Laitoin tuossa kiinan maalta tulemaan erään obd testerin, jolla tuo pakkopoltto pitäisi voida käynnistää. Päätarkoitus on tietysti vikakoodien nollaus ja vianetsintä etenkin ardiccia ajatellen kun talvi tulee, mutta toisaalta tuo pakkopoltto kiinnostaa. Itselläni työmatka on 4km suuntaansa, ja todella harvoin tulee yli 30km siivuja ajettua, joten ajotyyli ei varmasti tee gutaa dpf:lle.
Ajattelin ajaa pakkopolttoa joko ajotietokoneen varoituksesta tai tietyin aikavälein,kunhan seuraa vähän aikaa dpf:n täyttymistä paine-eron mukaan.
Onko pakkopoltosta mitään haittaa? Tuntuisi ainakin, että sillä saisi perusteellisempaa jälkeä. Toki se vie huhupuheiden mukaan puolisen tuntia, ja näyttää/haisee pahalta parkkiksella, mutta nuoleehan se koirakin peräpäätään ihan vain siksi, että pystyy siihen...