KL-varaosat  Race.fi

D3 penkitystehoja

  • 22 Vastauksia
  • 20595 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: D3 penkitystehoja
« Vastaus #15 : 02.04.2018, 14:02:45 »
Ottamatta kantaa kenenkään ammattitaitoon, niin voimalinja on suunniteltu tietylle vääntömomentille, jonka se kestää suunnitellun käyttöiän ajan. Kun vääntöä lisätään, käyttöikä lyhenee. Tämä on fakta.

Autonvalmistajat käyttävät samaa voimalinjaa monen tehoisten moottorien yhteydessä. Tästä syystä isoissa mersuissa ja bemuissa on vähän enempi reserviä virittämiseen ennen äkillistä laatikkoremonttia. Käyttöikä niissäkin lyhenee, kun vääntöä lisätään. Sitä vaan ei tiedä kenen korjattavaksi laatikkoremontti osuu, jos se hajoaa vaikka 300 tkm:n kohdalla suunnitellun 500 tkm:n sijaan.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: D3 penkitystehoja
« Vastaus #16 : 02.04.2018, 14:04:09 »
Alkaa taas lähtemään ohi aiheesta.

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: D3 penkitystehoja
« Vastaus #17 : 02.04.2018, 14:53:30 »
Vähän se houkuttelis tuota V60 D3 A 2.0l 5 mukista piristää mut mut. Sellanen vielä pirteempi ohituskiihtyvyys oli plussaa kun lähtee 70-80km/t vauhdista polkemaan.
Nytkin vakiona nastarenkailla saa liikenne valoista ja risteyksistä lähteä suht varovasti ettei noi nastat ropise.
Kesäkummeilla tietty ihan eri.
Yhtä vastaava ole pikkupätkän ajannut ja omani on selvästi pirteämpi.
Ei sitten mitään tietoa onko omaani vähän ronkittu.
Uutta T3:sen koneella olevaa sijaisauto "vähän" kokeilin mutta ei voi verrata omaani.
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: D3 penkitystehoja
« Vastaus #18 : 02.04.2018, 15:11:33 »
Vähän se houkuttelis tuota V60 D3 A 2.0l 5 mukista piristää mut mut. Sellanen vielä pirteempi ohituskiihtyvyys oli plussaa kun lähtee 70-80km/t vauhdista polkemaan.
Nytkin vakiona nastarenkailla saa liikenne valoista ja risteyksistä lähteä suht varovasti ettei noi nastat ropise.
Kesäkummeilla tietty ihan eri.
Yhtä vastaava ole pikkupätkän ajannut ja omani on selvästi pirteämpi.
Ei sitten mitään tietoa onko omaani vähän ronkittu.
Uutta T3:sen koneella olevaa sijaisauto "vähän" kokeilin mutta ei voi verrata omaani.

Juu itellä vähä samaa ajatusta että laittaakko vai ei. Siks toi 185 hp 450 nm olis ittelle sellanen hyvä kompromissi. Etuveto ei ihan älyttömästi nuita hepoja tartte mut tolla lisäväännöllä toivoisin just esim. ohituksiin tai ramppikiihdytyksiin  vähä lisäpotkua .

Tällä hetkellä olen siis vahvasti kallellani ton piristykseksi puolelle  :)
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: D3 penkitystehoja
« Vastaus #19 : 02.04.2018, 15:38:38 »
Juu itellä vähä samaa ajatusta että laittaakko vai ei. Siks toi 185 hp 450 nm olis ittelle sellanen hyvä kompromissi. Etuveto ei ihan älyttömästi nuita hepoja tartte mut tolla lisäväännöllä toivoisin just esim. ohituksiin tai ramppikiihdytyksiin  vähä lisäpotkua .

Tällä hetkellä olen siis vahvasti kallellani ton piristykseksi puolelle  :)

Taisi olla Kankunen taikka joku muu rallikuski aikoinaan kun sano "Kaikki yli 200 hevosta on etuvedossa turhaa" eli ei tässä vielä hätää ole.
Fiksuin optio olis kun sais napista vaihdettu "Talvi-Kesäkeli"  :)
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: D3 penkitystehoja
« Vastaus #20 : 02.04.2018, 15:56:38 »
Volvon vaihteisto kestää kyllä kun ohjelman tekee oikein, jolloin myös automaatti saa oikean vääntötiedon ja osaa toimia sen mukaisesti. Lisäksi vaihteistoon pitää tehdä vielä muutama muukin juttu sinne ohjelmaan. Sen mitä olen nähnyt niin Rica/BSR ei näitä tee ja saattaa olla syy miksi ei ota voimaa niin paljon ulos. 215/470 ei todellakaan ole paljon nykyaikaisesta 5-sylinterisestä moottorista ja kestää aivan varmasti.

Mersu, Bemari, Jaguar, yleensäkin takavedot kestää paremmin, koska moottori on pitkittäin, jolloin on tilaa rakentaa suurempi vaihteisto. Volvon ongelma on juuri tämä, kun on 5-sylinteriä eli kohtuu pitkä moottori ja se on asennettu poikittain, jolloin auton leveys ei mahdollista suurta vaihteistoa. Hyvä esimerkki V50 D5, pikkulaatikko isossa moottorissa kun 6v Aisin ei sinne mahtunut.

Omassa V70 D5 -08 450tkm ajetussa on kaikki otettu ulos mitä pumpusta saa ja Aisin ei ole moksiskaan, ohjelma pitää tehdä oikein, siitä on lähdettävä.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2018, 15:58:15 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: D3 penkitystehoja
« Vastaus #21 : 02.04.2018, 19:33:29 »
Ottamatta kantaa kenenkään ammattitaitoon, niin voimalinja on suunniteltu tietylle vääntömomentille, jonka se kestää suunnitellun käyttöiän ajan. Kun vääntöä lisätään, käyttöikä lyhenee. Tämä on fakta.

Autonvalmistajat käyttävät samaa voimalinjaa monen tehoisten moottorien yhteydessä. Tästä syystä isoissa mersuissa ja bemuissa on vähän enempi reserviä virittämiseen ennen äkillistä laatikkoremonttia. Käyttöikä niissäkin lyhenee, kun vääntöä lisätään. Sitä vaan ei tiedä kenen korjattavaksi laatikkoremontti osuu, jos se hajoaa vaikka 300 tkm:n kohdalla suunnitellun 500 tkm:n sijaan.
Isoin vaikuttaja kestoon löytyy  ratin ja penkin välistä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: D3 penkitystehoja
« Vastaus #22 : 02.04.2018, 19:41:20 »
Välillä taas tehoista , eikä kestoista ? Jooko ...
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

 

Samppasport  Futurez