Noita "ylimitoitettuja" rangeja kaivataan sähköautoihin sen latausinfran takia. Polttomoottoriauton tankkia voi pienentää, koska niitä nopeita tankkausasemia on niin tiheästi - tosin suurin syy siihen pienentämiseen lienee kuitenkin se että myös polttoaineen kulutus on pienentynyt. Joskus ainakin valmistajien peruste valita tankin koko oli n. 700km ajomatka. Eri malleilla tuo sitten meni yli tai alle, riippuen siitä kuinka janoinen tekniikka autossa oli.
Sukulaisella oli tuossa viimekesänä jonkun mainosjutun takia viikon verran alla Tesla. Hemmetin iso yllätys oli kun piti käydä Helsingistä Tampereella käymässä, ja ajoi sen tietysti siinä missä Audillakin, eli koko matka rikesakkorajalla. Jossain Hyvinkään kohdalla tajusi että sähkö loppuu ennen kuin pääsee takaisin toimistolle. Tai ei se loppunut, mutta melkein puolet sai ottaa vauhtia pois.
Monellako tulisi diesel autolla mieleen hidastaa matkanopeutta kun näyttää ettei polttoaine riitä maaliin? Tietysti jos samalla tiheydellä kuin nyt saa naftaa olisi supershargeri sieltä voisi koukata 5 minuuttia lisää sähköä. Ärsyttävän pitkä aika tietysti dieselin tankkaamiseen verrattuna, mutta ei nyt kuitenkaan mikään mahdoton. PItäisi saada vaan niitä latausasema, ja kun on saatu latausasemia, pitäisi saada myös vapaita asema. Ilmeisesti maailmalla jossa noita sähköautoja on enemmän on kasvava ongelma sen vapaan latauspisteen löytäminen, vuoron jonottaminen ei sähköpisteelle käytännössä toimi ihan samoin kuin polttoainepistoolille.