Carcom Oy  Ateho

volvo 240 tdi

  • 743 Vastauksia
  • 248929 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #660 : 17.06.2017, 13:50:33 »
Auto ja vanteet pesty ja vahattu 8)












Poissa karppineen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #661 : 17.06.2017, 16:02:06 »
Milläs vahasit vanteet? Itse käytin jotai autoglymin vanne vahaa  enkä ollut tyytyväinen loppu tulokseen :tickedoff:
245 b230f, 245 b230fx, 240 b230f & 740 b230et

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #662 : 17.06.2017, 19:50:11 »
Ihan samalla autoglymin vahalla vetäsin millä autonkin, kyllä se välttää :D rupesihan nuo kiiltämään ja eipähän tartu jarrupöly niin tiukkaan.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #663 : 20.06.2017, 17:25:12 »
Turbon käytin pöydällä ja pirrasin hukkiksen reijän niin isoksi kun pystyi. Ei riitä vieläkään. Hukkaportti aukeaa jossain 1.4bar kohdilla ja ahdot hiipii hiljalleen ilman evryä vajaan 2bar. Evry päällä reippaasti yli 2 bar. Pitää jossain vaiheessa vaihtaa portiton pesä ja ulkoinen hukkis värkkäillä.
Karkaako siellä pakopaineet, vai miksi tuo ahtopaine on ongelma? Dieselissähän sillä ahtopaineella ei sinänsä ole merkitystä kunhan sitä on riittävästi suhteessa ruokaan.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #664 : 20.06.2017, 19:00:31 »
Karkaako siellä pakopaineet, vai miksi tuo ahtopaine on ongelma? Dieselissähän sillä ahtopaineella ei sinänsä ole merkitystä kunhan sitä on riittävästi suhteessa ruokaan.

En ole mitannut pakopaineita. Ihan moottoria säästellen ajattelin pysyä max 2 bar paineissa ;)

Poissa Appelsiini

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #665 : 21.06.2017, 16:45:45 »
Viimesen päälle tyylikäs auto, i like.  S*

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #666 : 21.06.2017, 18:21:47 »
Viimesen päälle tyylikäs auto, i like.  S*
Kiitos vaan! Sellainen tästä on pyritty tekemään ELK

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #667 : 22.06.2017, 18:00:21 »
Eteen joutui sittenkin laittaa matalammat ja kapeemmat kumet. Heti kun istui vänkäri kyytiin niin alkoi hangata >:(
Kerkesi jo sisälokasuojat hankaamaan rikki ja lokasuojaankin sen verran pellin reunaan että maali lähti. Pitää joku päivä vaihtaa ehjät ja pensselillä epoksia paksusti pellinreunaan.

Paremmin kävi omaan silmään kyllä korkeemmilla kumeilla mutta ei voi mitään, jostain joutuu tinkimään ::)


Heräteostoksena tuli eräältä foorumilaiselta formuling ratti. Muuten tykkään van vilkunpalautin käpälä pitää joskus tehä.


Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #668 : 22.06.2017, 20:43:05 »
Karkaako siellä pakopaineet, vai miksi tuo ahtopaine on ongelma? Dieselissähän sillä ahtopaineella ei sinänsä ole merkitystä kunhan sitä on riittävästi suhteessa ruokaan.
Juur näin,jos kovin työntää vedossa mustaa niin syöttöä alemma niin putoo myös ahtopaine,ei se voima siitä sankasta savusta tule.
Ilmeisesti ahtimen pakopesä on jaetulla nielulla ja portti vain toisessa nielussa,kun noin käyttäytyy,mutta sellaisiahan juuri dieseleissä paljon käytetään,mutta sillä portilla ei kovin paljoa pysty noita ahtoja rajaamaan jos syöttöä on liikaa.

MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #669 : 23.06.2017, 09:02:06 »
Jaetulla pesällä on. Perusasiat on kyllä tiedossa. Pitää tehdä lopullinen päätös ulkoisen hukkaportin asennuksesta vasta sitten kunhan on parempi moottorinohjaus ja pääsee penkkiin jossa ammattilainen tekee softan kohilleen.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #670 : 23.06.2017, 09:14:38 »
parempi moottorinohjaus

Jaa oliko tähän suunnitteilla jotain muuta?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #671 : 23.06.2017, 09:22:27 »
Jaa oliko tähän suunnitteilla jotain muuta?
Portterin ecu ja johtosarja laitetaan kun keretään :) luulen että talvella vasta. Eihän tuota kunnon säätöihin saa noilla evry virityksillä...

Sen verran on saatu aikaiseksi että johtosarja on hommattu ja Volvomies89 perkaa siitä ylimääräiset pois kunhan kerkee :)
« Viimeksi muokattu: 23.06.2017, 09:27:16 kirjoittanut oh850 »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #672 : 23.06.2017, 13:16:36 »
En ole mitannut pakopaineita. Ihan moottoria säästellen ajattelin pysyä max 2 bar paineissa ;)
Siis tarkoitin sitä että dieselissähän ylimääräinen ahtopaine ei varsinaisesti rasita moottoria sen kummemmin, toisin kuin bensakoneessa jossa sinne on syötettävä aina bensaa samassa suhteessa ilmaan. Dieselissä voi syöttöä vähentää, jolloin seos menee laihemmalle (eli lähemmäs normaalia dieselin seosta), ylimääräinen happi jää vaan käyttämättä.

Turbo siinä tietysti on vähän kovemmalla, mutta toisaalta kun syöttöä on hieman vähemmän myös ahtaminen rauhoittuu. Mä en lähtisi kikkailemaan minkään hukkaporttien kanssa, vaan säätäisin koneen rasitusta/tehoa syötöllä, kuten dieselissä on tarkoituskin.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #673 : 23.06.2017, 22:34:41 »
On se harmi ettei muut oo innostunu tuosta MSA15.7:sta, oon perannu dataa jo niin paljon valmiiksi muille läpi että eihän se ois senku säätää vaan. :buck2:

Siis tarkoitin sitä että dieselissähän ylimääräinen ahtopaine ei varsinaisesti rasita moottoria sen kummemmin

Pakopaine kuitenkin kasvaa ylimääräisen ahdon mukana, se on dieselille pahasta.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: volvo 240 tdi
« Vastaus #674 : 24.06.2017, 20:02:03 »

Pakopaine kuitenkin kasvaa ylimääräisen ahdon mukana, se on dieselille pahasta.

Niin, no sitähän mä alunperin kysyinkin että tuleeko se ongelmaksi.

Tosin tuskin sekään ihan järjettömiin kasvaa jos tekee jonkun toteutuksen joka alkaa rajoittaa syöttöä niin ettei toivottu maksimi ahtopainetaso ylity.

 

Kulkukoira  Proturbo