Akku syö virtaa tietyllä jännitteellä ja antaa virtaa tietyllä jännitteellä. Jos kapasiteetti kasvaa niin sitä vaan menee sinne pitemmän aikaa. Näinhän se on löpöautojenkin kanssa, satalitraisen tankin täyttäminen nyt vaan kestää kauemmin kuin nelikymppisen. Latausvirran kasvattamisessa tulee tietysti vastaan auton johdotusten mitoitukset, mutta se nyt on aika itsestään selvää ja suht pieni murhe.
Kyllähän akun tyyppi vaikuttaa miten sitä ladataan ja millaisilla sykleillä ja miten latausvirtaa muutetaan latauksen aikana. Ajattelitko, että niitä lataillaan Bilteman akkulatureilla ja 740:sen laturilla ilman älyä ohjauksessa?
Jonkun aikaa kun "latailet väärin", onkin akku pian entinen.
Tämä on tietenkin spekulointia, sillä emme voi tietää miten sellaista akkua ladataan, jota ei ole vielä edes pilotoinnissa kuluttajamarkkinoille.
Ja lisäsin vielä omaani sen, että jos halutaan kapa ladata samassa ajassa. Kuka haluaa vaikkapa henkilöautoon 700 litran tankin, jos sitä tankkaillaan kolme vuorokautta?
Summa summarum: et sä voi väittää että akunvaihto tapahtuu heittämällä, kirkkain silmin, kun emme tiedä ko. teknologian latausspeksejä. Voidaan toki sanoa, että se voi tuurilla mennä heittämällä.