Carcom Oy  Ateho

XC60 MY18->

  • 345 Vastauksia
  • 96205 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #225 : 20.02.2018, 19:01:14 »
Mikäli käyttäjille on epäselvää miten moderointi tällä foorumilla toimii niin siitä tässä lyhyesti:
 
Moderoinnin FAQ

Tässä tapauksessa anssi68 on käskenyt kaikkia keskusteluun osallistuvia käyttäjiä lopettamaan auton maalipinnan korjaamisesta keskustelemisen ja jatkamaan topicin aiheesta eli uudesta Volvo XC60:stä. Koska foorumin henkilökunta ylläpitää foorumia täysin omasta intressistä ja tekemisen halusta, ei jokaista keskustelua pystytä valvomaan joka hetki. Tämä tarkoittaa sitä että ajoittain moderointi toimii viiveellä, jolloin toiset foorumin käyttäjät pystyvät mahdollisesti keskustelemaan aiheen ohi pidempään kuin toiset. Tälläisessä tapauksessa moderaattorin esittämä käsky palata aiheeseen ei ole kohdistettu yksistään kenenkään offtopicciin osallistuneeseen vaan kaikkiin kirjoittajiin.

Mikäli kuitenkin koet joutuneesi kohtuuttoman moderoinnin kohteeksi, voi asiasta keskustella ja antaa palautetta Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista - topicissa

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #226 : 05.03.2018, 13:54:22 »
Kauppiksessa aika hyvä lapinreissu koeajo T8:lla https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla--testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/6BNqXsQx

Tämä todisti toki sen , että hybridi ei ole ratkaisu pidemmille etapeille.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #227 : 05.03.2018, 16:24:09 »
Kauppiksessa aika hyvä lapinreissu koeajo T8:lla https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla--testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/6BNqXsQx

Tämä todisti toki sen , että hybridi ei ole ratkaisu pidemmille etapeille.
Ei kai tuo ketään yllättänyt että lataushybridit / hybridi toimii pienellä kulutuksella lyhyessä kaupunkiajossa. Maantiellä ei tule paljoa moottorijarrutuksia. Muutenkin vähän outo koeajo. Lämpötilan säätö vaikeaa heiluvassa autossa? Kuinka helkkaristi se auto heiluu? :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #228 : 05.03.2018, 19:53:32 »
Ei kai tuo ketään yllättänyt että lataushybridit / hybridi toimii pienellä kulutuksella lyhyessä kaupunkiajossa. Maantiellä ei tule paljoa moottorijarrutuksia. Muutenkin vähän outo koeajo. Lämpötilan säätö vaikeaa heiluvassa autossa? Kuinka helkkaristi se auto heiluu? :D
Niin ja juinka usein tuota lämpöä pitää säätää ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #229 : 05.03.2018, 21:11:23 »
Niin ja juinka usein tuota lämpöä pitää säätää ::)

No aina kun auto heiluu.

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #230 : 06.03.2018, 07:13:26 »
Aika hurjia kulutuslukemia saaneet vaikka ei sähköä ole ollut saatavilla. Minä näen tuollaisia yli 9 litran lukuja XC90 T8:lla vasta moottoritievauhdissa kesällä. Talvella  on mennyt 7-8 välillä. Parhaimmillaan olen päässyt 6 litran pintaan akku tyhjänä. Samoihin lukuihin pääsen bensalla kuin entisellä pienemmällä diesel-SUV:llä. Ja tankkausväli muka alle 500 km. Viime viikolla ajoin 605km tankausvälin akku tyhjänä pohjoisen reissulla, 45 litraa meni tankatessa.
Enkä ymmärrä tuota vakkarin vaikeuttakaan. Säätö onnistuu täysin ratin painikkeilla helpommin kuin mersun viiksestä. Lukisi käyttöohjetta niin osaisivat. Etäisyyden säätökin toimii ja parempi liian kaukana kuin liian lähellä.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2018, 07:18:24 kirjoittanut Tomppa Kruisailija »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #231 : 06.03.2018, 07:44:00 »
Aika hurjia kulutuslukemia saaneet vaikka ei sähköä ole ollut saatavilla. Minä näen tuollaisia yli 9 litran lukuja XC90 T8:lla vasta moottoritievauhdissa kesällä. Talvella  on mennyt 7-8 välillä. Parhaimmillaan olen päässyt 6 litran pintaan akku tyhjänä. Samoihin lukuihin pääsen bensalla kuin entisellä pienemmällä diesel-SUV:llä. Ja tankkausväli muka alle 500 km. Viime viikolla ajoin 605km tankausvälin akku tyhjänä pohjoisen reissulla, 45 litraa meni tankatessa.
Enkä ymmärrä tuota vakkarin vaikeuttakaan. Säätö onnistuu täysin ratin painikkeilla helpommin kuin mersun viiksestä. Lukisi käyttöohjetta niin osaisivat. Etäisyyden säätökin toimii ja parempi liian kaukana kuin liian lähellä.
Nollasivatko tuota lumihangessa ajon jälkeistä kulutusta tuosta ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #232 : 06.03.2018, 08:33:27 »
Aika hurjia kulutuslukemia saaneet vaikka ei sähköä ole ollut saatavilla. Minä näen tuollaisia yli 9 litran lukuja XC90 T8:lla vasta moottoritievauhdissa kesällä. Talvella  on mennyt 7-8 välillä. Parhaimmillaan olen päässyt 6 litran pintaan akku tyhjänä. Samoihin lukuihin pääsen bensalla kuin entisellä pienemmällä diesel-SUV:llä. Ja tankkausväli muka alle 500 km. Viime viikolla ajoin 605km tankausvälin akku tyhjänä pohjoisen reissulla, 45 litraa meni tankatessa.
Enkä ymmärrä tuota vakkarin vaikeuttakaan. Säätö onnistuu täysin ratin painikkeilla helpommin kuin mersun viiksestä. Lukisi käyttöohjetta niin osaisivat. Etäisyyden säätökin toimii ja parempi liian kaukana kuin liian lähellä.
Itsekkin mietin että vähän väärin ihannoida Mersun viiksiä, yksi viiksi jossa kaikki ja sen vieressä pikkuviiksi jossa cruise. Ei ehkä paras mahdollinen toteutus.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa caterpillar

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #233 : 06.03.2018, 13:38:42 »
Varmaankin ongelma ruuhkaisilla teillä se, kun autojen väli pieni. Lyhyimmälläkin asetuksilla väliin mennään. Sit tulee se jarruttelu. Mieleen tulee monesti, että pitäiskö saada asetuksilla vielä lyhyemmäksi etäisyys edellä ajavaan. Minusta se ongelma on auton merkistä riippumatta. Autojen ennakoiva vakinopeudensäädin pyrkii turvalliseen etäisyyteen edellä ajavaan ja ennustaa kaistanvaihtajan hyvissä ajoin.

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #234 : 06.03.2018, 17:29:38 »
Itsekkin mietin että vähän väärin ihannoida Mersun viiksiä, yksi viiksi jossa kaikki ja sen vieressä pikkuviiksi jossa cruise. Ei ehkä paras mahdollinen toteutus.

Täysin samaa mieltä. Tässä kohtaa on kyllä saksalainen logiikka pettänyt pahasti.

Toki kyse on myös siitä mihin on tottunut, mutta varsinkin nämä Volvon uudet mallisarjat ovat itselle todella sopivia vakkarin säätöjen osalta.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2018, 17:31:34 kirjoittanut pallep »
V60 T8 Inscription

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #235 : 07.03.2018, 14:51:21 »
Täysin samaa mieltä. Tässä kohtaa on kyllä saksalainen logiikka pettänyt pahasti.

Toki kyse on myös siitä mihin on tottunut, mutta varsinkin nämä Volvon uudet mallisarjat ovat itselle todella sopivia vakkarin säätöjen osalta.
Aika pitkälti tottumuskysymys muttei ei ehkä ihan täysin. Itse nykyään tulee kirottua vehkeitä joissa on viiksiä ja nappeja "ympäri autoa". Toisaalta tuo mahdollistaa kätevästi automaatin vaihdevalitsimen siirron ratin oikealle puolelle pois keskikonsolista tilaa viemästä. Mahtuu enemmän kahvikuppeja ym tarpeellista ajon kannalta tarpeettoman oikean käden ulottuville. ;)
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #237 : 31.03.2018, 02:13:30 »
Olisikohan ollut aivan uusi peli alla, kun bensankulutus on suurinta ensimmäisen 1000km ajossa tai sitten ulkona on ollut kova pakkanen ja sisälämpötilaksi asetettu hellelukemat.. Ja siinä vaiheessa kun tietokone ilmoittaa, että tankki kohta tyhjä (50km jäljellä), niin vielä 70-80km pystyy ajelemaan. Sillä saa kantamaa pelkällä yhdellä matkan aikaisella tankkauksella jo 150km lisää.. Mutta joo isompi akku olisi kiva lisä keskipitkää matka-ajoa ajatellen..

Aika hurjia kulutuslukemia saaneet vaikka ei sähköä ole ollut saatavilla. Minä näen tuollaisia yli 9 litran lukuja XC90 T8:lla vasta moottoritievauhdissa kesällä. Talvella  on mennyt 7-8 välillä. Parhaimmillaan olen päässyt 6 litran pintaan akku tyhjänä. Samoihin lukuihin pääsen bensalla kuin entisellä pienemmällä diesel-SUV:llä. Ja tankkausväli muka alle 500 km. Viime viikolla ajoin 605km tankausvälin akku tyhjänä pohjoisen reissulla, 45 litraa meni tankatessa.
Enkä ymmärrä tuota vakkarin vaikeuttakaan. Säätö onnistuu täysin ratin painikkeilla helpommin kuin mersun viiksestä. Lukisi käyttöohjetta niin osaisivat. Etäisyyden säätökin toimii ja parempi liian kaukana kuin liian lähellä.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #238 : 31.03.2018, 14:16:20 »
Asiaa sivuten...

Otin Biliasta XC 60 esitteen ,vuosimallin -19 tuotantoa .
T-8 CO:t  noussu , 19tuumaset pyörät nostaa vielä päästöja  .  50...52 gr nyt 49 gr
Teholukema laskenut . 390hv    nyt 407hv
Kiihtyvyys "huonontunut " 5,5s    nyt5,3s

Ei osannu kukaan kertoa miksi ?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #239 : 31.03.2018, 14:23:19 »
Asiaa sivuten...

Otin Biliasta XC 60 esitteen ,vuosimallin -19 tuotantoa .
T-8 CO:t  noussu , 19tuumaset pyörät nostaa vielä päästöja  .  50...52 gr nyt 49 gr
Teholukema laskenut . 390hv    nyt 407hv
Kiihtyvyys "huonontunut " 5,5s    nyt5,3s

Ei osannu kukaan kertoa miksi ?
Olisiko muuttunut tekniikassa jotain. Teholukema viittaisi siihen että nyt tekniikka on sama kuin V60 T8 mallissa. Sitä en osaa sanoa mitä muuttunut, vai onko muuttunut miten tehot lasketaan yhteen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo