Autoracing  KL-varaosat

Volvo 245 t5 virittelyä

  • 116 Vastauksia
  • 45104 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #90 : 08.02.2018, 23:42:03 »
Nekö on muka erilaiset? Täytyy testata, mulla tais olla hyllysä käytetyt huonohkot.. Jos ne sopii niin pitää tilailla uudet bossilaiset.

Sellaset mä omaani tökkäsin ja toimii.

240 kansi

940 kansi


940 piuha erilainen päästä
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #91 : 08.02.2018, 23:47:22 »
Sellaset mä omaani tökkäsin ja toimii.

240 kansi
(Kuva poistettu lainauksesta.)
940 kansi
(Kuva poistettu lainauksesta.)

940 piuha erilainen päästä
(Kuva poistettu lainauksesta.)

No niinpä on. Saa nähdä, yltääkö vakiot vai pitääkö tilata 2 sarjaa joista hyödyntää vain pisimpiä.

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #92 : 09.02.2018, 02:08:54 »
Motonetistä saa hyllystä piuhat niitä yleismallisia käy tuohon hukkakipinäpuolaan itellä sama käytössä 
ja mulla on just tossa egr paikassa imusarjassa tämmöne anturi nopea ja toimii hyvin http://www.autotune.fi/tuote/806/imuilmanlampoanturi-avoin-laippa-bosch

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #93 : 09.02.2018, 07:53:26 »
Jahkailematta pääset kun otat suunnilleen mitat johtojen pituudelle halutulta puolan asennuspaikalta ja puolan kanssa marssii osaliikkeeseen ja ostaa kasan sopivia irtojohtoja tai "puolivalmiita" johtoja.

P.S hyväksi todettu resepti ainaki voortin 450whp ohcssa on jotku accelin (super stock tai racewire) puolivalmiit piuhat mihin puolan pääty prässätty ite lyhentämisten jälkeen. Ne perus "bilteman silikoni"-malliset löi turhan komeasti läpi kun alettiin käyttämään scanian hukkiksen kelloa  :D
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #94 : 09.02.2018, 09:14:32 »
Itse tilasin tarvikemotti nimisestä liikkeestä johdot. Ilmoitat piuhojen mitat, ja mikä puola / tulpat, niin pistävät oikeat päät, ja tekevät tuosta accelin piuhasta, mikä on varmasti riittävä, ja taitaa kestää lämpöäkin normaaleita enemmän. Itsellä juuri tuo 407 loppuinen hukkakipinäpuola, ja neljä piuhaa taisi maksaa 40e vai 50e..?
Volvo 242DL -79

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #95 : 09.02.2018, 10:41:26 »
Jos mittatilauksena haluaa niin Finjectorikin tekee niitä.

Käsitin vain, että valmista sarjaa haettiin tässä. Kait jollain on 940 sarjaa sen verta lainata, että näkee käykö suoraan...  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #96 : 09.02.2018, 12:32:20 »
Jos mittatilauksena haluaa niin Finjectorikin tekee niitä.

Käsitin vain, että valmista sarjaa haettiin tässä. Kait jollain on 940 sarjaa sen verta lainata, että näkee käykö suoraan...  :)

Ihan sama onko valmis setti vai pitääkö teetättää. Johot on jokatapauksessa saatava jos aikoo tällä jopa ajaakkin.  :D

Täytyy miettiä vaihtoehtoja, kiitoksia vastauksista.

Poissa mikkor97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #97 : 12.02.2018, 21:44:22 »
Tarvikemotista hain accelin johot omaanki. Just sama puola on mulla. Oisko jonku 40€ maksanu

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #98 : 13.02.2018, 04:20:29 »
No ei ollut kalliit. Sama hakia sieltä, kun ei liike kovin kaukana edes ole ja 940:mpin bossilaiset maksaa jo samanverran.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #99 : 22.02.2018, 14:30:16 »
Pientä tullut värkättyä. Imusarja sai maalin niskaan, siihen tein kierteen Renaultin imuilmanlämpöanturalle, sulakepesät asensin starttikaapeliin ja päävirtakaapeliin, päävirtareleet asentelin yms pientä.
Nyt kaikki anturit paitsi vr anturi pelaa, kun halusin kokeilla käyttää tuota Megan omaa vr muunninpiiri itseppäinen kun olen..



Kuvassa nro.1 jumpperille tulee startatessa vaihtovirralla mitattuna tieto. Kuuluuko nro.2 jumpperille tulla sama tieto startatessa..? Ei Mulla ainakaan tule. Jos kuuluisi tulla, niin mitä kannattaapi mittailla Seuraavaksi?

« Viimeksi muokattu: 22.02.2018, 14:32:47 kirjoittanut janne102 »

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #100 : 22.02.2018, 16:20:59 »
Kääntelin potikat täysin myötäpäivään niin Rupes tulemaan pyörintänopeus.. Nyt vielä pitää säädellä kohilleen.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #101 : 14.03.2018, 05:20:23 »
Heissan!

Tosiaan auto lähti käymään ilman suurempia ongelmia. Ainoaksi ongelmaksi jäi tuon moottorinohjauksen kanssa että ei käy ollenkaan jos vetää imusarjalta letkun boksiin mappianturille. Ilman mappianturia, käy tyhjää todella rikkaalla n.11afr ja kun liittää letkun mappianturiin, niin käy hetken jossain 12 afr ja sitten nousee tasaisesti ja nopeasti todella laihalle ja auto sammuu niinku seinään. Tähän kaivattaisiin apuja, voin myös upata videon vaikka youtubeen auton käytöksestä jos tuosta ei selvää saanut. Auto sammuksissa mappianturi näyttää oikein, eli 99.7kpa.

Muutenkin autoa saatu edistettyä mm. ulkopeltien touhuamista, auton omien sähköjen kytkentää, perän purkamista ym.

Auto näyttääpi tällähetkellä tältä:




Konehuoneessa ois vielä siistimistä:


Autoon sain kaikki sähköt toimimaan, niin omat kuin moottorinohjauksenkin. Pistin jenkeistä tilaukseen spartan lockerin ja ruotsista jspecsi alustasarjan ja 20mm muutos-spacerit. Myös paikallisesta varaosaliikkeestä tilasin uudet raidetangonpäät, koiranluut, iskarin yläpään laakerit+ levyt, alapallonivelet, kytkintyösylinterin korjaussarjan ja puslia. Myös foorumilaiselta tulee 1000cc boschin ev14.
Tuon perän ja alustan tilasin kokeilumielessä, ja jos ei omaan käyttöön miellytä jompikumpi niin saa väistyä torsenin/bc-racingin tieltä ja päätyy sitten johonkin tulevaan projektiin.

Kun tilaamani osat tulevat niin pääsee kasamaan auton loppuun. Sen jälkeen pitää vielä lyhennellä kardaanin etupätkä oikean mittaseksi ja sitten sais viedä penkkiin säädettäväksi ja hakemaan leimaa.

Lisäksi vielä, jos jollain on 700/900 sarj. kytkimen pääsylinteriä, niin mulla ois tarve kova. Jos samalla löytyy konepeltiin jousi, niin olisin enemmän kuin otettu.  ;D

Lisää stooria, kunnes osat saapuvat ja saatu vähän asenneltuakin.



Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #102 : 20.03.2018, 03:11:16 »

Tosiaan auto lähti käymään ilman suurempia ongelmia. Ainoaksi ongelmaksi jäi tuon moottorinohjauksen kanssa että ei käy ollenkaan jos vetää imusarjalta letkun boksiin mappianturille. Ilman mappianturia, käy tyhjää todella rikkaalla n.11afr ja kun liittää letkun mappianturiin, niin käy hetken jossain 12 afr ja sitten nousee tasaisesti ja nopeasti todella laihalle ja auto sammuu niinku seinään. Tähän kaivattaisiin apuja, voin myös upata videon vaikka youtubeen auton käytöksestä jos tuosta ei selvää saanut. Auto sammuksissa mappianturi näyttää oikein, eli 99.7kpa.



Tuo ongelma ratkesi simppelisti karttoja säätämällä. Nyt ongelmasta seuraavaan --> 2 Pyttyä jäi pois pelistä. Kipinä hukassa. Senverran ehdin tänään hallilla mittailla että boksi ok, virta ja maapuoli kunnossa puolassa.
Senverran testailin myös, että oisko ollut a ja c lähdöiltä tulee kipinä, b ja d mykkänä. Vaihdoin spark a ja b:n paikkoja, niin b ja d lähdöt toimii mutta a ja c ei...?
Tämä viittaisi siihen että boksin puolella vikaa, mutta ei ainakaan minun mittailun tuloksena eroja ollut lähtöjen välillä..
Voiko tässä nyt olla vaan joku simppeli asetus väärin..?  :idiot2:
Kunhan vain nyt saisi käymään kunnolla ja kaikilla niin pääsee sitten ammattilaisen käsiin penkkiin säädettäväksi.

Alustasarja tuli, jonka jo asentelinkin. Myös puslia ja niveliä tuli paikallisesta varaosaliikkeestä haettua kohtuullisesti. Tästä myöhemmin lisää.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #103 : 21.03.2018, 03:33:02 »
Tänään tuli testailtua kipinää. Pelkillä tulpan johdoilla antaa kipinän kantta vasten jokalähdöstä kun rämpyttää virtoja päälle ja pois tarpeeksi nopeaa..?  :idiot2:
Tulpat ovat uudet. Voisko nyt vaan olla asetuksissa joku hämminki...?

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 virittelyä 450whp tavote
« Vastaus #104 : 21.03.2018, 11:09:06 »
Laita kuvat siitä puolan asetuksista. Ja onko se puolan maa siinä kannessa, mahdollisimman lähellä tulppia?

 

Proturbo  Autodiagnoosi