363.
Sehän se sitten on t03.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ramperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #182 : 01.05.2012, 20:48:24 »
Moro!

Tässä aloin miettimään uutta turboa h-profiilin veivien laiton jälkeen. Tavoitteena olisi n.250hp Deekusta. Mikä olisi mahdollisimman alhaalta heräävä turbo tuohon lukemaan?   

Speksit:
D24Tic, 12mm nestepää, h-profiilinveivit, ticin pakosarja+biltemannin hukkaportti
 
« Viimeksi muokattu: 01.05.2012, 20:50:39 kirjoittanut ramperi »

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #183 : 02.05.2012, 14:58:52 »
Oon suunnitellut b230f vinokoneen turbottamista. Miettisin Mitsun TD04 ahdinta, kun niitä saa käytettynä edullisesti ja luulisin sen olevan melko sopivankokoinen, kun esim. 850 ja v70 turboissa niitä on vakiona. Tehotavoite olis 200-250hp. Mut käykö esim turbodiesel bemarin TD04-13T-4? Ymmärtänyt, että dieseleissä pääsääntöisesti ahtimet on pienempiä tai ahtaampi pakopesä, mutta miten on? Ainakin toi, että löytyy bypass venttiili on hyvä, koska dumpilla tulis kai ongelmia IMMun kanssa. Kuten varmaan huomaa, en oo turbojen kanssa ennen roplannut, mutta pakko se on siihenkin hommaan koittaa päästä sisälle.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #184 : 02.05.2012, 15:15:09 »
Vinokoneista löytyvä mitsu TD04-13c rittää hyvin tavoitteeseen, olis aika bolt on ratkaisu ja bypassilla. Ongelmana on f-koneen korkeat puristukset, ei oikein kestä ahtamista ainakaan LH:lla (jonka ilmeisesti ajattelit käyttää). Jos kone lisäksi on vähäpäästöisessä korissa (kuten f-koneet yleensä) niin vaatii VTT:n testejä, eli kannattaa unohtaa.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #185 : 02.05.2012, 16:59:21 »
Ookkei. Oon ollu siinä käsityksessä, että se alkaa olla aika rajoilla jo tuossa 200hp paikkeilla, että olisiko tuo 15G parempi? Ajattelin käyttää E85, joka kestää enemmän nakuttamatta. Ja onhan tuolla turbobricsissä tuo b230f matalapaineturbotusohje, jossa väitetään, että ainakin pienillä painella pystyy ahtamaan. Mikä Lh:ssa on vikana, oon koittanut sen säätämistä opiskella, että pääsis noihin karttoihin käsiks jne. Kone on ainakin toistaiseksi vähäpäästöisessä korissa ja ajattelin jumpata tekniikkaa aina katsastukseen.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #186 : 02.05.2012, 18:11:37 »
Ookkei. Oon ollu siinä käsityksessä, että se alkaa olla aika rajoilla jo tuossa 200hp paikkeilla, että olisiko tuo 15G parempi? Ajattelin käyttää E85, joka kestää enemmän nakuttamatta. Ja onhan tuolla turbobricsissä tuo b230f matalapaineturbotusohje, jossa väitetään, että ainakin pienillä painella pystyy ahtamaan. Mikä Lh:ssa on vikana, oon koittanut sen säätämistä opiskella, että pääsis noihin karttoihin käsiks jne. Kone on ainakin toistaiseksi vähäpäästöisessä korissa ja ajattelin jumpata tekniikkaa aina katsastukseen.

15G:llä pääsee tuohon 250hp tavoitteeseen. LH:ssa ei ole mitään vikaa, vaan ongelma on tuo korkeapuristeinen vaparin alakerta, ja tämän takia pystyy ahtamaan vain pienillä paineilla.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #187 : 02.05.2012, 18:17:27 »
Pikkupaineilla toimii, joku oli kai ahtanut 0,3bar. Etanolilla ja muilla muutoksilla voisi kai toimia paremminkin. Jossain täällä oli kai aihe LH:n sielunelämästä ja karttojen muokkauksesta... 13c:llä saa FK/FT pannusta noin 220hv baarin paineilla, 3" rännillä lastuilla ja alucoolerilla. 15g riittää varmasti tohon 200-250hv luokkaan, eikä tarvi kuin kääntää kompurapesää ja muokata hukkaportin kellon kiinnitystä.

Toni otti kai turbovinokoneesta 400hv LH:lla joten silläkin pärjää.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #188 : 02.05.2012, 22:21:19 »
Olishan se hyvä jos vähän tota 0,3 enemmän sais painetta kattilaan. Jostain oon lukenu et aika paljonkin tuo 106 oktaania auttais, mut baarin paineisiin sekään ei taida yksin siivittää. Joo eiköhän toi 13c sitten ole ihan riittävä mulle. LH juttuja tosiaan oon jo lueskellut ja jetronic.infosta löytyi noita karttojakin nii oon niitä tutkinut.

E: Nii eihän toi 9,8:1 nyt mikään ihan mahdoton puristussuhde vielä ole mielestäni? Onko palotilojen muotoilu sitten niin perseestä, että aiheuttaa nakutusherkkyyttä vai mikä on?
« Viimeksi muokattu: 03.05.2012, 16:48:35 kirjoittanut kiroileva_fossiili »

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #189 : 03.05.2012, 19:04:29 »
Olishan se hyvä jos vähän tota 0,3 enemmän sais painetta kattilaan. Jostain oon lukenu et aika paljonkin tuo 106 oktaania auttais, mut baarin paineisiin sekään ei taida yksin siivittää. Joo eiköhän toi 13c sitten ole ihan riittävä mulle. LH juttuja tosiaan oon jo lueskellut ja jetronic.infosta löytyi noita karttojakin nii oon niitä tutkinut.

E: Nii eihän toi 9,8:1 nyt mikään ihan mahdoton puristussuhde vielä ole mielestäni? Onko palotilojen muotoilu sitten niin perseestä, että aiheuttaa nakutusherkkyyttä vai mikä on?
Laita nyt edes 15g jos sattuu silmään?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #190 : 05.05.2012, 13:14:42 »
Jos turbosta puuttuu tanko joka avaa hukkaporttia, saako niitä jostain ostettua halvalla? TD04HL-15G kysesä.
E: Vissiin hukkaportin kello on oikea nimitys tolle  :o Ja näkyy saavan niitä suht halvalla, eli eipä mitään.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 13:49:40 kirjoittanut kiroileva_fossiili »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #191 : 18.10.2012, 00:15:10 »
hevosvoima.com / master power mitäs mieltä olette tuommoisesta 16v kannen kanssa jossa vain valujäljet poistettu ja kanavat kiilloitettu ?

pakopesäksi tuo alin vaihtoehto eli T3 jaettu 13.6cm" / .93 a/r ?

tehotavoite 400- 500 hp
ei oikeastaan haluja yli 450hp

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #192 : 18.10.2012, 00:26:26 »
hevosvoima.com / master power mitäs mieltä olette tuommoisesta 16v kannen kanssa jossa vain valujäljet poistettu ja kanavat kiilloitettu ?

pakopesäksi tuo alin vaihtoehto eli T3 jaettu 13.6cm" / .93 a/r ?

tehotavoite 400- 500 hp
ei oikeastaan haluja yli 450hp
Jos 400-450hv, niin voisi tuo pikkupesäkin piisata

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #193 : 18.10.2012, 16:40:38 »
Jos 400-450hv, niin voisi tuo pikkupesäkin piisata

missäköhän kohin heräilis tuolla jaetulla 13.6# pesällä ?

E: lähtikin jo holset hx40 superi tilaukseen 14# pakopesällä
« Viimeksi muokattu: 18.10.2012, 22:09:24 kirjoittanut skebazu »

Poissa nurzi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #194 : 18.10.2012, 21:39:24 »
Mihinköhän hx35 riittää 8" pakopesällä. B230ft alakerta. 531 kansi 46/38 venttiileillä.  Liian pieni pesähän tuo vinokoneeseen on.




940 230fk käyttis
940 230ft projekti

 

RallyBaron  Samppasport