KL-varaosat  Race.fi

Eber / Webasto asennus V70-II

  • 9 Vastauksia
  • 6933 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Eber / Webasto asennus V70-II
« : 07.01.2016, 10:21:47 »
Äkkiseltään en löytänyt topiccia aiheesta, joten jos jollain on vinkkejä heittää miten hommasta pääsisi mahdollisimman helpolla. Pitäisi asentaa Eberi (D4WSC) allekirouksen TDI:hin. Joudun vaan asenteleen sen melko alkeellisilla työkaluilla ja tarpeilla, kun isoin osa vehkeistä on vielä "vanhalla" tallilla.

- Minkä kokoisia ovat lämppärille menevät letkut? Kumpi on kennolle menevä, kumpi palaava?
- Voiko naftalinjan ottaa syöttöpumpulta palaavasta letkusta haaralla, vai pitääkö vetää oma linja tankkiin asti?
- Mistä kellon johdotukset kabiinin puolelle? Sisäpuhaltimen jätän varmaankin vallan kytkemättä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Eber / Webasto asennus V70-II
« Vastaus #1 : 07.01.2016, 11:00:10 »
Itse asensin aikanaan suorakylkiseen tdi v70.aan eberin ja otin polttoaineen ennen suodatinta tulevasta letkusta. Ongelmana oli saada pitävä liitos, sillä nuo letkut on muoviputkia, missä on vaan kumipäällyste. Monta kertaa tein uusiksi, ennen kun ilmavuodot loppui. Joten ennemmin tankilta letku.

Sisäpuhalluksen saat eeperi.comista tilaamalla valmiiksi ohjelmoidun ipcu -releen. Hintaa noin 100e. Mielestäni pikku summa isolle mukavuudelle.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Eber / Webasto asennus V70-II
« Vastaus #2 : 12.01.2016, 09:35:49 »
Eilen sain reilun parin tunnin työn jälkeen eeperin paikalleen. Voisin naputella aiheesta pienen ohjeenkin vielä jossain vaiheessa, jos jotain muutakin kiinnostaa samanlainen homma.

Kellolle pitäisi vielä löytää läpivienti ohjaamon puolelle? Onko muita käyttökelpoisia läpivientejä kuin hantin jalkatilassa oleva sisäpistokkeen läpivienti?  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Eber / Webasto asennus V70-II
« Vastaus #3 : 12.01.2016, 23:09:00 »
Tee ihmeessä tutoriaali. Itse vaihdan myös eberin ardicin tilalle, siinä vaiheessa, kun herkeää toimimasta. Lieköhän mitään mahista saada toimimaan viiksestä?

Voi olla että helpoin tuoda johdot vänkärin jalkotilan kautta.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa pyrkeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Eber / Webasto asennus V70-II
« Vastaus #4 : 11.02.2018, 14:04:33 »
Nostellaan vanhaa... Osaisikohan kukaan jeesata ipcu releen kytkennässä?
Nykyään ilmeisesti kuvan kytkiksen kaksi oikean puoleista relettä on korvattu yhdellä ipcu releellä. Sain laitteen toimimaan muuten, mutta ei osaa kytkeä sisäpuhallinta päälle. Ilmastointi pelaa auton käydessä normaalisti. Olen kytkenyt:
-A ja E napoihin kytketään puhaltimelle menevä sininen 0,5 neliön piuha.
-maapiuha koriin, eberille menevä musta/violetti toiselle, eberiä ohjaavalle releelle.
-ipcu releeltä punainen eberin kauko-ohjain moduuliin tulevaan 0,5 neliön virtapiuhaan rosvolla

Omaan järkeen nuo pari ensimmäistä on aika varmoja tapauksia, mutta pitäisikö tuo virtapiuha pistää johonkin muualle? Vai onko tässä joku muu käpy? Olisihan tuo sisäpuhalluskin mukava saada pelaan  :)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Eber / Webasto asennus V70-II
« Vastaus #5 : 11.02.2018, 18:57:15 »
Tuo on muuten oikein, mutta ota IPCU-releen punainen johto irti sieltä kauko-ohjaimelta ja laita se virtalukon takana oleviin sähköihin. Idea hommassa on sellainen, että IPCU-rele käyttää puhallinta, kun autossa ei ole virrat päällä. Sitten kun auto laitetaan käyntiin, IPCU kytkee normaalin lämmönsäätöpaneelin ohjaamaan puhallinta. Nykyisellä kytkennällä rele luulee, että auto on käynnissä koko ajan.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa pyrkeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Eber / Webasto asennus V70-II
« Vastaus #6 : 22.02.2018, 08:00:35 »
Kiitoksia, komeasti pelaa sisäpuhallus!

Nyt on murheena ilmeisesti polttoaineensaanti kylmillä keleillä, n. -15 ja ylöspäin ei laite käynnisty, viitisen minuuttia yrittää ja välillä tulee pieni savupilvikin, mutta sen jälkeen lukee kaukosäätimessä Err. Tarjoaa vikakoodia 52, aikaisemmissa muistipaikoissa 54 ja 31, mutta nämä voi olla todella vanhojakin.

Lainaus
52: Safety time exceeded

• Check exhaust and combustion air guidance.
• Check fuel quantity and fuel supply, see page 41.
• Clean or replace filter in dosing pump connection.

d5wsc ohjekirjassa ei ole koodia 54, tämä koodi eri laitteen ohjekirjasta (d5s-sc)
Lainaus
54: FLAME CUTOUT IN BOOST MODE

1. Heater has started successfully but the flame has extinguished.
2. Inspect and or replace fuel filter on inlet side of fuel pump, see page 24 (maintenance).
3. Check fuel supply/measure fuel quantity.
a. Disconnect the fuel line from the heater.
b. Turn the unit on (remember 60 second delay prior to pump activation).
c. Place the fuel line into the graduated cylinder and allow to run through a first start attempt.
d. Once the fuel pump stops running from the first start a ttempt turn the unit off.
e. The measured fuel must be between 8.5 to 9.5 milliliters
f. If the reading is high and the pump angle is verified correct (1 5-35), replace the pump, clear the codes, run the unit, and restart trouble-shooting.
g. If the reading is low, inspect all fuel line connections to see if the lines ha ve a crisp cut on the end. Inspect fuel pick-up pipe for any obstructions.
h. If not fault is found on the inlet line and pick-up pipe opera te the fuel quantity test from an external fuel source.
4. Check exhaust and combustion air intake lines (maintenance).
a. Low spots
b. Crushed or kinked piping
c. At least a 45 degree downward angle in exhaust piping
5. Test flame detector, see page 19.

Lainaus
31: Combustion air motor – interruption

• Check that the cable harness of the combustion air fan
motor is properly routed and check for any signs of
damage.
• Measure speed of combustion air fan motor with max.
8.2 volt + 0.2 volt. To do so, unclip cable 0.752 brown from
chamber 14 of 14-pole connector and cable 0.752 black
from chamber 13.
Affix a marking tothe shaft end of the combustion air fan
motor and measure the speed with a contact-free speed
counter (see page 38).
If the measured speed < 1000 rpm, then replace the
combustion air fan.
If the measured speed > 1000 rpm, then replace the
controller.

Miten olette vetäneet polttoainelinjoja? Hyödynsin ardicin 5-6mm letkuja. Mersussa josta tämän purin oli polttoaineletku n. 2mm. Oma fiilis on, että huomattavan iso letku ja pumppu eberillä eikä tankin kyljessä on huono yhdistelmä. Onko mitään parempia ideoita? Ei huvittaisi vetää uutta letkua... Vähänkään lämpimämmissä keleissä pelaa hienosti.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Eber / Webasto asennus V70-II
« Vastaus #7 : 22.02.2018, 10:10:08 »
Kyllä webastossa tapaa/tapas olla just se 2mm.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Eber / Webasto asennus V70-II
« Vastaus #8 : 22.02.2018, 11:16:35 »
Vetäisikö kuitenkin ilmaa jostakin ennen polttoainepumppua? Ei putken koolla pitäisi olla merkitystä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa pyrkeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Eber / Webasto asennus V70-II
« Vastaus #9 : 04.03.2018, 17:17:53 »
Vedin tilalle 2mm letkun. Oli sen verran helpompi operaatio kuin originaalin hyödyntäminen, että olisi varmaan kannattanut heti tehdä näin. :idiot2:
Nyt ainakin pelaa, kiitoksia vastanneille!

 

Proturbo  Autodiagnoosi