TamCar  KKD Motorsport

Slerbahuulen laukaus lumpioon

  • 560 Vastauksia
  • 67318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3219
  • Boxy, but good
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #495 : 12.02.2018, 09:07:18 »
Tua tarvikejohto melkonen laukaus lumpioon, varmaan 30 vuotias orggispuola (FT) ja 2000-luvun volvolainen puolanjohto olis ollu luotettavampi paketti  :)
Komp ja oisko vielä ollut kunnon vastuksellisia piuhoja luokkaa useemman kymmenen kohm/m. Pilteeman yleismalliset oli ~samalla vastusarvolla kun vakiot joten hain piharaktoriin sieltä.

Ps. noita päitähän noihin voi vaihdella uusiin piuhoihin kun tietää mitä tekee.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3531
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #496 : 12.02.2018, 09:16:50 »
Juu en boucicordeihin lähtenyt vaihtamaan päätä, kun tarkoituksena säilyttää käyttökelpoinen varaosa kontissa (vanha puola ja johto).
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3531
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #497 : 13.02.2018, 09:31:32 »
Puolanjohto-case jatkuu.

Kävin kyselemässä Fiksuksen ja AD:n, kummallakaan ei ollut tarjota mitään. AD:lla puolen tunnin kataloogien tuijottelun jälkeen löytyi johto, joka ehkä käy. Sain neuvoteltua, että kokeillaan sopiiko paikoilleen ja maksetaan vasta sitten. Kummassakaan putkassa ei myöskään ollut irtopäitä tai irtohattuja.

Hu-Oh...
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3309
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #498 : 13.02.2018, 17:19:49 »

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3531
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #499 : 14.02.2018, 13:02:05 »
Gööraan! Tu tänne niin minä revin sinulta pään irti! :peetu:

Lämmityslaite on niin sysipaska keksintö vaijer....pianolankasäätöisenä kuin olla ja voi! Aamulla liikkeelle lähtiessä säädin lämpötilaa ja kuului "kruts", jonka jälkeen kylmää ilmaa.

Eikun pura kasaa, hajoita kaikki, kiroile. Näky seuraavanlainen...





Eli lämmönsäädön takaa tuon pirun keksinnön muovirunko pettänyt! On muuten ihan samanlaista pilipali-muovia, kuin vaikkapa ovilokerot (ja ihan kaikki muoviosat mitä tähän automalliin on laitettu). Sitten kun tuon himmelin perässä on kolme vaijeria (yksi lämmönsäädölle, kaksi suuntaukselle), niin on "pikkuisen" jäykkä saada mihinkään suuntaan liikkumaan tuosta omasta poterostaan.
Menihän sieltä sitten lopulta myös suuntauksen vaijerin paikallaan pitävä kiinnike pas2. Tunnin tappelulla sain koko romun pysymään senverran kasassa, että saa lämmintä sisälle ja tarvittaessa jopa suunnattua jonnekkinpäin. Suuntaus nyt on tosin "pyöritä ja ihmettele" -tasolla, eli puhaltaa just sinne minne sattuu, etsimällä saa tarvittaessa tuulilasille.

Lämmönsäätö venäläisittäin:



Onko jossain ihan osakataloogia/räjäytyskuvia tms. dynamiittia, mistä selviää alipaine-ohjatun ilmastoidun/esivalmistetun ja tuon perkeleen pianohimmelin erot? En tasan korjaa tuota enään ollenkaan, vaan etsin tarvittavat osat ja vaihdan sen alipainetoimisen jossain vaiheessa. Tuo ei kelpaa kuin ongelmajätelaitokselle.

Ikkunahissikin hajosi kuskinovesta. PERKELE!!!! :peetu:
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3454
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #500 : 14.02.2018, 13:09:01 »
Gööraan! Tu tänne niin minä revin sinulta pään irti! :peetu:

Lämmityslaite on niin sysipaska keksintö vaijer....pianolankasäätöisenä kuin olla ja voi! Aamulla liikkeelle lähtiessä säädin lämpötilaa ja kuului "kruts", jonka jälkeen kylmää ilmaa.

Eikun pura kasaa, hajoita kaikki, kiroile. Näky seuraavanlainen...





Eli lämmönsäädön takaa tuon pirun keksinnön muovirunko pettänyt! On muuten ihan samanlaista pilipali-muovia, kuin vaikkapa ovilokerot (ja ihan kaikki muoviosat mitä tähän automalliin on laitettu). Sitten kun tuon himmelin perässä on kolme vaijeria (yksi lämmönsäädölle, kaksi suuntaukselle), niin on "pikkuisen" jäykkä saada mihinkään suuntaan liikkumaan tuosta omasta poterostaan.
Menihän sieltä sitten lopulta myös suuntauksen vaijerin paikallaan pitävä kiinnike pas2. Tunnin tappelulla sain koko romun pysymään senverran kasassa, että saa lämmintä sisälle ja tarvittaessa jopa suunnattua jonnekkinpäin. Suuntaus nyt on tosin "pyöritä ja ihmettele" -tasolla, eli puhaltaa just sinne minne sattuu, etsimällä saa tarvittaessa tuulilasille.

Lämmönsäätö venäläisittäin:



Onko jossain ihan osakataloogia/räjäytyskuvia tms. dynamiittia, mistä selviää alipaine-ohjatun ilmastoidun/esivalmistetun ja tuon perkeleen pianohimmelin erot? En tasan korjaa tuota enään ollenkaan, vaan etsin tarvittavat osat ja vaihdan sen alipainetoimisen jossain vaiheessa. Tuo ei kelpaa kuin ongelmajätelaitokselle.

Ikkunahissikin hajosi kuskinovesta. PERKELE!!!! :peetu:
mut muuten menee mukavasti? :2funny:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 765
  • Still going with RWD.
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #501 : 14.02.2018, 13:23:32 »
Tuollahan on hyvät räjäytyskuvat ja varaosanumerot. https://www.volvopartswebstore.com/

Tuossa kuitenkin kuvat niin voit verrata.

Standard





Combu





ent.142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nyk. AMAZON -70, 765 GLE -88, 965 -92

Poissa ImportTuning

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • BBS Only
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #502 : 14.02.2018, 16:55:00 »
Hmmm ??? mua kyllä kovasti ihmetyttää miten tällä samalla kaverilla voi kaikki maailman autot olla aina näin helvatan huonoja....ostatko aina halvimman, koska halvallahan ei tunnetusti saa hyvää  :buck2:

En oo koskaan kuullu että kenelläkään hajoo seiskasta tai ysistä ikkunahissiä oliko ikkuna jäässä ja väkisin ajoit sitä alas..vai onko veivillä? tai sitten että tuo lämppärinsäätö palikka varsinkaan vaijeritoimisena, niitä sähköprobleemia noissa ilmastoiduissa paneeleissahan on ollut vaikka ja kuinka.

Ja ei tämä ei ollut vinoilua vaan ihan uskomattoman huonoo tuuria sulla kyllä on oli merkki sit joku italianspagetti tai vaikka rapsakka ranskalainen tms... toisilla se vaan ei kestä ratakiskokaan kirjaimellisesti  :'(
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Seat Leon 1,8T
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3531
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #503 : 14.02.2018, 17:12:10 »
toisilla se vaan ei kestä ratakiskokaan kirjaimellisesti  :'(
Mietin ihan samaa ja arvaappa monestikko olen katsonut tänään peiliin ja miettinyt mikä meni vikaan? Noh, avataan hieman:
Ikkunahissi on ollut b-kuntoinen jo ainakin viisi vuotta. On siis "luistanut" yhden hampaan, jos on puolihuolimattomasti rullannut ylös. Kyllä, on siis veivillä, ilmeisesti käytetty joskus voimalla. Nyt sitten rutisee tyhjää yläasennossa, eli hampaat sileänä hissistä.

Tuo lämppäri alkoi lämmönsäädön osalta oirehtimaan ennen hanan vuotoa joskus ~pari vuotta sitten. Alkoi ensin pyörimään tyhjää ajoittain. Nyt ilmeisesti otti  ja petti, tosin kulumaa (mekanismissa hampaita sileänä) on sielläkin suunnalla ollut ilmeisesti jo kauan.

Ja nyt kun aloin miettimään, niin kattoluukkuhan tässä oli väännetty väkivallalla solmuun, siksi sen vaihdoinkin. Onko sitten jossain vaiheessa kokenut rajua elämää, en tiedä. 17-tuumaiset vanteet tähän ainakin on jossain vaiheessa muutoskatsastettu.

Enkä omasta mielestäni mitenkään väkivallalla käytä mitään säätimitä tms... ???
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1826
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #504 : 14.02.2018, 18:48:25 »
Mietin ihan samaa ja arvaappa monestikko olen katsonut tänään peiliin ja miettinyt mikä meni vikaan? Noh, avataan hieman:
Ikkunahissi on ollut b-kuntoinen jo ainakin viisi vuotta. On siis "luistanut" yhden hampaan, jos on puolihuolimattomasti rullannut ylös. Kyllä, on siis veivillä, ilmeisesti käytetty joskus voimalla. Nyt sitten rutisee tyhjää yläasennossa, eli hampaat sileänä hissistä.

Tuo lämppäri alkoi lämmönsäädön osalta oirehtimaan ennen hanan vuotoa joskus ~pari vuotta sitten. Alkoi ensin pyörimään tyhjää ajoittain. Nyt ilmeisesti otti  ja petti, tosin kulumaa (mekanismissa hampaita sileänä) on sielläkin suunnalla ollut ilmeisesti jo kauan.

Ja nyt kun aloin miettimään, niin kattoluukkuhan tässä oli väännetty väkivallalla solmuun, siksi sen vaihdoinkin. Onko sitten jossain vaiheessa kokenut rajua elämää, en tiedä. 17-tuumaiset vanteet tähän ainakin on jossain vaiheessa muutoskatsastettu.

Enkä omasta mielestäni mitenkään väkivallalla käytä mitään säätimitä tms... ???
Ollu kyseenalasella pidolla ja kovalla käytöllä jossain kohtaa? ???
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3531
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #505 : 14.02.2018, 18:51:33 »
Ollu kyseenalasella pidolla ja kovalla käytöllä jossain kohtaa? ???
Voi olla. En minäkään autolla aja kuin kipeällä piparilla, muttei kyllä tarkoitus ole koskaan hajoittaa mitään.
Onhan tuossa oikea takaovi/pyöränkaari joskus luisutettu kaiteeseen. Edellisestä omistajasta en niin suoraan usko, iäkkäämpi mies vaikka subwooferista tykkäsikin.

Mutta vajaa puolimiljoonaa niin sallittakoon. Vituttaa vain tuo lämmityslaite.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4220
  • Kontinuerlich Jetronic
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #506 : 14.02.2018, 19:49:53 »
Jos tahdot semmosen alipaineviritelmän siihen laittaa niin tervetuloa hakemaan, on vaan vielä autossa kiinni. Jos taas tahdot edes toivon huurteettomasta päivästä, ilmanvaihdosta tai lämmöstä talvella niin heitä nykyiseen ehjä paneeli kaikkineen ja nautiskele lämmöstä ja ilmanvaihdosta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1912
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #507 : 14.02.2018, 19:51:54 »
Jos tahdot semmosen alipaineviritelmän siihen laittaa niin tervetuloa hakemaan, on vaan vielä autossa kiinni. Jos taas tahdot edes toivon huurteettomasta päivästä, ilmanvaihdosta tai lämmöstä talvella niin heitä nykyiseen ehjä paneeli kaikkineen ja nautiskele lämmöstä ja ilmanvaihdosta.

Alipaineviritelmän huurteenpoisto on kyllä yksi vitsi Volvolta. Vaijerinen toimi kuin kello (okei vaihdoin ne kennon letkut sekä hanan).
-Suzuki Swift Sport '12
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

The moose

  • Vieras
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #508 : 14.02.2018, 19:52:44 »
Jos tahdot semmosen alipaineviritelmän siihen laittaa niin tervetuloa hakemaan, on vaan vielä autossa kiinni. Jos taas tahdot edes toivon huurteettomasta päivästä, ilmanvaihdosta tai lämmöstä talvella niin heitä nykyiseen ehjä paneeli kaikkineen ja nautiskele lämmöstä ja ilmanvaihdosta.

Sama oli mielessäni että pitäs olla vaijerilämppäri omassaki ni edes vähän parta lepattais puhaltimella.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3531
Vs: Slerbahuulen laukaus lumpioon
« Vastaus #509 : 14.02.2018, 20:30:03 »
Käyttäkää pöljät ilmastointia, niin ei huurru niin hanakasti. ;)

Onkohan järjestelmiä mahdollista sekoittaa ollenkaan? Haluaisin lämmityslaitteelle hanan konehuoneen puolelle, vaijeri ei sinne yltä.

Kävin äsken kokeilemassa vaijeria, se on jotenkin omituisen jäykkä, eli ilmeisesti siellä on nyt joku vian tapainen, todennäköiseste edellisen hanan tietämillä. Se varmaan myös oli kylmälle kuutaberga-muoville liikaa.

Oikein kun jaksaisi, niin askelmoottorit ja sähkö olisi "varma valinta".  Menee vain ihan harrastamiseksi jo ilman sitäkin.
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

 

Ateho  Elekma