Kulkukoira  Proturbo

Päästöhuijaukset (VW & muut)

  • 484 Vastauksia
  • 134243 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #420 : 17.12.2017, 11:04:06 »
I just booked my appointment for buyback. They are giving us $20.4k for a car we paid $12.9k over two years ago. They also already gave us $1000 as part of a good will package. Thanks Obama!
__________________

Huijausvolkkarit menee kuulemma Kiinaan. Ei sittenkään romutettu.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #421 : 17.12.2017, 12:25:55 »
Mä oon ihmetellyt miten VAG-konserni pitää esimerkiksi Suomessa pintansa näiden TSI/DSG ja päästöhuijausten jälkeen. Kyllä ihmiset on...

Jäätävän tyhmiä ihmisiä.

Noita romuja joutuu välillä korjailemaan, kaikista parhaimpia tuntuvat olevan 1.8 ja 2.0 tfsi koneet, syö öljyä kuolemaan asti. Ketjut on surkeita, sähköinen termostaatti hajoaa parhaimmillaan 16tkm ajon jälkeen, vesipumput vuotaa jo ennen 60tkm ja vesipumppu termarin kanssa on n. 800€ + työt...

Audeissa laakereita 40tkm välein, jouset on poikki joka toisessa huollossa jne jne.

Reilusti surkeinta laatua saa kun ostaa VAG konsernin auton, mikään muu ei ole edes samalta planeetalta. Fiat ja BMW on lähellä muttei riitä sekään.  ;D ;D

Sitten se VW/Audin asiakaspalvelu on niin kuraa, että asiakas puree hammasta ja sanoo laittakaa kuntoon koska sinne ei ikinä astu jalallakaan (vaikka osa menisi takuuseen tai vähintään goodwilliin)... Näitä tapauksia melkeen joka päivä...  ::)

Miten kuitenkin se sama ihminen laittaa 10 000€ Golffiin (maksanut 20 000€ uutena) 5v vanhana vielä 8000€ koneremontin ja menemään sen jälkeen vielä ostamaan uuden Golfin paskalla asiakaspalvelulla? Suomalainen? ??? ???
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #422 : 17.12.2017, 13:10:13 »
Jäätävän tyhmiä ihmisiä.

Noita romuja joutuu välillä korjailemaan, kaikista parhaimpia tuntuvat olevan 1.8 ja 2.0 tfsi koneet, syö öljyä kuolemaan asti. Ketjut on surkeita, sähköinen termostaatti hajoaa parhaimmillaan 16tkm ajon jälkeen, vesipumput vuotaa jo ennen 60tkm ja vesipumppu termarin kanssa on n. 800€ + työt...

Audeissa laakereita 40tkm välein, jouset on poikki joka toisessa huollossa jne jne.

Reilusti surkeinta laatua saa kun ostaa VAG konsernin auton, mikään muu ei ole edes samalta planeetalta. Fiat ja BMW on lähellä muttei riitä sekään.  ;D ;D

Sitten se VW/Audin asiakaspalvelu on niin kuraa, että asiakas puree hammasta ja sanoo laittakaa kuntoon koska sinne ei ikinä astu jalallakaan (vaikka osa menisi takuuseen tai vähintään goodwilliin)... Näitä tapauksia melkeen joka päivä...  ::)

Miten kuitenkin se sama ihminen laittaa 10 000€ Golffiin (maksanut 20 000€ uutena) 5v vanhana vielä 8000€ koneremontin ja menemään sen jälkeen vielä ostamaan uuden Golfin paskalla asiakaspalvelulla? Suomalainen? ??? ???

Ainoa hyvä asia on diesel-koneet, kunhan ei mene päivittämään tuota huijausohjelmistoa uudempaan paska softaan.

Omalta kohdalta uskoisin vakaasti, että nykyinen vag:nen on viimeinen. Sellaista paskaa on tuo asiakaspalvelu, jopa maahantuojan tasolta. Kun saan oman tapauksen finaalin kirjoitan vähän pidemmän tarinan tuosta Helkama-autosta ja kuinka tyhminä he pitävät asiakkaitaan, mutta joskus hekin joutuvat nöyrtymään...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #423 : 17.12.2017, 13:12:41 »
Ainoa hyvä asia on diesel-koneet, kunhan ei mene päivittämään tuota huijausohjelmistoa uudempaan paska softaan.

Omalta kohdalta uskoisin vakaasti, että nykyinen vag:nen on viimeinen. Sellaista paskaa on tuo asiakaspalvelu, jopa maahantuojan tasolta. Kun saan oman tapauksen finaalin kirjoitan vähän pidemmän tarinan tuosta Helkama-autosta ja kuinka tyhminä he pitävät asiakkaitaan, mutta joskus hekin joutuvat nöyrtymään...

Suuttimia ja pumppuja aika paljon varsinkin 1.6tdi. Pumppareissa nokkia...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #424 : 17.12.2017, 13:51:03 »
Kun saksalaiselle keskutelukumppanille selviää että ajan  300-600 tkm ajetuilla Volvoilla, niin vastakysymys on lähes aina että monesko moottori on menossa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #425 : 17.12.2017, 13:59:47 »
Kun saksalaiselle keskutelukumppanille selviää että ajan  300-600 tkm ajetuilla Volvoilla, niin vastakysymys on lähes aina että monesko moottori on menossa.
Jännä, mistä johtuu? Ajosuoritteen tai huollon laadusta?

Suomessa ajetaan ihan mopoillakin autoilla "järkyttäviä" määriä monen keskieurooppalaisen mielestä. Oman Volvon kun ostin, oli eräs saksalainen hakureissulla mukana. Kuullessaan mittarilukeman (yli 400tkm) oli hetken hiljaa ja sen jälkeen hiukan "puuskahteli" ihmetellen, että harrasteautoako tässä oltiin hakemassa?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #426 : 17.12.2017, 16:41:55 »
No mikä oikeastaan muuttui?

No kyllähän tällaiset hankkeet saivat  kummasti vauhtia elleivät jopa alkuräjähdyksen tuosta VW päästöhuijauksesta:
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsissa-autot-pois-keskustoista-jo-kahden-vuoden-paasta---vaatii-miljardi-investoinnit/wD9kDPAg

Ennen skandaalia typpioksidiasiat oli saatu pidettyä pois otsikoista kiitos saksan autoteollisuuden. Nyt kaikki huutaa että diesel tappaa.. Loppuviimeksi suurin häviäjä tulee olemaan saksan jälkeenjäänyt autoteollisuus
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #427 : 17.12.2017, 16:43:49 »
No kyllähän tällaiset hankkeet saivat  kummasti vauhtia elleivät jopa alkuräjähdyksen tuosta VW päästöhuijauksesta:
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsissa-autot-pois-keskustoista-jo-kahden-vuoden-paasta---vaatii-miljardi-investoinnit/wD9kDPAg

Varmaan kiva kärrätä sieltä kaupungin laidalta Roclalla tavaraa kauppoihin  ;D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #428 : 17.12.2017, 16:59:24 »
Huijausvolkkarit menee kuulemma Kiinaan. Ei sittenkään romutettu.

Tuo on lähes satavarmasti sepitettyä. Kiinahan ajaa vauhdilla erittäin tiukkoja rajoituksia ja tekee töitä imagonsa eteen hartiavoimin. Kadut kuhisevat jo nyt hybridejä ja täyssähköjä. Suurkaupungeissa bensamopoja ei enää edes näe. Kaikki ovat jo sähkömopoja. Elämäni ensimmäinen sähköauto kyyti oli kiinalainen taksi ja siitä on jo varmaan 5 vuotta..

Haluaisinpa nähdä uutisen jossa kerrotaan että kiina ottaa vastaa huijarivolkkarit

Edit: katsokaas mistä Toyota aloittaa EV vyörytyksen. No kiinasta tietenkin. Jopa ennen Japania. Eurooppa sitten joskus.. ;D
http://www.autotoday.fi/Toyota+julkisti+sahkoautostrategiansa+-+yli+10+tayssahkomallia+markkinoille+muutaman+vuoden+kuluttua
« Viimeksi muokattu: 18.12.2017, 17:45:44 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #429 : 18.12.2017, 09:17:20 »
Varmaan kiva kärrätä sieltä kaupungin laidalta Roclalla tavaraa kauppoihin  ;D

Eiköhän siellä tavara liikkuisi sitten Datsun EV200-tyylisellä sähköpakukalustolla.

Älä huoli kyllä vastaavat määräykset tulevat sieltä myös tänne itään päin.
Niitä odotellessa voisi kuitenkin käydä ruåtsista hakemassa kiisseli-Volvon.

Lainaus
Jo nyt autoliikkeiden myyntilistoilla on suuri määrä esimerkiksi diesel-Volvoja, joita kukaan ei huoli.
Oli menet siitä lahden yli ja "shut up and take my money"-mentaliteetilla ostat sieltä sellaisen.

Kun saksalaiselle keskutelukumppanille selviää että ajan  300-600 tkm ajetuilla Volvoilla, niin vastakysymys on lähes aina että monesko moottori on menossa.

No onhan siinä saksalaisen insinöörin olettama ja suunnittelema kestoikä jo ylitetty vähintään 50%
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #430 : 18.12.2017, 16:30:27 »
Jännä, mistä johtuu? Ajosuoritteen tai huollon laadusta?

Ajosuoritteen. Vissiin keskimäärin vain 13500km per vuosi ja tänäpänä kaiketi vielä vähemmän kun siellä ajomäärät on olleet laskussa. Täällähän ne ilmeisesti ovat vain nousseet. Itsekin huristan nykyään yli 30tkm kun viime vuosikymmenellä pärjäsin yli puolet vähemmällä.

Kannattaa muistaa että tiheästi asutussa ja suurkaupunkien täplittämässä maassa auto voi olla joskus jopa riesa kun taas julkinen liikenne sen sijaan toimii hyvin. UK:ssakin vuotuiset kilometrit vissiin vain 7K mailia. Saa jyystää montakymmentä vuotta että saa keskiverto suomiauton (11v) kilometrit tauluun
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8979
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #431 : 18.12.2017, 16:51:44 »
UK:ssakin vuotuiset kilometrit vissiin vain 7K mailia. Saa jyystää montakymmentä vuotta että saa keskiverto suomiauton (11v) kilometrit tauluun

Heh, no Brittein saari on sen verran pieni luoto että Eurotunneliin tai lauttaan saa kiesinsä laittaa jos meinaa yhtään pitempää matkaa heittää. Kotimaan kiertäminen on vähän kuin juoksisi maratonia stadionilla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #432 : 18.12.2017, 16:58:49 »
Toi julkisen toimiminen on ihan vitsi täällä pk seudullakin verrattuna ulkomaihin. Duunikaveri tulee töihin autolla 6-7min kellontarkasti joka päivä. Autosta levis vaihdelaatikko niin kestää n. 45min julkisilla.

Saman kaupungin sisältä, naurettavaa...

BMW bensakoneissa NOx anturin rikkoutuminen/pöntön täyttyminen aiheuttaa vikakoodin muttei OBD puolelle ja menee leimasta.
Mun mielestä kyllä päästöihin vaikuttava, vaan ei katsastuspäästöihin.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2017, 17:06:03 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #433 : 18.12.2017, 17:08:28 »
Ajosuoritteen. Vissiin keskimäärin vain 13500km per vuosi ja tänäpänä kaiketi vielä vähemmän kun siellä ajomäärät on olleet laskussa. Täällähän ne ilmeisesti ovat vain nousseet. Itsekin huristan nykyään yli 30tkm kun viime vuosikymmenellä pärjäsin yli puolet vähemmällä.

Kannattaa muistaa että tiheästi asutussa ja suurkaupunkien täplittämässä maassa auto voi olla joskus jopa riesa kun taas julkinen liikenne sen sijaan toimii hyvin. UK:ssakin vuotuiset kilometrit vissiin vain 7K mailia. Saa jyystää montakymmentä vuotta että saa keskiverto suomiauton (11v) kilometrit tauluun
Mutta miksi moottori leviää? Lyhyt ajo...?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Päästöhuijaukset (VW & muut)
« Vastaus #434 : 18.12.2017, 17:36:00 »
Heh, no Brittein saari on sen verran pieni luoto että Eurotunneliin tai lauttaan saa kiesinsä laittaa jos meinaa yhtään pitempää matkaa heittää. Kotimaan kiertäminen on vähän kuin juoksisi maratonia stadionilla.

Ei ihan pidä paikkaansa
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_road_network_size

Ero Suomeen marginaalinen eikä ero saksaankaan ole kuin kolmasosa
« Viimeksi muokattu: 18.12.2017, 17:40:09 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Ateho  Elekma