Futurez  Proturbo

#Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut

  • 32 Vastauksia
  • 11738 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 722
  • www.vrcf.fi
Vs: #Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut
« Vastaus #30 : 23.01.2018, 07:56:18 »
Mukavaa luettavaa, plussat kuvista!  O0
V70 2.4D 2005
Ennen: V70 2.5 TDI, 240 D24, V70 -02, S40 -97

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: #Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut
« Vastaus #31 : 12.02.2018, 12:54:28 »
Moippi

Tälläerää olis tarjolla varsin pientä edistystä.
Alotetaanpas vaikka tästä kermaisen-käyttiksen takapuskurista, eli puskurin muovit tippu jonnekkin äänekoski-saarijärvi-kannonjärvi välille ja asialle piti jotain tehdä. Noh ensin vetäsin alumiinin mustaks, joka sekin teki yllättävän suuren silmää hämäävän eron, mutta sehän ei riittänyt ja jotain piti keksiä. Oma puskuri olisi liian tylsä kerta tässä nyt aletaan väsäämään. Noh kaverilta sai kolariautosta(760) hakemalla takapuskurin ni sehän piti ottaa talteen. Mielessä tietysti sovitus 240 persiiseen. Ongelmana oli että  se on aika paljon leveämpi, kun 240 oma. Noh tästä ei lannistuttu ja vedin puskurin poikki :D Otin myös etusivuista ne lokasuojaan menevät lerpakkeet pois sitä pystyviistoa saumaa pitkin. Sisälle alumiinikiskoa kiinnitysreikiin 8mm pulteilla kiinni, jotta hoito pysyy kasassa. Yritin 'muovihitsata' halkeamaa kasaan mutta siitä nyt ei tullut hevonvittua mitään. Vedin varsin väliaikasesti silikonimassalla raon umpeen. Se pitää kuitenkin maalata niin tekee sitten kunnolla kelien lämmetessä. Pääasia nyt ettei herättäis niin huomiota, kun on puskuri ::) pitää myös vetää tuo listojen alla oleva lerpake mustalla, samalla kun ottaa ruosteet kiinni. Puskurin takaa massailinkin jo pellit. Myös ajattelin sokkia taaksekkin, kuten 242ssa on mutta saa nyt nähdä. Ja tosiaan. puskuriinhan ehti tulla jo halkeama kovan jäisen ympäristön seurauksena ::)




Näköjään jäänyt tuo sovituspala tuonne koukun väliin  :D
Kuvat on aika huonoja, näyttää omaan silmään ihan erilaiselta paikanpäällä :o

Sokkien asennus meinas tuottaa harmaita hiuksia, kun se piti tehdä pihalla ja pakkasta oli sormille liikaa :D piti vielä tehdä tulpan nippelistä tommonen pikakiinnikesokkaspaceri, joka varmaan pitäis patentoida. Niittipyssyhän ei mahdu tohon väliin.


Kolariseiska oli ihan tosissaan kolaroitu, kaverille oli kerrottu että satasen vauhdista oli karannut puuhun.
Puu oli tullut iskaritornin kohdalta sivusta (En ymmärrä miten) Rutaten konehuonetta niin, että rikki oli mennyt mm. Moottorin korvake, turbo, hammastanko, vaihdelaatikko(poikki), lohko ja jotain muuta kivaa. Kaverihan auton osti 2.3 turbotekniikan takia, mutta lievä pettymys oli se, että lohkossa oli kolarin takia reikä, kannakkeen takana. Sanoin että rokkia sillä lohkolla pääsee vielä pitkään kun vähän miggiä näyttää, ehkä jopa valupuikkoa :D erittäin huonoja kuvia tiedossa!




Farkkuun kävin hakemassa m90 lootan ja 242 pitäis hakea samanmoinen, kunhan pääsee helsingissä asti käymään. Tuli haettua myös 2.5 penta alakerta, kun sattui työreissun kanssa hyvin yhteen. Pakosarjan hain kaverille myös samalla reissulla, sieltä mistä laatikkokin. Ilmeisesti foorumilaisen tekemä pakosarja, mutta siitä huolimatta oli yksi sauma jäänyt 1/4 hitsaamatta :D

242 sai vähän happoväriä, että uskaltaa aloittaa kittailun. Mitenkähän mulle maalatessa käy, entinen omistaja oli pyyhkinyt epoksimaalia paikotellen ja mää vedin tuota happomaalia? vieläko kannattaa ottaa jompikumpi pois? Ja onko se kitin valinta niin nuukaa? Kaveri kerto, ettei kannattais mitään halppis-paklaa ostaa vaan esim. wurthia. Liekkö puheissa perää?

Kiitos ja kuulemiin!

Poissa tuomee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • www.vrcf.fi
Vs: #Kannonjärvennyrkkipaja:n Volvoilut
« Vastaus #32 : 13.02.2018, 13:40:12 »
Ei koskaan kittiä suoraan happovärin päälle,kitti kovettuessaan reagoi tuon hapon kanssa epäsuotuisasti,eli kunnon tartuntaa ei tule ja kitti halkeilee ja irtoaa herkästi ajansaatossa,sama ongelma tulee myös jos kittiä vedetään minkä tahansa 1K maalin päälle,kitin kovetteen ainesosat ja kovettumisreagtio sulattaa sen alla olevan 1K maalin.Hapon tai mahdollisen 1K maalin päälle aina epoksi tai hiontaväri eristeeksi ennen kittiä,jos pakko on maalin päälle kittailla.
Puhdas karhennettu pelti-kitti-epoksi-hiontaväri-pintamaalit lienee kestävyyden kannalta se paras järjestys,happoa voi vetää tuossa välissä kittausten jälkeen paljaisiin peltikohtiin ennen pohja ja hiontavärejä jos siltä tuntuu...
Happovärin ainoa tarkoitus on parantaa maalin tartuntaa puhtaalla metallipinnalla ja samalla ehkä neutraloida vähän ehkä jäänyttä korroosiota.
Epoksi on paras ruosteenestoon/eristykseen,ei läpäise kosteutta eikä happea,ja sen päälle kestää vetää miltei mitä vaan.
High Level 2200,on ainakin yksi pirun hyvä kitti työstää,ja Body jne. mitään harakirikittejä en kyllä käyttäs...
« Viimeksi muokattu: 13.02.2018, 14:24:39 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

 

TamCar  KKD Motorsport